HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Gister de Vorza uitgepakt :)

Vandaag wilde ik m gaan testen maar helaas de ontvanger was kapot.:-?
kabelbreuk bij de antennen waar die uit de ontvanger komt.

Dus heb ik de zender en ontvanger maar even omgeruilt tegen een tq link van traxxas.Vervolgens wow ik de Vorza eindelijk gaan testen blijkt de stuurservo
ook stuk te zijn humzzz :( Dit moet niet mogen bij een model van ???euro.

Goed al met al ik dus met de ontvanger en de auto trug naar de winkel.
Even mijn verhaal gedaan en ik kreeg meteen nieuwe ontvanger en een nieuwe stuurservo,Zoals dit natuurlijk hoort;)(goede service daar in uden)

Dus nu ben ik eindelijk zo ver........En nu regent het :hammer::hammer::hammer:

Zijn er nog dingen waar ik op moet letten voor ik met de Vorza de het gras op ga?(Behalve dan dat het geen honden uitlaat strook is woehaha):)

gr

Erg jammer dat het zo slecht van start gaat. Gelukkig is dit geen standaard ervaring met Vorza's.

Op het gras, als het gras niet te hoog staat is er geen enkel probleem, kijk alleen of er niet teveel gras om de dogbones heen gaat zitten. Mijn Vorza in gras voor ik de mudguards erop had zitten was een excellente grasmaaier. maar dat gaat een beetje stroppen op een gegeven moment waardoor de temp van je motor ook omhoog gaat.

Gewoon voor KUNSTgras gaan.
Zon auto komt veel beter tot zn recht op een wedstrijdbaan, dan rijdt je ook veel minder kapot!!

Goed al met al ik dus met de ontvanger en de auto trug naar de winkel.
Even mijn verhaal gedaan en ik kreeg meteen nieuwe ontvanger en een nieuwe stuurservo,Zoals dit natuurlijk hoort;)(goede service daar in uden)

gr

Ik weet dat het kopje ." winkelbespreking" op de loer ligt , maar das gewoon goede service wat je mag verwachten van elke winkel....:thumbsup:,..buiten dat het natuurlijk triest is als je vol trots met je aanwinst thuis komt en zo snel mogelijk mee wil rijden en dan er iets defekt is, igg goed opgelost , mag ook wel een keer worden gezegd ,

Suc6 en veel plezier.......

.....Dankje gaat zeker lukken

Ik ben nu op hk aan het rondsnuffelen iemand nog tips voor een goede stuurservo
tips over 3 cell accu's zijn ook welkom kan ik ze ook meteen in de E maxx proberen ?

Ace ds1015 is een goede! Gebruik ik zelf ook, super sterk en snel, maar prijzig!

Je kan ook voor een iets goedkopere kijken in de richting van Savöx of Hi-Tec.
Zijn goed/sterk en mooi geprijsd.

Savox in combinatie met castle (= dezelfde als jou flux) esc gaat niet, of je zou een BEC ertussen moeten leggen, of je stopt zon speciale condensator in je ontvanger, van Spektrum of novak geloof ik.
Een ace 1015 is snel genoeg en heeft die BEC of condensator niet nodig.
Die servo die je nu hebt zal zn ding ook wel goed doen, maar als je em zou zien werken naast een savox of ace (thundertiger) 1015, zie je duidelijk verschil in snelheid.

Dit past hier helemaal niet, maar we praten er nu toch over. Is het mogelijk om een Ace ds1015 in een e-revo te plaatsen zonder BEC??

Edit:

V3 ESC van MMM, met instelbare voltage van m'n BEC.

Savox in combinatie met castle (= dezelfde als jou flux) esc gaat niet, of je zou een BEC ertussen moeten leggen.
Een ace 1015 is snel genoeg en heeft die BEC niet nodig.
Die servo die je nu hebt zal zn ding ook wel goed doen, maar als je em zou zien werken naast een savox of ace (thundertiger) 1015, zie je duidelijk verschil in snelheid.

Dat ligt eraan , ga je spektrum rijden en dan met een ace heb je wel een externe bec nodig omdat de spektrum erg gevoelig is voor spanningsdipjes zeker als het richting de 5,5 volt gaat, dus externe bec is altijd goed en voor dat tientje kan je geen buil vallen ......

Wat ik ook raar vind is dat ik de Savöx SC-1256TG in mijn emaxx heb zitten en die stoort niet op de mamba die erin zit?????Ook niet bij snelle stuur bewegingen. Hoe kan da dan?
Of is dat gewoon geluk?

ja maar zal dan dit verschillen per ontvanger dan of per savox servo?
Omdat die met de zelfde ontvanger in de emaxx met mmm niet stoort

De bec komt van de esc ..,

Het is raadzaam om een externe bec te gebruiken die rechtstreeks van de accu komt bij grote stroom verbruik zoals bv de savox , er zijn ook ontvangers die minder kritisch zijn met de spanning die van de bec van de esc komt ,of andere 's die hogere stromen aan kunnen......

Tapatalk V1.13.1

En hoeveel kilo trekke jullie stuur servo's?de standaart servo is 11,8kilo

Mag er ook een 5cell in de Vorza en rijd dit goed als het kan?

Laatst bewerkt:
In de Savage heb ik een Savox SC-1268SG (25 kg) in combinatie met een Spektrum DX3S, en nergens last van.
In de ERBE een Savox SC-1258TG (20 kg) in combinatie met de stock 2,4 TQ.

Ik merk helemaal niks van storing. Snap dan ook niks van de stelling dat deze combinatie vragen om problemen is, of dat het niet mogelijk is.
Snap ik er nou niks van? heb ik gewoon geluk?

Maar stel dat het beter is om een externe BEC of iets te gebruiken, welke is dan aan te raden? linkje?
Gewoon voor, stel dat hé !! ;)

Thanks in advance

Back