HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

eigenlijk is een servo standaard ook al zon beetje spatwaterdicht eigenlijk
de kap sluit bij dit soort autos toch dusdanig goed af dat er weinig onder de kap komt
valt opzich mee
de receiver box beetje afdichten en servo wat spul of tape er om/over prima zat tenzij je echt de sloot in wilt karren
grts

Ben al bijna klaar met het kopen (onderdelen op ebay) en in elkaar zetten van een nieuwe Vorza. Nu had ik deze motor nog liggen en die past 'net' in de standaard motor steun :D. De bedoeling is om op 4S en evt. 6S te gaan rijden, wat zou een goede 'all round' pinion zijn voor deze 1600 kv motor?

XK4082-1500KV.gif

het is me gelukt om de flux motor in de tekno mount te krijgen zonder 1 koelvin weg te vrezen. Foto volgt later als ik thuis ben :D

Vaseline + hamer? :cool:

lol zoiets :p

tekmotormount1.jpg

tekmotormount2.jpg

de alu , is misschien beetje te dik. Maar ik heb in mijn achterhoofd het idee om er een ventilatortje op te zetten en heb ik dus nog genoeg materiaal nodig voor schroefdraad te tappen.

Ik wou echt de koelvinnen ook behouden. Omdat ik in de elektrische sector zit en redelijk veel met elektronica werkt , weet ik wat koelvinnen kunnen doen (regelmatig een keer een solid state relay in de fik zien gaan :s ). K ga niet zeggen dat deze nodig zijn voor deze motor maar het geeft toch beetje extra koeling :cool:

Kan iemand aub een foto voor mij maken van hoe de servo aan de auto vast zit?

Ik heb een andere servo(Hitec) geinstalleerd, maar krijg mijn servo er niet meer op.

Kan iemand aub een foto voor mij maken van hoe de servo aan de auto vast zit?

Ik heb een andere servo(Hitec) geinstalleerd, maar krijg mijn servo er niet meer op.

Heb je ook een andere servo arm? Volgens mij is de Stock arm dezelfde als Futaba met 25 tanden op de tandkrans, en Hitec heeft een andere tandkrans van 24 tanden.

Gewoon zoeken op Hitec servo horn of Hitec servo arm bij de bekende plekken, de meeste zelfrespecterende zaken hebben die wel op voorraad.

Laatst bewerkt door een moderator:
ja dit is het resultaat :)

tek4.jpg

tek5.jpg

Zondag een club wedstrijdje mee gereden en alles gewonnen :p

Nice hoor welke kap is dat?
Als plastic spurs toegestaan zijn zou ik nog de 44T kyosho spur aanraden
En als je ooit nieuwe diffs of reserve diffs haalt, hara diffs halen.
Daarbij zijn de tandwieltjes en hingepins etc van titanium, de spiral gears een stuk lichter en de outdrives ook eigenlijk alles
Zo pak je echt enorm veel gewicht uit je drivetrain.. en das toch de plek waar je het liefst gewicht bespaard.

En alu servo horn kan opzich geen kwaad :p
Maar kwa rijden zal het weinig uitmaken i guess.. meer als je toch reserve haalt of gaat vervangen zeker ff naar kijken scheelt bijna niks in prijs en de kyosho spur is zowieso stuk goedkoper dan een metalen
Maar zal zo al wel heel lekker rijden
Grts

Gisteren lekker even door de duinen gereden, mat sandpaddles achter en GRP pins voor.

Filmpje volgt nog.

In de duinen bij Kijkduin hebben ze veel weggehaald waardoor er een soort woenstijnlandschap is gekomen ;-)

2012-07-04%252016.33.14.jpg

2012-07-04%252016.29.45.jpg

2012-07-04%252016.29.18.jpg

2012-07-04%252016.30.00.jpg

2012-07-04%252016.31.48.jpg

2012-07-04%252016.32.25.jpg

2012-07-04%252016.35.49.jpg

Mooie plek om te rijden Wesley ziet er super fun uit
En buzz oke thanks mooie body en lijkt ook goed veel ruimte bij de servo hevel das altijd nice als je hem laag wilt hebben heb de kabels zelf ook zo ongeveer
Het scheelt inderdaad ook wel in geluid idd die spur :)
Grts

Ben al bijna klaar met het kopen (onderdelen op ebay) en in elkaar zetten van een nieuwe Vorza. Nu had ik deze motor nog liggen en die past 'net' in de standaard motor steun :D. De bedoeling is om op 4S en evt. 6S te gaan rijden, wat zou een goede 'all round' pinion zijn voor deze 1600 kv motor?

XK4082-1500KV.gif

Ik heb zojuist een aantal Kyosho 44T spur gears besteld en een 22T pinion gear; verder heb ik nog een 18T en een 20T pinion gear liggen en ik zal eens gaan kijken wat dit voor snelheden (en temperaturen) oplevert.

Back