HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Heb juist goed ervaring met plastic spurs op Me Mini revo , en wat je al zegt als je zeg goed meshen doet (doet dat altijd op gehoor en gevoel ipv papier methode) dan gaan ze zeker weten lang mee.
dus das weer een tip waar ik wat aan heb Geertja.

Dat van die Tekno wist ik want eigenlijk vorige maand ging een member op Traxxas forum ook van merv naar Vorza en heeft een tekno roller gekocht en ze eigen draai eraan gegeven
ze pm naar me :

You should get the Tekno EB48 rather than the Vorza. It's the best 1/8 buggy roller out there, and just needs electronics

dat van Ebay is helemaal waar alleen heb ik al vaak pech gehad met spullen op ebay en douane en inklaren en ben dus de laaste tijd alleen een beetje dingen aan het kopen geslaan op ebay als het een paar dollar was.
verder kocht ik voor me Traxxas altijd een hoop bij thetoyz en bij towerhobies en dat ging toe nu toe altijd goed.
grote dingen als motors , esc , en dat soort zaken haal ik meestal tegenwoordig bij Bee racing Maasluis (lekker dichtbij voor me als rotterdam wonende)

dus zkerrrrrr weten weer wat aan je bovenstaande tips gehad en je ziet je weet nooit alles en nooit genoeg (misschien toch iets te Traxxas minded geweest de laaste tijd hier) LOL

heb trouwens sinds dit weekend de knoop echt doorgehakt nu en ben vandaag bezig geweest met het kopen van de vorza wat niet echt meevalt want hij is bij weinig zaken op voorraad en ook zit er een prijs verschil met winkels in van 30 tot 50 euro.

ik verheug me enorm op de vorza en het werken eraan en vaak vind ik het modden en hele avondjes verbeteren eigenlijk het leukst , dus deel je mening met UPGRADEN is fun! en leuk om lekker te sleutelen en te modden

het nadeel is dat ik een beetje uitgemod ben nu met me Mini revo kwa gekker en harder en deze gewoon net ff te klein en te licht is voor harder en gekker.

Ga deze er wel gewoon bijhouden voor fun en lekker spelen en gewoon voor erbij.
Maar wil met vorza verder gaan en echt insane speedruns en grasveld bashen en parkeerplaats runs gaan doen.

Vorza gaat in ieder geval voor eind van de maand hier zijn en verheug me enorm erop en ermee aan de gang te gaan.
zit nu vooral overal dingen eraan op te zoeken en te lezen en dingen als projecten te volgen en veel you tube kijken van hoe en wat.
TISSSSS echt zooooo gaaf ding die vorza en zo lekker ding om te zien.

anyhow dikke thx aan alle als Geertja en de rest om een nieuwkomer in de vorza clan wegwijs te maken

hier nog een movie van me kleine schatje en je ziet I LOVE SPEED

Mosfet Ultimate running vid with the E revo - YouTube

jongens echt top en tips en goede wegwijs welkom van jullie , aangezien jullie veel verder zijn met hPI als ik

waardeer dat altijd het nie moeilijk doen bij een noob en lekker tips en advies geven

YOU ROCK

het is nog niet zo makkelijk als ik dacht om een vorza te bemachtigen

hij is nergens op voorraad en hpi europe zelf heeft hem ook niet meer staan heb ik nou al een stuk of 20x te horen gekregen.

laaste kas is bij een bedrijf in duitseland die op Ebay er een heeft staan maar kijk je op ze echte site staat tie als nie op stock in winkel op.

van winkels te horen gekregen dat misschien eind volgende maand HPI zelf ze weer leveren kan maar ook helemaal niet zeker.

best wel balen als je iets wilt kopen en het is er gewoon niet

Nee ook niet meer op voorraad maar gaat even zelf speuren voor me en gaat me dan terug bellen hoop ik.

*edit*

terug gebeld en wederom te horen gekregen HPI zelf is dicht wegens vakantie tot volgende maand
en zelfde verhaal ook wederom dan pas eind aug MISSCHIEN leverbaar)

heb echt inmiddels veel zaken gehad nu en allemaal hem niet op voorraad
moet nu net geluk hebben dat iemand er nog een heeft staan ergens

Nou dat is dan even afwachten lijkt het op...
Diegene van de traxxas forums geef ik trouwens wel gelijk hoor.
Bij HPI zal de batch nieuwe vorzas wel uitverkocht zijn.

De tekno EB48 is overduidelijk de beste single pack layout van alle 1/8 buggys.
Voor een racer is het waarschijnlijk kwijlen deze auto.
En kwa race performance zal het wel gaan tusen die en de serpent 811

Ook de tuning opties en mogelijke configuraties zijn zeer uitgebreid (uitgebreider dan op welke andere 1/8 buggy dan ook.)
Of het een betere basher is dan een vorza weet ik niet denk het eigenlijk niet. Maar een verschrikkelijk stevige wagen is het zeker.
En met de release van wagens als de EB48 en nieuwe serpent buggy (hoewel ik niet in het saddle pack geloof(balans motor kant is zwaarder)) luiden ze de nieuwe 1/8 buggy generatie in

Tekno probeert nu ook in europa voet aan de grond te krijgen
En de EB48 is hier te verkrijgen: 1/8e TT COMPETTITION ELECTRIQUE
Ze komen ook met een elektro truggy als het goed is.
Om eerlijk te zijn zou ik deze bestellen als ik persoonlijk in de markt zou zijn voor een 1/8 buggy.
Van de vorza is een mooie auto te maken de zogenaamde D8E is een vrij populaire racer zelfs in de states.
Echter ben je meer geld kwijt en krijg je hem niet op het niveau van een EB48.
Met een tekno kit/hara aandrijving en nog enkele kleine upgrades heb je wel een super goede auto die misschien wel ergens in de buurt komt
Echter dit gaat eigenlijk grootendeels om rijgedrag waar je je als basher niet om hoeft te bekommeren want je zal het waarschijnlijk niet eens merken.
Onderdelen support is natuurlijk veel beter bij HPI overal te krijgen eigenlijk.

PPFFFFF echt bizar

na de tip van snoebel en daar ook nul op rekest te hebben gehad dacht wie is nou de importeur van HPI hier.
dus na wat google te raadplegen ondekt merrit racing on Dortdrecht vanaf daar komt alles.
dus heel brutaal ik die gebeld net en die het uitgelegen en zegt ahhhhhhhh nu snap ik het en ik zeg wat ??? hij nu snap ik waarom ik vanaf maandag bijna elke dag gebelt word door allerlei rc dealers over de vorza en heeft u net SHamrock gebeld ??? ik zeg ja klopt hij zegt ik hanf net op en u 5 min nu aan de lijn.

het probleem is dat HPI zelf 3 weken dicht is wegens vakantie , daarbij komt nog dat er de laaste maanden zoveel vraag geweest is naar de vorza dat tie gewoon op is ook bij HPI zelf en er dus nieuwe gemaakt worden welke wel eens tot eind aug op zich kunnen laten wachten en miscchien nog wel langer.

heb echt elke zaak nu denk ik wel zo beetje gehad en Merrit racing kwam er ook nog met 3 en zei als die hem niet meer op voorrraad hebben dan is die er ook echt niet meer en je kan het proberen maar denk dat ik het antwoord wel weet.

oja @Wondertiger top rc en twente racing waren de eerste twee die ik gebeld heb omdat deze het gunstigste met de prijs waren en alletwee niet hebben en voorlopig niet leverbaar.
toen ng wat zaken gebeld en daarna toch maar bij Bee racing terecht gekomen waar ik normaal alles haal en koop en die zei al niet te leveren voorlopig en moeilijk.
nu dus contact met leverancier zelf gehad en echt verhaal uit eerste hand gehoord.

minimaal eind aug weer leverbaar en helemaal niet zeker of dit ook zo zal zijn

@Geertja ja das ook de reden waarom ik voor HPI ging de support en onderdelen bij iederen te krijgen.

ik weet dat je gewoon een eb48 roller kan kopen en hem dan zelf op bouwen (heeft me maatje van Traxxas forum in usa ook gedaan) alleen daar alles wat makkelijker te krijgen als hier.

ook rade iemand me Habao aan en ken ook iemand ermee en moet zeggen leuke rc en super stevig maar alles via internet bestellen kwa dingen onderdelen want me weer nie zo trekt.

ik denk dat ik gewoon even geduld moet gaan hebben tot volgende maand en er gaat zeker een vorza komen.
leuke is ook dat elke zaak waarom nou perse een Vorza en waarom nie en dan komen ze met opties.
ik wil; gewoon een vorza omdat ik weet rijd mega en zijn INSANE snel te maken en weet er zijn zat ander opties maar heb ook wel iets met net als Traxxas dat e bij elke winkel een onderdeel van HPI kan kopen ipv via internet waar je vaak toch minimaal een week op zit te wachten.

Als je US geen probleem vind, tower heeft er nog op voorraad ! Met de express service heb je die met 48 uur in huis.

Helaas staat de dollar niet echt geweldig, maar prijs is toch nog erg goed daar !

Weet niet of jezelf vaker besteld bij tower, maar als je iemand kent die je wilt helpen dan kun je daar kopen met 25% korting.

PM me maar als je wilt weten hoe dat precies werkt.

TowerHobbies.com | HPI101850 101850 HPI Racing 1/8 Vorza Flux HP Brushless 4WD 2.4GHz RTR

Hele goeie club verder, is de grootste RC shop ter wereld... of is hobbycity ondertussen groter ?

ja ik had al stiekum gekeken op usa sites

en bestel regelamtig wat bij towerhobbies , laate keer servo , tandwieltje en shimmetjes voor diffs , en zit nog op een ofna wing te wachten van hun

probleem met towers is altijd bij mij hier dat ik echt 4 weken op me spullen zit te wachten en altijd als het binnen is ik kijk op envelope en dan blijkt het eerst naar brussel te zijn gegaan en dan pas naar nederland.
nu al 5 keer gehad.

ff to the point
ik heb met kleine dingen van THETOYZ en TOWeRHOBBIES echt alleen maar goed ervaring maar alles tussen 10 en 30 euro en nooit gezeur.
Ik heb een auto waarmee ik ooit shows deed (tuning) en jeb ooit is speciale USA Nissan koplampen besteld in USA 700 euro en werd tegen gehouden en jawel inklaren en btw betalen , ook me spruitstuk van DC sports uit USA tegen gehouden en inklaren en belasting erop
ben dus geen fan sinds die dingen doen meer van uit USA grote bedragen van spullen doen want heb daare cht altijd pech me.

zo jammer want krijg elke maand wel een mailytje van towerhobbies van joh 0,99 dollar cent en dan shippen we het naar je.
ook altijd al na 1 keer wat kopen elke keer folders en catelogus sturen.

ik zou hem zo kopen hoor bij towers als ik wist hij word gestuurd en er word niks gedaan bij douane ermee

heb zo wie zo nooit geluk met dat soort dingen

toch weer bedankt voor het meedenken Snoebel

waardeer dat echt van je

TWO THUMBS UP!!!!!

de meneer van Ebay uit germany geeft voorlopig ook nie echt thuis op div mail

denk dat het nog een maandje wachten word op een vorza en misschien nog wel langer

leuke is ook 2e hands vind je ze nergers heh

duidelijk

Over towerhobies

Bij bestelling kun je de methode van versturen kiezen, daar zit ook de 48 uurs service bij. Heb die zelf al 2x gebruikt, waaronder een bestelling van een Revo.
Werkt super, maar is behoorlijk prijzig. Je hebt de spullen dan echt met 2 dagen in huis !

De douane kosten kom je niet onderuit, die moet je er echt bijtellen.

Toch denk ik als je de 25% korting (neem aan dat jezelf ook regelmatig die aanbiedingen krijgt op de mail) gebruikt, zelfs met 48 uurs levering in de buurt blijft van de prijs in NL !

Heb het niet uitgeteld voor je, dat kun je best zelf neem ik aan.. maar zelfs al zou ie een paar tientjes duurder zijn... Je hebt hem dan wel nog voor het weekend !

*edit* Normaal is douane max 10 dagen, maar deze express service zorgt ook voor snelle afhandeling bij douane, is niet voor niks een stuk duurder dan normale verzending.

voor die 25% korting moet je toch zo soort abo hebben erop!!!

ik bestel altijd zulke kleine dingen als shims en boutjes en dingen daar dat die club abo niet de moeite voor me was altijd.

ik krijg trouwens wel altijd de mail verzenden 0.99 $ nu

ik ga is ff rekenen nu wat het grapje gaat kosten om hem bij towers te vandaan te laten komen.

Nee hoor, geen abbo.. ik krijg die mails ook nog steeds..

pm je me adres maar even, stuur ik hem door.. helaas is ie wel persoonlijk, weet niet of een vriend van je ofzo ook die mails nog krijgt ?

Moet eens kijken of ik het dan misschien voor je kan doen..

Allereerst een mega dikke thx voor alle info en advies aan Snoebel

on topic:
in begin van de volgende week ben ik de trotse eigenaar van een Vorza met dank en hulp van Snoebel.
Via USA van TOWER en scheelt echt aanzienelijk met kosten hier en bij 19% bereken en inklaren nog steeds volgens mij goedkoper als hier kopen

Lees net in me track en trace dat tie 1 uur geleden in Germany aangekomen is en aflever datum staat op maandag middag van UPS.
Vraag me alleen af hoe de inklaren gebeuren dan gaat met kosten ervan en de BTW : ik begin te vermoeden dat dit aan de duer afrekenen word bij UPS.
OFNIE ????

ander probleem is dat de LIPO's echt een prob zijn en bij hobbyking op backorder staan en ik ff 1 2 3 nie zo snel wat anders kan regelen dus vorza hier van de week (denk ik ) alleen nog niet rijden ermee en eerst ff een goede 6s regelen.

Maar goed de vorza gaat komen en alleen nog even de lipos regelen is ook op zich niet erg en ken voorlopig nog wel even met me revo rijden das het punt niet.
alleen wel weer balen vorige wek nog 10 op stock bij HK en paar dagen later nul en backorder.

Laatst bewerkt:
Yep, is bij de deur afrekenen, zorg dat je genoeg geld in huis hebt.. want pinnen gaat bijna nooit. Extra kosten om snel door douane door te komen zitten al in de verzendkosten, die zijn niet extra veel nu.

Had je mijn laatste mail nog gezien, Nanotech is in US warehouse wel voorraad...

Back