HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Hoi Mosfet,

Ik ga mij verdiepen in de sweeps en ik ga mij verdiepen in de onroad.
Lijkt me supervet. Een Onroad met zoveel torque (op 5/6s) dat je gewoon alles en iedereen er uit trekt!

Supersnelle levering van Hobbyking/Warehouse. Eergisteren een 5s pack besteld en vandaag binnengehad. Helaas zonder de lipo connectors van bullet naar traxxas.
Ik kan ze nog niet uitproberen, maar Wesley gaat mij helpen om er traxxas connectors te solderen.

En hij past perfect!

Ik heb een 5s 5000mah 30c en een 40c. De 40c heb ik nieuw van een forumlid overgenomen. Hopen dat Wesley vrijdag tijd heeft voor de stekkers en dan gaan we weer vliegen met de Vorza :)

img0260if.jpg

hoop wel dat je wat langer plezier van je Zippy gaat hebben als ik
bij mij was bij me 6s snel de lol eraaf met slechte cel oplaast

tuurlijk heb Wesley tijd voor je vrijdag is niet een heel erg lang werkje hoor het solderen en ik gok zomaar vanuit hier dat Wesley aardig solderen kan dus koud kunsie voor hem.

terugkomende op je vorige reply over de sweepsracings
als je onroad setupdoet dan voor sweeps gaan in combi met 6s en liefst de gekste c waarde die je vinden ken daarvan.
maar weet wel echt alleen harde ondergrond nog te rijden dan als asfalt of wat ik nog wel is doe van die klinkers die je vaak in straten ziet gaat ook goed.
allergekste is dat fiestpad rode asfalt of skatepark beton dqan word je echt gek en bijna kippevel als je hem dan ziet gaan en hoort aankomen.

en zorgen dat je de temps in de gaten houd van motor en esc bij harde runs want die loopt heel snel op als je lange runs op onroad maakt (sneller als bij offroad heb ik gemerkt)
verder kan ik alleen maar zeggen dat als speedrunnen je gaat raken of pakken je echt verslaafd raakt eraan en steeds gekker en nog sneller wilt.
rare is dat bij speedrunnen snelheid gaat wennen en ik in begin dacht WHOOOOO ZOOOOOOOO en je al snel met olie en tandwielen en met andere banden gaat werken om er weer wat snelhied bij te snoepen elke keer.

waar een ander steeds hoger wil springen of steeds sneller een rondje op de baan wil racen of bashen heeeft heb ik deze gekte steeds gekkere runs maken en blijven verbeteren.
vaak vind ik het uitzoeken en sleutelen eraan eigenlijk nog leuker als het rijden zelf.

ik personelijk zeg 3.4v minimaal

3.2 is echt te laag en dan maar 10 min minder runtime

ik rij tegenwoordig met een buzzer op me lipo en je zal versteld staan
als je tegen de 3.3v aan tikt per cel na wat runtime.

hoe snel je bij laaste volts nog ff een piekje trekt die onder of bij de 3 volt uitkomt op een cel.
diyt terwijl de esc dan misschien nog steeds meer als 18 volt of 20 volt meet als totaal.

tis nie gelijk funest dat dan weer wel maar cel word bij paar keer heel erg minder van kwaliteit

ik heb zelfs me cutoff op 3.5v per cel op me esc ingesteld en buzzer staat op 3.3 volt per cel en dan geeft deze een auwwwwwwwwie aan je oren piep.

vandaar mijn visie is 3.4v en nie minder doen

wat ik altijd zeg

waarom elkaar nie helpen

en zoals me maatje peter altijd zegt

niemand is geboren met ervaring

of te wel : volgende keer help jij iemand met je opgedane kennis en skills

en zo maken we met zijn alle van deze superB hobbie
een FEESTJE

ik personelijk zeg 3.4v minimaal

3.2 is echt te laag en dan maar 10 min minder runtime

ik rij tegenwoordig met een buzzer op me lipo en je zal versteld staan
als je tegen de 3.3v aan tikt per cel na wat runtime.

hoe snel je bij laaste volts nog ff een piekje trekt die onder of bij de 3 volt uitkomt op een cel.
diyt terwijl de esc dan misschien nog steeds meer als 18 volt of 20 volt meet als totaal.

tis nie gelijk funest dat dan weer wel maar cel word bij paar keer heel erg minder van kwaliteit

ik heb zelfs me cutoff op 3.5v per cel op me esc ingesteld en buzzer staat op 3.3 volt per cel en dan geeft deze een auwwwwwwwwie aan je oren piep.

vandaar mijn visie is 3.4v en nie minder doen

vandaag een e revo gekocht,

is dit ook daar op in te stellen?

Een e-revo (brushless) heeft een MMM 2200 kV set (zelfs niet renamed denk ik) en daar kan je dat dus ook instellen. Ik had/heb daar een castle link kabel voor (meerdere zelfs :P).

Ben altijd 3.2V beginnen gebruiken omdat ik dan een runtime had van 12.5 minuten op mijn truggy (Mugen MBX6T naar elektro omgebouwd). Dit was dan wel fullspeed over een circuit afraggen :D.
Dat een lipo dan eerder kan sneuvelen is een risico (wat ik ook neem).

3.4V is idd een veel safere waarde omdat je eventuele slechte cellen beschermd omdat de regelaar veel eerder zal uitvallen doordat de gezamelijke lipospanning hoger moet liggen.

De keuze is aan de gebruiker (neem geen verantwoordelijkheid voor uitbrandende RC wagens :Fade-color)

2,4 volt is de absolute ondergrens voor een lipo.
Komt een cel lager als dat voltage, heb je bijna gegarandeerd schade aan de cel.

nu zou je voor het grapje eens een ontlaadcurve van een lipo moeten bekijken
http://prototalk.net/forums/attachment.php?attachmentid=13&stc=1

Zie je dat een lipo vanaf 3,4 volt ongeveer zijn puf kwijt is, en dan eigenlijk ongeveer op zijn 80% ontlading zit.
Je kunt dan nog wel die laatste 0,2 volt ff op proberen te rijden, maar effectief zal dit niet zoveel rijtijd schelen.
Vanaf 3,4 volt donderd het voltage gewoon keihard in elkaar.
en onder die 3,4 worden de negatieve pieken ook steeds groter, omdat de accu geen vermogen meer heeft om het voltage hoog te houden.
Dus ga je op een gegeven moment dik onder de 3 volt komen bij een beetje optrekken.

Ja, maar ben nen trage rijder eh ;).
Ik ben bereid dat risico te nemen om de lipo verder leeg te trekken. Dat de lipo daar harder van slijt ben ik mij bewust hoor.

Niet veel meer rijtijd klopt, maar zeker 10 minuten halen of wss 10 minuten halen is tijdens een wedstrijd een groot verschil :).
Zelfde als met mijn nitro auto's. Daar wil je een minimum runtime van 8 minuten en liefst langer, anders moet je op een tijdspanne van 20 of 30 minuten teveel tanken.

*shotputty*
Je gaat veel plezier hebben van je vorza :). Heb die ook gehad (echt in de begintijd dat ik begon) en is oerdegelijk
Ik ga morgen achter een Mugen Seiki MBX6 Eco met Hobbywing 2250kV set (sensored). Dus hier ook terug massive elektro power :D.

Waarom mugen, past in mijn rijtje en heeft zeer goede rijeigenschappen :D

Ik heb mij echt suf gegoogled maar waar vind je een Mugen?

Ik wil naast mijn Vorza nog een goede truggy. Ik zat zelf te denken aan de E-revo maar deze is toch wel kwetsbaar.

Mugen kan je op veel plaatsen vinden hoor :)

RC-Speedhouse, HK Modellbau, etc... :)
Is een super degelijke en snelle buggy/truggy!
Heb er zelf ook eentje, MBX6 ECO :D

Hier opt forum staat die van Randy te koop, ziet er ook nog heel mooi uit!

Back