HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Volgens mij moet je dit zo zien, tenminste zoals ik het lees.
Autos tot 1/8, dus in principe tot en met 1/7 (als die er zijn).
Je mag dus niet met 1/8 rijden, vandaar ook maximaal 2s lipos!
Zo te zien heeft dit ook niks met de roar te maken, het is niet eens een wedstrijd , gewoon vrij rijden.
 
Het R.O.A.R. reglement met betrekking tot de baan..

http://www.roarracing.com/downloads/2008_ROAR_Rule_Book.pdf

2 TRACK SPECIFICATIONS
2.1 BARRIERS
2.1.1 Barriers must be supported in such a manner that sharp contact will not cause them to fall
over or become ineffective, thus allowing cars to pass through an opening.
2.1.2 All barriers must be in good condition, not deteriorated by weather or other causes.
2.1.3 Permanent features of the race site, such as curbs or grassy areas, may be utilized.
2.1.4 Spectator control must be established at least five feet outside the barriers. For fuel onroad courses, control should be established at least ten feet outside the barriers. For 1/5-
scale courses, control should be established at least 25 feet from high-speed areas of the
track. 10
2.1.5 Minimum barrier specifications are as follows: (metal barriers may be substituted)
Class Outer barriers Inner Barriers
Thickness Height Material Thickness Height Material
1/12 and 1/10 onroad Electric
0.5” 3.5” Plywood 1.5” 3.5” Wood
2” diameter PVC Pipe
1/10 off-road Electric
and Fuel
0.5” 3.5” Plywood 3” diameter PVC Pipe
1/10 on-road Fuel 0.75” 7.5” Plywood 1.5” 3.5” Wood
1/8 off-road Fuel 0.75” 7.5” Plywood 3” diameter PVC Pipe
1/8 on-road Fuel 0.75” 7.5” Plywood 1.5” 3.5” Wood
1/5 on-road 0.75” 7.5” Plywood 1.5” 3.5” Wood
Electric oval 0.75” 11.875” Plywood 1.5” 3.5” Wood
Fuel Oval 0.75” 11.875” Plywood 1.5” 3.5” Wood
2.1.6 In addition to the barriers specified above, the following should be used to protect any
spectator areas:
• On road courses, the spectator areas in high speed portions of the track should be
separated by a catch fence. This should be wire fence or construction netting at least 24”
high, placed 5’ or more from the outer retaining wall.
• On 1/5-scale road courses, a three-foot high secondary barrier (catch fence), capable of
retaining a vehicle at speed, must be placed in all areas where the cars are traveling in
excess of 25mph. It must be positioned either behind the 10 inch outside barrier or
placed at a minimum of 16 inches from the marking lines of the track if no other outside
barrier is used. This barrier must be made of a material capable of stopping a 1/5-scale
vehicle.
2.1.7 All barriers, portable or permanent, should be linked in such a manner that they present a
surface toward the track that will not damage a vehicle if it makes contact in a grazing
manner while proceeding around the track. Overlapping of barriers must always be away
from the direction of travel.
2.1.8 A positive means of stopping a vehicle that leaves the racing surface must be provided.
2.1.9 Supplemental barriers sufficient to stop a vehicle must be placed in any area where
swinging wide or loss of control could result in a vehicle going beyond the outer retaining
barrier. Such barriers should be no closer than 18" to any portion of the racing surface.
2.1.10 The outer limits of the track must have barriers that will prevent cars from leaving the
racing surface under normal racing conditions. These barriers must be easily
distinguishable to the drivers.
2.1.11 Lanes must be sufficiently separated by either natural or artificial barriers to prevent cars
from crossing into oncoming traffic. Where tracks have multiple layouts, those sections
not in use must be separated from the racing configuration by barriers or other deterrents
that prevent cars from using these sections.
2.1.12 Tapered boards, highway dots, or similar deterrents should be placed approximately 6"
inside the inner-boundary turn markings to discourage corner cutting. Such devices may
not be higher than 2" and must be tapered to allow cars to ride over them. They should be
firmly secured to prevent movement onto the racing surface. 11
2.1.13 No device may be used on a high-speed portion of the track or at the end of a high speed
straightaway that may cause a vehicle to be launched upward if struck. Plow discs or
similar devices may not be used at the end of high-speed straights.
 
Tenzij je een lichte buggy hebt en weet wat je doet zou ik daar niet aan beginnen..
Misschien doen ze dit om de baan te onzien van het 1/8 geweld maar veilig lijkt het me niet
 
Vandaag even gereden op een fietscrossbaan in Zoetermeer, het was even zoeken maar uiteindelijk gevonden.

pan01k.jpg


Helaas was de pret van korte duur, want verloor mijn schokdemperveer rechtsachter.

Desondanks wel een kort filmpje geschoten..


%5BUNSET%5D


%5BUNSET%5D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb gezocht maar kon effe niets vinden. Heeft iemand een schema-afbeelding voor het rijden op 1 (4e of 5s) accu? Alvast dank.
 
Ja en eigenlijk kwam dat omdat de onderste bevestiging van de demper niet super meer bleek te zijn schroefdraad was dol.

Verstuurd vanaf mijn Galaxy Note White edition
 
Hehe lijkt me wel leuk met vorza daar.

En de vorza kandaar wel tegen.

Ik heb wel andere jumps liggen in mijn tuin.

Filmpje staat hier int forum.:D
 
Heb gezocht maar kon effe niets vinden. Heeft iemand een schema-afbeelding voor het rijden op 1 (4e of 5s) accu? Alvast dank.

Ik gebruik enkel 4s pakketten en sluit deze simpelweg aan op de + en - draad van de regelaar, zonder verloopjes of iets dergelijks.

Ik gebruik goudstekkers.
318917_317207978386283_2132365314_n.jpeg


En bij 5s werkt het op de zelfde manier.
 
Hehe lijkt me wel leuk met vorza daar.

En de vorza kandaar wel tegen.

Ik heb wel andere jumps liggen in mijn tuin.

Filmpje staat hier int forum.:D

Was best leuk rijden daar, alleen je merkt wel dat je gauw te hoog springt en dus ook flinke crashes maakt.

Na een halve accupack gereden te hebben, zag mijn bodemplaat eruit alsof er een schuurmachine overheen is gegaan :(

Maar ja het is maar een bodemplaat.. wat wel zuur was, is dat ik mijn rechterachterveer niet meer heb teruggevonden en die krengen kosten gewoon bijna een tientje per 2, voor een stel veertjes vond ik dat best duur.

Uiteraard heb ik nog wel standaard reservedempers met standaard veren, alleen dan kan ik ook meteen mijn shocktower aanpassen (lagere shocktower monteren) en daar had ik geen zin in, dus klik klik klik paypal, apexmodels en nieuwe veertjes gekocht.
 
Laatst bewerkt:
Kon het niet laten om mijn auto kapot te laten, wachtend op een nieuwe schokdemperveer, dus daarom even standaard shocktower en shockdempers gemonteerd.

rondjes spinnen... boring... :rolleyes: het (extra) geluid wat je hoort is een takje wat tussen mijn velg zat..


niet zoveel grip met versleten pin-tyres, ach boeiend als je maar fun hebt


ik rijd met 1 hand en met andere hand film ik, dus daarom maak ik soms suffe stuurfoutjes..


en nog wat actiefotos
%5BUNSET%5D


%5BUNSET%5D

%5BUNSET%5D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Even off topic:

De 2 cellen is bedoeld omdat met meer cellen de vloerbedekking stuk getrokken kan worden.
Dit is 270M2 vloerbedekking die nog een paar evenementen mee moet gaan.. ;)

En, we denken om nog 1 indoor te doen als afsluiter van het indoor seizoen, de zomer komt er aan en kunnen we weer buiten rijden :D
Groetjes,

John | Rc Events. :)
 
bashen en crashen in Zoetermeer

bashen en crashen op de fietscrossbaan in Zoetermeer in full hd ;-)

 
Laatst bewerkt door een moderator:
:-) ja erg gaaf rijden daar..

Het vergt wel wat van je auto hoor, dus wil het niet al te vaak doen anders kan ik na een paar dagen al mijn lagers gaan vervangen.

Had maandag gereden en was toen mijn schokdemperveer rechtsachter verloren, nadat mijn demper los was gekomen aan de onderkant.

Had eergisteren mijn 112 mm schocktower verwisseld voor de lage standaard shocktower en de standaard dempers achter op de binnenste gaatjes vastgezet op de draagarmen (voor wat meer veerweg)..

Vandaag weer gereden en jaja het is ongelofelijk ik heb mijn veer die ik maandag was verloren weer gevonden in het gras naast de jumps. (een gele veer in het gras).

Ik was een beetje bang dat mijn auto niet lekker zou springen met de standaard achterdempers.. maar met de dempers op binnensste positie ging dat best goed.

Na 3 4s pakketten "leeg" gereden (gebashed en gecrashed) te hebben ook vandaag een kleine schade gereden.

Mijn rechter hub/spindle afgebroken nadat mijn vorza nose down 4 meter naar beneden donderde. Gelukkig had ik die nog reserve dus thuis meteen gerepareerd. Slechts de 1e keer in 3 jaar tijd dat ik een hub/spindle heb gebroken.
 
Beste mensen ik ben nieuw op forum en heb een hpi Vorza flux hp. Kunnen jullie mij vertellen waar ik online tuningsdelen kan kopen in Nederland. Ik ben op zoek naar dichte zwarte velgen met banden.

Weet iemand hoe ik de flux bluf regelaar kan instellen?
 
Back
Top