HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Sommige auto's hebben een soort hoge en lage gearing, zoals in een 1:1 offroad auto.
Die schakel je middels een extra servo, maar dat is voor de Vorza niet van toepassing.
Ik noemde alleen wat voorbeelden.

Een BEC zorgt voor de stroom naar de ontvanger, en de servo.
Deze zit meestal al in de ESC, zoals bij de Vorza, maar soms is het beter om een losse BEC te gebruiken, als je servo bijvoorbeeld veel stroom vraagt.
Als je dat niet doet dan zakt tijdens een bocht het gas even weg, tordat het stuur weer recht staat.

Maar ook dat is voor een stock Vorza nog niet van toepassing.


Hopelijk is het duidelijk,

Ruud
 
Die badlands banden zijn wel goed voor lekker grof terrein (bos, of gras).

Zolang je er niet op straat mee rijd en/of te hard terrein (gravel) dan gaan ze ook nog best lang mee.
 
lipo's Turnigy

Ik was wat aan het bladeren door het topic, want was een oude foto van mijn vorza aan het zoeken en kwam dit bericht tegen..

Wel een handig lijstje gemaakt door Nard Cox, dacht die up ik even.



Zijn goede nitro motors zo goedkoop dan? Onderstaande zijn allemaal van het merk Turnigy, welke goede LiPo's afgeven voor hele goede prijzen.

4A 5A 20C = $40
4A 5A 25C = $47
4A 5A 30C = $50
4A 5A 35C = $70
4A 5A 40C = $65

5S 5A 20C = $50
5S 5A 25C = $55
5S 5A 30C = $63

6S 5A 20C = $55
6S 5A 25C = $70
6S 5A 30C = $76
6S 5A 35C = $100
6S 5A 40C = $98

ps. vraag niet waarom soms meer C goedkoper is als minder C, dat weten wij ook niet.


Ik snap de theorie, maar heb je ook een link waarin deze twee worden vergeleken met elkaar?
 
Truggy banden zijn wat groter, maar vooral breder.
Zoek maar eens op google foto's op van Truggy's, dan is het wel duidelijk.

HPI banden heb ik geen ervaring mee, maar ik zou gewoon voor de Badlands gaan.
 
Echt ??

767104d1308016681-who-put-curb-there-post-aftermath-crash-pics-2005-04.jpg


Kon het ff niet laten.... je zult echt wat meer info moeten geven dan "De truggy stuurt niet meer"

Even buiten het feit dat een Vorza een buggy is, geen truggy.. zoals ik al eerder opmerkte bij de vraag over de banden.
 
Welke olie adviseren jullie voor de standaard vering van de vorza. Ik vind de demping wat stug. Welke dikte olie?

En welke dikte olie in het differentieel voor, achter en midden?
 
diff

voor 8000

midden 10000

achter 5000

Deze setup heb ik erin en ben ik ook vaak tegengekomen hier op het forum of elders.

Voor schokdemperolie heb ik geloof ik voor 50wt en achter 40wt.

Ik rijd eigenlijk overal, op onroad na.. rijd alleen offroad met mijn Vorza.
 
Diff 10k 15k 8k, die verhouding van Wesley ook gehad, vrat redelijk voorbanden als je ff een keer asfalt doet.

Ik doe voornamelijk bashen off road, maar wil ook wel af en toe on road knallen.

Vering 500cps rondom (ongeveer 45wt), rij wel met originele schoks achter, niet de langere.
 
Back
Top