HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Ik vind associated diff olie wel fijn had ook xray olie werkt ook prima maar wel duurder.

Verstuurd vanaf mijn Galaxy Note White edition
 
Ik had Associated en nu Traxxas maar volgens mij zat er in de Associated flesjes wat meer olie..
Maar het verschil ga je niet merken nee, gewoon een merk kopen, waar je goed aan kan komen.
 
wegen is meten is weten

Nu ik sinds kort over de beschikking heb over een digitale weegschaal, ben ik mijn modelbouwautos maar eens gaan wegen..

Hier mijn Vorza (hij is nu smerig voor mijn doen)..

leeg accudoosje om Vorza op te zetten..

%5BUNSET%5D


Mijn Vorza.. incl. 4500 mah Lipo accu.
%5BUNSET%5D


4000 gram - 35 gram (accudoosje) = 3965 gram

Iemand een idee wat een wedstrijdbuggy weegt, een Mugen ofzo of een Losi of Associated?
 
haha ik ook. moet em nog binnen krijgen maar dan zal ik toch gelijk opnieuw moeten shimmen, hoorde ik van wondertiger. die setup is voor een zandtrack. maar dat is zo gepiept.
 
haha ik ook. moet em nog binnen krijgen maar dan zal ik toch gelijk opnieuw moeten shimmen, hoorde ik van wondertiger. die setup is voor een zandtrack. maar dat is zo gepiept.

oke met shimmen doel je met name dan op de diffs? Heb mij daar nooit heel erg in verdiept.. alleen bij het rebuilden van mijn diff opgelet dat de shims juist geplaatst zijn.
 
Shimmen is nodig om de speling tussen het pinion gear en de ring gear kleiner/groter te maken zodat ie soepel loopt maar niet gaat slippen. Dus je wil eigenlijk zo klein mogelijke speling tussen de pinion/ring gear maar tegelijkertijd een soepel lopende transmissie ;)(+ een niet schuivende diff in je diff huis). Je kan het vergelijken met gearmesh tussen je pinion van je motor en spur, dit zet je goed dmv schroefjes op je motormount. Bij een diff doe je dit dmv ringetjes tegen het lager te plaatsen, alleen moet er tussen de ring/pinion veel minder speling zitten dan tussen je spur en pinion van je motor.
 
Dat doe ik altijd door er een stukje van een A4tje tussen te doen, en dan de tandwielen in elkaar drukken.
Dan heb je de goede afstand volgens vele.
 
doe er een stuk krantenpapier tussen,en druk de tandwielen dan tegen elkaar. motor vast draaien, en papier er weer tussenweg halen. :)
Als je het pinion met de ene hand vast houdt en het spur met de andere hand,mot je ze net iets kunnen bewegen tov elkaar.
Het mooiste vind ik zelf altijd als je alleen kunt voelen dat er speling tussen zit, maar al echt heel goed moet turen om het te kunnen zien.
dan houden je tandwielen ook het langst vol, en is de auto onder het rijden ook 't stilst. :)
 
Bedankt allemaal. Als ik de auto vooruit duw zonder dat hij aanstaat. Gaat dit best Zwaar. Is dit normaal. Hij maakt dan ook ratelend geluid.
 
Dat is normaal ja. komt door 't redelijk sterke magnetisch veld van de motor. die verspringt elke keer een grotere stap als de tanden van de tandwielen groot zijn. dus hoor je de tandwielen klepperen zeg maar.

Zolnag de ruimte tussen de tandwielen maar neit te ruim of te krap staat, is dat helemaal goed. (als die te krap staat hoor je het ratelen ook niet. als die te ruim staat kun je de tandwielen onderling gewoon teveel bewegen. )
 
Dan staat het allemaal prima afgesteld.

Ik wil andere lipos kopen. Heb nu 2s 7,4 volt 4000mah. Wil naar 5000mah of hoger. Kan ik dan langer rijden?
 
Back
Top