HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

3,2 is niet erg veel, wil je save zitten kun je beter voor 3,4V per cel gaan.
De MMM rekent namelijk niet de aparte voltages per cel, maar het totaal aantal volt dat de accu heeft.
Dus bijvoorbeeld bij een 4 cellen LiPo 4*3,2 is 12,8V.
Alleen kan er in een cell al veel minder voltage zitten dan in een andere, maar dat berekent hij dus niet..
Dus er zou al een cell onder de 3V kunnen zitten en een andere bijvoorbeeld nog op 3,6..
Dus beter zet je hem op 3,4V per cel, dan zit je save(r).
 
Heb hem zelf op 3.5V staan, is net wat beter voor je accu's, Ruudxd hierboven geeft een mooi voorbeeld van 1 van de redenen. Tussen 3.5V en 3.2V zit amper nog capaciteit, het is niet dat je er 10 minuten rijtijd mee verliest, eerder een aantal minuten op 45 min.
 
3,2 is niet erg veel, wil je save zitten kun je beter voor 3,4V per cel gaan.
De MMM rekent namelijk niet de aparte voltages per cel, maar het totaal aantal volt dat de accu heeft.
Dus bijvoorbeeld bij een 4 cellen LiPo 4*3,2 is 12,8V.
Alleen kan er in een cell al veel minder voltage zitten dan in een andere, maar dat berekent hij dus niet..
Dus er zou al een cell onder de 3V kunnen zitten en een andere bijvoorbeeld nog op 3,6..
Dus beter zet je hem op 3,4V per cel, dan zit je save(r).

Ja en nee , bij kwalitatief goede lipo's is 3,2 v per cell geen probleem ,ook moet de lvc nauwkeurig zijn mbt het meten van de lipo spanning, hoger is "safer" voor de lipo ,maar al zet je hem op 3,6v per cell kan je nog steeds te maken krijgen met een enkele slechte cel die de totale cel spanning naar benden trekt en zo de lvc doet ingrijpen . Na lagere belasting zal ook die cel weer snel oplopen .(dit komt vaker voor bij b merken en slechte lvc's)

Daarbij kan je bij elke lipo lader de individuele cellen controleren bij het laden .En evt een slechte cel opmerken.
Ik vaar mijn lipo 's altijd leeg op 3,2v per cell 4s en 5 s en heb na 50 tal ladingen geen probleem met onderlinge voltage verschillen enkel met afname totale capaciteit .

Zo heeft ieder zijn ervaring met de lvc en de cel spanning :mrgreen:
 
Het is dan ook meer een gevalletje "better safe than sorry", en het verhoogd de levensduur een beetje. Dat is natuurlijk iets wat je pas merkt als je 2 accupacks evenveel gebruikt, met de ene op 3.2V en de andere op 3.5V. En eigenlijk moet je dat met minimaal 20 accupacks doen, 10 van elk om er een eerlijke vergelijking van te maken.
 
Ik wil me vorza gaan tunen. Welke onderdelen zijn dan echt een verbetering. Bv. De assen en alu wielophanging. Grotere achterdempers differentieel

Kan iemand mij vertellen wat echt goed is
 
Hoi Remco,

Ik heb zelf de hoge rear shocktower met de 112 mm achtershocks, dat verminderd het opspringen van de achterkant als je na een jump landt.

Daarnaast heb ik achte reen DE Racing skid plate en voor een bescheiden DE Racing bumper.

DE Racing D8 OR D8T VE8 Vorza Front Bumper DER 208 HB | eBay

DE Racing Rear XD Skid Plates 3 HOT Bodies D8 D8T VE8 Vorza DER 210 HB | eBay

Aluminium steering arm
HOT Bodies Aluminum Steering Servo Horn 25 Fits HPI Vorza Apache 67169 OZ RC | eBay

DE Racing Mudguards
DE Racing MUD Guards FOR HOT Bodies D8 VE8 HPI Vorza | eBay

en een Tekno aluminium steeringplate (volgens mij kan je die niet los kopen, ik heb hem 2e hands gekocht).

De diffs heb ik gevuld met 8000 10000 5000 Xray diff olie.

Banden voor grof terrein, Proline Badlands!

Voor het bling bling gehalte, kan je m3 gekleurde moertjes kopen en veel zwarte moertjes vervangen door gekleurde, dit scheelt zo 10 km per uur snelheid ;-) een eigen kapje spuiten, een mooie high downforce wing van bijv. Proline of Jconcepts.

Links mijn auto, rechts de auto van mede-forum lid Aestiva. Je zit op deze foto het verschil tussen de standaard shocktower en de hoge met langere veren.

%255BUNSET%255D


photo.jpeg


318917_317207978386283_2132365314_n.jpeg


%255BUNSET%255D


Als je je standaard shocktower wil behouden, kan je ook een mooie blauwe verstevigde kopen (6mm).
%255BUNSET%255D
 
Gearing aanpassen aan motorisering/accupacks.
Diff olie aanpassen, met name midden veel dunner dan standaard.
Betere servo.
Langere schoks achter of ball end mod.
Skidplates.

Verder niks aan doen om te bashen naar mijn mening.

De betere WCE assen etc zijn wel mooi, maar niet echt nodig naar mijn mening. Ken dan ook niemand die ze erin heeft zitten. Zeker op 4S krijg je de standaard versie nauwelijks versleten.

Om te racen zou ik zeker geen geld uitgeven, maar Vorza vervangen door Kyosho MP9e of Mugen. Je ziet dat ze daar toch net te kort schieten.
 
Super bedankt. Het gaat mij erom dat hij mooier word en alu delen erop wil hebben. Vind het gaaf om de auto een eigen indentieteit te geven. Sneller hoeft niet rij nu met 2 s lipo dat is voor mij snel zat. Wil hem gewoon tunen. Dus alle sugesties van hier zijn mooi meegenomen
 
Lol... dat had ik nu met jouw suggestie over de mud guards :-) Die was ik vergeten.

Meer alu delen ? Ik zou niet weten welke je van alu zou willen hebben.

Mooier, eigen indentiteit.. Nieuwe kap en wielen !
 
ja eigen body, spoiler, wielen.. bergen geanodiseerd aluminium zie je niet op een Vorza, het is geen onroad tourwagen :rolleyes:

Je kan gekleurde hexes/hubs erop zetten.

en als je perse veel aluminium spul wil hebben, kan je aluminium stuurblokken, hubs en spindles kopen, (kijk maar naar de D8 Hara editie), trek dan wel je portemonnee flink open..

http://www.ebay.com/itm/NEW-HOT-BOD...adio_Control_Control_Line&hash=item1e7a8aa9a7

http://www.ebay.com/itm/NEW-HOT-BOD...adio_Control_Control_Line&hash=item1e7a8aa985

http://www.ebay.com/itm/HB-D8-D8T-H...adio_Control_Control_Line&hash=item2a2cfcba36
 
Alu is ook niet echt nodig hoor. De alu wielophanging vind ik wel gaaf. Is dit nuttig?

Waar halen jullie de lagers voor de vorza en hoeveel heb je nodig voor hele auto. Staat onduidelijk in handleiding.
 
Nee, eerder een slecht idee, je moet iets hebben dan kan meegeven/breken. Alu buigt krom en geeft veel minder mee dan de kunststof parts, zeker niet doen.

Lagers.. Boca maakt complete sets, kun jezelf kiezen welke kwaliteit en denk avid ookwel sets zal hebben. De standaard HPI lagers zijn anders niet slecht hoor, zo gewoon vervangen welke nodig zijn. Wat extra aandacht voor de wiellagers, die krijgen het meeste te verduren.

ff google...

Avid : Hot Bodies D8 Bearing Kit by Avid RC. SKU: AV-HOT-D8
Kun je zelfs verschillende mixen, bv ceramisch in de aandrijflijn, extra shield in wiellagers etc

Boca : Boca Bearing Company :: Ceramic Bearing Specialists
 
In navolging op het bericht van Snoebel, kan ik je vertellen dat ik in 3 jaar tijd slechts 1x een draagarm heb moeten vervangen en 2x een hub.
 
In navolging op het bericht van Snoebel, kan ik je vertellen dat ik in 3 jaar tijd slechts 1x een draagarm heb moeten vervangen en 2x een hub.

Ik in 2 jaar alleen de achterste bodypost en een van de boutjes die de motormount op zijn plek houden. En de banden voor het zand bij BOMB.
 
Servo

Zijn er hier mensen die de servo in hun Vorza hebben vervangen in iets sneller/beter dan de standaard? Ben aan het uitkijken naar een HiTec 7955tg maar lees hier en daar dat hij wat te traag is en dat er een BEC tussen moet...
 
Back
Top