HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Gek genoeg is de Vorza de enige RTR wagen van HPI waar ik de stock servo niet van heb vervangen en het nog steeds prima doet.

Klopt, originele servo is best goed qua kwaliteit, maar niet snel of sterk genoeg voor de meeste rijders. Ik rij met de genoemde ACE 1015. Heerlijke servo.
Geeft ook totaal geen probleem met het (beperkte) vermogen dat de Mamba Monster ter beschikking heeft voor de stuurservo. Lees nog wel eens dat bij echt zware servo's de ESC te kort springt.

Ik kan me dat best voorstellen. Op andere wagens prefereer ik ook wel een wat snellere servo, het verbaasde mijzelf alleen dat ik tot nu toe dat gevoel niet had bij de Vorza.

Heb nu een andere motor in mn d8 v4 geplaats
De castle 1518 motor 1800KV overgekocht van Nard (bedankt)
Niet dat er wat mis was met de standaard motor (hpi setje flux aka omgestickerde mmm)
Deze motor is ietsje groter en ietsje lager KV..
Misschien dat ik er nog orange seal boca lagers in zet zitten ook in mijn andere motor.
Hij doet het goed maar moet nog echt getest worden
8x6fkj.jpg

Grts

Die motor is beestachtig goed, die heb ik nu in een vechtrobot zitten om een vliegwiel schijfwapen aan te drijven. Daarvoor zat die in mijn Hyper ST truggy en dat was pure power.

Ziet er netjes uit Auto-G, als je naar 1800 kv gaat, lever je dan geen topsnelheid in? Of ga je hem wat hoger vertanden? Je hebt daarentegen wel weer meer koppel.

bedankt voor de tip ivm de ace servo, ik heb er ondertussen eentje besteld...

ivm servo's die meer stroom nodig hebben, kan je dan gewoon via caste link die setting aanpassen dat de BEC bvb 6v geeft ?

ik kwam toch vaak BEC toestanden tegen als ik op zoek was naar een nieuwe servo en extra kabels wou ik wel voorkomen :)

Welke alu servo armpjes gebruiken jullie trouwens op die Ace servo's? Ik las hier net dat een standaard 25t armpje niet werkt (bvb de Hotbodies Alu 25t)

ace servo's hebben een kleiner hoofdtandwiel in diameter, daarom werken normale 25T niet goed. Je moet een 25T hebben waar aan de zijkant een schroefje zit.
RCX04-020-25T-Metal-Servo-Horn-Futaba-02.jpg

Ik gebruik geen Alu arm, heb tijdje zitten rommelen met wat alu folie etc met de HB alu arm, maar uiteindelijk gewoon de originele die bij de servo zit erop gezet, deze heeft ook een alu rand en het kunststof is voor mij stevig genoeg.
Gaat in ieder geval al lange tijd mee nu zonder speling of los te gaan.

Klinkt bemoedigend wil evt wel laten weten wat de bevindingen zijn als ik hem echt goed getest heb.
Ik ga ongeveer voor dezelfde snelheid vertanden (komt bij mij niet precies als het maar belachelijk snel gaat :p ).
Deze motor zou normaal iets beter moeten zijn voor mijn verbruik, omdat ik 6S rij zal ik in een gunstiger toerengebied komen en dat en de grotere can zouden er voor moeten zorgen dat deze motor nog wat koeler draait.
Een 1520 was wat toeren betreft denk ik nog beter geweest, maar die was me denkik te lang geweest voor in deze auto.
Dit is zon beetje het grootste wat je in deze auto kwijt kunt denk ik, en deze motor is al te groot voor een hoop autos, en is bijv ook langer als volgens bepaalde regels zoals ROAR is toegestaan, heb ik natuurlijk maling aan :p
Ik verwacht opzich geen echt grote verschillen, maar ben wel benieuwd.
Ik heb zelf altijd een goed gevoel bij die castle-neu motoren.. vind ze wel mooi, geen hoeken en gaten waar zand in komt, en sensor is voor mij toch aleen maar een nadeel. en dit zou normaal toch iets beter moeten zijn.
Als ik ooit nog een 1/8e truggy uit ga rusten zou daar misschien zelfs wel een 1717 in willen proberen, ben benieuwd hoeveel koeler dat zou draaien denk dat heel fijn zou zijn.

Maareh ik ben ook wel benieuwd naar die vechtrobot trouwens :D
En ja de Hotbodies Alu servo horns zijn wel fijn ik zie heel veel mensen ook op autos van totaal andere merken deze horns gebruiken. Ze zijn niet echt lang lekker simpel. Past bij mij absoluut als gegoten.

Wat betreft de BEC powerbookje deze kan je inderdaad instellen met de castle link.. als het goed is tot aan 7v met de juiste firmware tegenwoordig.
Bij mij werkt het uitstekend met een 1256 heb nooit glitches en heb als het goed is op 6v staan.
Maar je kan tegenwoordig met een hoop servos die of veel stroom trekken of high voltage zijn te kort komen, en dan ben je een extra glitch capacitor nodig die je in de ontvanger zet, of een externe bec de mmm bec is niet super sterk.
Maar dit verhaal hangt ook heel erg van je zender/andere electronica af.
Zoals ik zei ik heb geen problemen, maar als ik een spektrum zender aan mn auto zou hangen had ik direct ellende.
Grts

Past die aluminium horn van HB nou wel of niet op de ACE ds1015. Want ik heb nu de plastic variant erop (bij mijn Trophy truggy) en dat lijkt gewoon goed te passen, heb er alleen nog niet mee gereden.

ace servo's hebben een kleiner hoofdtandwiel in diameter, daarom werken normale 25T niet goed. Je moet een 25T hebben waar aan de zijkant een schroefje zit.
RCX04-020-25T-Metal-Servo-Horn-Futaba-02.jpg

ik heb er ook zo eentje liggen alleen dat past niet lekker, aangezien je bij de vorza en de trophy, de stuur hevel/link aan de onderkant vast moet maken.. en dan zijn die te laag.

Ik gebruik ook bijna al een jaar die stock plastic servohorn en nog geen problemen. Ik heb wel een alu maar dat past niet in combinatie met de mugen radiobox. Maar die servohorn van de ace origineel kost 4-5 euro dus ik zou lekker de standaard gebruiken

Op de ACE DS1015 ? Zoals al eerder vermeld, de ALU HB horn is goed, maar past niet op deze servo. Hij is wel 25 tands, maar qua diameter iets kleiner.

En inderdaad, in eerste instantie denk je dat het prima past.. tot je hem gaat belasten, heeft gewoon teveel speling.

Gebruik je andere merken servo's dan werkt het prima.

Back