HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door diver, 22 dec 2009.

  1. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Tja, een voorbeeld uit de praktijk. Als ik hieronder neerzet dat ik met mijn 3S op de STe 30 minuten reed en met de 2S maar 25 minuten is dat ook een praktijkvoorbeeld, maar het wil niet zeggen dat het zo is.

    Ik zou dus graag ergens een goede degelijke test zien waarin statements worden getest.
     
  2. Byte

    Byte

    Lid geworden:
    20 dec 2007
    Berichten:
    1.376
    Locatie:
    Venlo, Nederland
    Waarom doe je dat zelf niet? Ik wil je er best bij helpen, lijkt me best interessant. Alleen is de vraag hoe je dat wil vergelijken...

    Je zit trouwens al tegen de 1500 posts aan spamnerd :p
     
  3. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Heb geen 3S voor de STe ;)

    Maar ik bedoel dan een auto op een bench zetten, constant 50% throttle oid of 40kmph laten gaan enzo. Geen noob die eerst een 2S 2500mAh leeg rijd en dan een 3S 5000mAh en dan zegt:

    Met de 2S heb ik 10 minuten offroad gereden best wel hard, met de 3S heb ik onroad liggen knallen en kon ik wel 30 minuten rijden, maar heb wel ongeveer 4 minuten of 5 minuten pauze gehad. Maar ik denk wel dat je met 3S langer kunt rijden.

    Zo dus NIET :D

    ps. weer een post dichter bij de 1500, lol.

    Hoe dan ook, dit gaat weer offtopic, back :eek:ntopic:
     
    Laatst bewerkt: 29 dec 2009
  4. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Als je nu met 4S 5000mah constant full throttle rijdt, zou je dan minder lang rijden dan bij een 5S 5000mah op full throttle? De capaciteit lijkt me evengroot, alleen zal je sneller kunnen gaan denk ik. Volgens mij zal je wel langer rijden op 5S als je dezelfde snelheid aanhoudt dan je op 4S doet.
     
  5. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Precies ;)

    Bij volgas zal de rijtijd hetzelfde zijn
    Bij een dezelfde snelheid zal de rijtijd langer zijn
     
  6. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Mja, de drang om die trekker tot het einde te trekken is te groot denk ik :D Voor mijn buggy ga ik het op 4S houden denk ik. 70km/h-75km/h is genoeg :D
     
  7. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Dat zal inderdaad meer dan genoeg zijn.

    Doorgaans (tenminste dat lees ik vaak op RCM) worden wagens afgesteld op 40mph, dat is zo'n 65 kmph. Recent even mijn RC8T van GPS voorzien, deze gaat (maar) 63 kmph wat helemaal niet snel is voor op straat maar meer dan genoeg voor een track.
     
  8. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Welja ik ga proberen uitgearen op 45mph. Das zo'n 70km/h zal ook tengoede komen van de motor. Ik wacht nog ff tot ik mijn motor heb eer ik de pinion koop. Ik vermoed dat ik 15-16T nodig heb. Mijn MMM is zogezegd 2200kv. Weet iemand want hoeveel kv die motor zou halen in praktijk?
     
  9. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Voor pinions raad ik je de RCM pinions aan, top kwaliteit!!
     
  10. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    RCM = RC monsters?
    Daar heb ik gekeken. 10$ en de pinion zien er idd heel goed uit. Alleen is het 26$ verzending voor 2 pinions :s Ik denk dat ik dan gewoon een Losi pinion haal in de shop hier of laat opsturen.
     
  11. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Sorry, ik bedoel inderdaad de RC-Monster pinions.

    Als je Mike (eigenaar RCM, hele relaxte gast) even vraagt dan stuurt hij je wel een pinion op in een enveloppe (heb er ook ooit een stuk of 10 besteld en zijn netjes in een bulletjes enveloppe verzonden voor $10 meen ik). Als je dat doet heb ik ook interesse in een 18T MOD1 tandwieletje :)
     
  12. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Voor mij goed. Ik moet een MOD1 15T en 16T hebben. We kunnen dan de verzend kosten delen. Hoe dringend is het bij jou? Ik zou pas bestellen als ik mijn MMM heb, of er iets van hoor dat hij zeker geleverd gaat worden.
    Waarschijnlijk is dat over een goede week - 2 weken.
    PM me maar voor verder info/overleg.
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2009
  13. Yoshimura

    Yoshimura

    Lid geworden:
    1 mrt 2008
    Berichten:
    26
    Locatie:
    Ede
    De 2200Kv gebruikt constant 1200Watt, dus hoe hoger je voltage hoe lager je amperage (P=UxI).
    Je powerconsumption wordt lager met een hogere S.
    4S= 250Mah per/minuut 5S= 200Mah per/minuut (dit is een voorbeeld ik weet niet of het helemaal klopt :D )
    Waardoor je dus wat langer kan rijden!
    Dit heeft een of andere wedstrijd racer uit de VS mij uitgelegd, en het ziet er ook wel logisch uit.
     
  14. drkdgglr

    drkdgglr

    Lid geworden:
    13 aug 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Amsterdam
    De 2200kv kán 1250watt continu leveren. Het gemiddelde tijdens een rit ligt véél lager.

    Het klopt dat je met hogere voltage minder stroom verbruikt, maar alleen als je vertand bent op dezelfde snelheid. Dus als je van 4s naar 5s gaat, zal je een kleinere motortandwiel moeten nemen om het ampereverbruik te verlagen.
     
  15. svendc

    svendc

    Lid geworden:
    28 apr 2007
    Berichten:
    213
    Locatie:
    Herzele
    je bedoelt voor een zelfde powercomsumptie gebruik je minder ampéres

    vb 10Wat is vb 5V*2A
    maar 10W is ook 7,5V*1.333A dus minder ampéreverbruik voor zelfde vermogen

    hierdoor heb je minder koppel, ampére en dat moet je opvangen met iets kleiner tandwiel.
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2009
  16. drkdgglr

    drkdgglr

    Lid geworden:
    13 aug 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Amsterdam
    als je alleen van 4s naar 5s gaat, zal je auto gewoon harder rijden en zal je ampereverbruik niet afnemen. Maar als je doel is om je ampereverbruik te verlagen tov een 4s setup, zal je een kleiner motortandwiel moeten gerbuiken.

    edit: nog beter is het om te kiezen voor hogere voltage in combinatie met een lagere kv motor
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2009
  17. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Das ongeveer hetzelfde wat ik zei, maar beter uitgelegd :p Maar als je dan harder gaat rijden met je auto en toch evenveel amps trekt, zal je gewoon meer verbruiken op 5S en evenlang rijden dan op 4S. A blijft zelfde, U stijgt, P stijgt mee.
     
  18. svendc

    svendc

    Lid geworden:
    28 apr 2007
    Berichten:
    213
    Locatie:
    Herzele
    kan ook zijn dat P zelfde blijft maar U stijgt ( snelheid), maar dan moet I wel zakken.
    hierdoor voor zelfde vermogen P, hogere snelheid maar minder I dus minder koppel.

    :)
     
  19. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Dan moet je met een kleinere vertanding werken denk ik om I te laten dalen.
     
  20. svendc

    svendc

    Lid geworden:
    28 apr 2007
    Berichten:
    213
    Locatie:
    Herzele
    maar kan ook zijn dat I zelfde blijft, waardoor het vermogen ook stijgt.

    koppel blijft gelijk en snelheid stijgt. Maar dan blijven de rijtijden gelijk.
    De enige verklaring dat je dan toch langer rijdt zit hem in het feit dat je minder volgas rijdt tegen die hogere snelheid
     

Deel Deze Pagina