HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door diver, 22 dec 2009.

  1. Erik

    Erik Guest

    leuk filmpje
     
  2. Yoshimura

    Yoshimura

    Lid geworden:
    1 mrt 2008
    Berichten:
    26
    Locatie:
    Ede
  3. erevobe

    erevobe Guest

    knappe review, maar wel door iemand met een hpi truitje aan ;)


    en veel te duur!!!
     
  4. Erik

    Erik Guest


    ik vraag mij af of de vorza inderdaad te duur is. Ikzelf denk van niet.
    als je de auto bekijkt en ziet hoe stevig, solide alles in elkaar zit en dit
    vergelijkt met een kyosho inferno dan heb je voor euro 200 meer een veel betere auto waar bijna alles op en aan zit.
     
  5. reezer

    reezer Guest


    bekijk ook eens nandaracing deze hebben de vorza ook in assortiment scheelt 100de euro's

    En nanda racing ontwikkeld voor HPI, HB etc.
     
  6. Erik

    Erik Guest


    Heb even gekeken op de site. Ziet er inderdaad goed uit.
    En is stukken goedkoper. Echter miz is de Vorza van zwaardere kwaliteit en heeft er een krachtiger motor en regelaar inzitten.

    Heb gisteren voor het eerst met 5S gereden en dat is zo achterlijk rap.
    De motor wordt totaal niet warm als je aan het stunten bent in een gr.
    zandbak (volleybalveld). Wat ik persoonlijk fijn vind aan een buggy is dat de kap er helemaal overheen sluit en er geen zand etc op de bodemplaat komt te liggen, althans minimaal.

    ik hoop dat dit lijntje groter wordt en er veel mensen reageren.
     
  7. westcoast

    westcoast

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    2.561
    Locatie:
    Westland
    en ik hoop dat ik de vorza ooit aan mijn rc garage mag toevoegen.
     
  8. Pinky-II

    Pinky-II

    Lid geworden:
    3 dec 2007
    Berichten:
    1.504
    Locatie:
    Apeldoorn
    De basis van de Nanda (Wanda) is een ouder model tel daarbij op dat er een 540 size motor op zit en totaalsom: Lijkt wel een propech ;)

    De Vorza is op een paar accu's die je moet kopen rij & wedstrijd klaar en als basis heeft de Hotbodies D8 gestaan dus ook alle onderdelen passen zondermeer. Tevens wordt er een zeer goede regelaar & motor bij geleverd (Mamba & Castle Neu).
     
  9. reezer

    reezer Guest

    als we de kwaliteit bekijkien is die dus gelijkwaardig, hpi / hb is alleen doorontwikkeld tov Nanda.

    prpech? bedoel je protech?
     
  10. Pinky-II

    Pinky-II

    Lid geworden:
    3 dec 2007
    Berichten:
    1.504
    Locatie:
    Apeldoorn
    De Nanda is ook door ontwikkeld is voor heel veel procenten een Hong Nor (alles past dan ook gewoon) en zullen ongetwijfeld uit dezelfde fabriek komen rollen.

    De E wagen van Nanda heeft een jaartje stil gestaan maar goed ook daarvan zit een nieuwe versie in de pijplijn. Jij stelt dat de kwaliteit gelijk is? Vergeet niet dat bepaalde zaken aan de Nanda E (de huidige) erg zwak zijn en destijds mischien prima maar niet meer van de tijd en de vernieuwingen zijn dan ook vele malen steviger. De HPI Vorza is voor 95% een gewone hotbodies D8 en voldoet prima alleen het feit al dat er een goede motor & regelaar in zitten maakt hem zijn geld al waard.

    En yupp Protech ;)
     
  11. erevobe

    erevobe Guest

    is die forza al te koop? en geeft er iemand deze wagen?
    ik zie ie wagen wel veel op verkoop sites staan, maar is nooit leverbaar!
    graag zou ik willen weten wat de ervaringen zijn!!

    enof hij idd zo stevig is zoals ze zeggen
     
  12. Pinky-II

    Pinky-II

    Lid geworden:
    3 dec 2007
    Berichten:
    1.504
    Locatie:
    Apeldoorn
    Pk Racing heeft hem op voorraad staan.

    En ja de wagen is erg stevig natuurlijk niet te vergelijken met een slash maar kan best wat hebben. Alu parts heb je dan ook niet echt nodig hoogstens setje reserve plastic knuckles en c hubs. De basis is een Hotbodies D8 en ook deze auto voldoet prima. Ik heb al lange tijd een Hotbodies D8 (Tekno conversie) en eigenlijk weinig problemen gehad met deze wagen hiervoor 2 D8's als nitro gehad en idemdito perfecte wagen.
     
  13. Erik

    Erik Guest


    Ik heb nu aardig wat accu's leeg gereden en ben diverse malen....... :oops:
    flink van de baan geraakt en daarbij maakte de auto diverse flipovers
    niet te tellen hoeveel achter elkaar..... maar tot op heden geen schade.
    De motor wordt totaal niet warm. Was dit weekend op een strandje met halfnat zand ( dus een erg zwaar terrein) en de auto geeft daar totaal niet om. De auto plakt in de bochten en is zeer goed controleerbaar.

    Auto kun je ook kopen bij RC Centraal in ALmere. Kunnen hem bestellen heb je hem een paar dagen later in "huis".
     
  14. erevobe

    erevobe Guest

    ok bedankt, ik mag me nu eigennaar van een vorza flux noemen,

    maar had wel een probleempje, zodat mijn nieuwe flux weer bij de dealer staat, ik had gevraagd om op de auto traxxas stekkers te plaatsen, omdat mijn lipo's allemaal een traxxas stekker hebben van mijn e -revo, maar mijn traxxas stekkers waren heel slecht op de auto gesoldeerd, zodat er heel wat draadjes uit de stekkers kwamen,

    thuis hem geprobeerd, maar ik kon geen 15meter ver rijden, ook met een andere 2.4 GHZ zender was dit hetzelfde!! dus een dikke storing

    mijn dealer verteld me dat dit door die stekkers komt, die er niet goed aan gesoldeerd waren,

    kan dit kloppen? dat er daardoor een flinke storing optreed?

    ben wel benieuwd wat jullie daarover denken!!
     
  15. Erik

    Erik Guest

    Je kunt daar inderdaad storing door krijgen. De draden van de vorza zijn heel erg dik
    en moeten goed gesoldeerd zijn
     
  16. Erik

    Erik Guest

    wat ook aan te raden is dat je op je balanceer uitgang van jouw lipo's
    een LIPO LOW VOLTAGE BUZZER FOR 2-3-4 CELL LIPO te monteren tijdens het rijden. Mijn ervaring is dat je geen waarschuwing krijgt als je voltage van je lipo's onder de 3.8 volt krijgt. Als je deze erbij plaatst en er is ruimte voor bescherm je je lipo's
     
  17. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    @ erevobe, klinkt als een los contact. Even solderen (jij of de winkel) en waarschijnlijk probleem opgelost.

    @ Erik, waarom zou je een waarschuwing willen als je LiPo's onder de 3.8v komen ??? De meeste LVC's staan zo rond 3.3 of 3.4v per cell. Bovendien is het wel heel degelijk te merken wanneer de wagen in LVC komt hoor.
     
  18. Erik

    Erik Guest


    ik ben het niet geheel met je eens. De lipo's ontladen niet gelijk qua stroom.
    Als ik gereden heb dan staat bv de ene lipo op 3.5 volt en de andere nog
    op 3.9 De regelaar in je auto ziet de lipo's als een en meet de totaal stroom van de twee. ( als ik gelijk heb).
     
  19. Lennart

    Lennart

    Lid geworden:
    27 jan 2009
    Berichten:
    543
    Locatie:
    Heerhugowaard
    is ook een beetje afhankelijk van de kwaliteit van je lipo's hè. Duurdere lipo's (polyquest, hyperion) ontladen veel geleidelijker dan de goedkopere.

    En je hebt gelijk mbt tot de totaalstroom van de 2. Echter, wanneer je je lvc op 3.4v per cel zet en bij een lege accu de ene cel op 4 volt staat en de andere op 2.8 wordt het toch tijd voor een nieuwe lipo ;-)

    Oftewel, stel hem lekker in op 3.3/3.4 en het komt goed.
     
  20. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Zo erg is het niet hoor lennart. Ik heb lekker goedkope Turnigy's in de Losi 8ight met LVC op 3.4 en de cellen zitten altijd netjes rond dat voltage.
     

Deel Deze Pagina