HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Nope .... Heb hier de set met losse display en 3 telemetrie sets , zooi wijkt af als de pest en die rpm sensor is zo goed als onmogelijk betrouwbaar te krijgen.

Heb het gehad dat het toerental daalde terwijl ik gas gaf ......

I heb ook de DX3s en gebruik alleen de temp meter wijkt bij mij nooit meer dan 5 graden af als ik daar rekening mee hou is het toch een prima indicatie. Verder vind ik het een prima zender voor offroad rijden!

Kurtje, ik gebruik zelf de Ansmann W3 2.4GHz. Is hetzelfde als de Airtronics/Sanwa MX-Sport en de LRP C3-STX. In Engeland heb je deze al voor 60 euro en ontvanger kosten maar 30 euro per stuk. Alle instellingen die je nodig hebt zitten erin en het bereik is volgens de fabriek specificaties van Airtronics 1200ft oftewel 350 meter! Een DX3S is ook een prima zender, maar als je de telemetrie niet gaat gebruiken kan je beter de DX3R nemen.

Hoe komt het? We hebben nog niet eens geraced :(

yep dit klopt!! er is hier een bouwterrein zo'n 50m van mijn deur, natuurlijk vol putten enzo , en ik vind het zonde om daar die vorza ( die daar niet voor gemaakt is) te gaan kapot rijden!

en vind het ook erg dat ik hem zou houden, om enkel op de kast te staan, dus vandaar de verkoop,

je moet toch 2 auto's hebben bij geval van schade ofzo
heb met wel een e-maxx gekocht , die kan beter tegen putten :)

Net gaan zien naar mijn oorspronkelijk bestelde vorza :)
man wat een machien... Doeme doeme toch hèhè ...

Jullie kunnen het al raden zeker? Een vorza rijder meer :)
zal nog wel even moeten wachten met rijden totdat ik extra lipo's heb en een 2.4ghz systeem...
Is het standaard hpi 27mhz wat betrouwbaar?
En welke lipo's???? :D

zal nog wel even moeten wachten met rijden totdat ik extra lipo's heb en een 2.4ghz systeem...

Gisteren geraced tegen een HPI vorza en een Kyosho Inferno VE. Die Vorza zag er idd stevig uit en goed van ophanging. Was wel aan de zware kant, maar lag 6S in denk ik.
Goede lipo is 5S of 6S en respectieve 4000mah of 3200mah op stock gearing. Gaje zwaarder vertanden (wat perfect kan) dan is 4S 5000mah ideaal.

op 4s en stock vertanding gaat deze vorza niet vooruit,
als je op de stock vertanding wil rijden moet je er 6s inleggen!!

ivb met die zender, je hebt me nu al dikwijls een PM gestuurd,

over welke lipo's en over die zender enzo....., ik heb je altijd mijn ervaring gezegd, vind dat wel vreemd , dat je eerst mijn een PM schrijft en na ik geantwoord heb , gooi je het op het forum,

dan zou ik wel liever hebben dat je alles meteen in de groep gooit, want dit komt bij mijn wel heel vreemd over!! net of je mijn niet geloofd, kun je beter geen PM meer naar mijn schrijven he

P.S proficiat met je aankoop

6S 5A yeah right .... 812 gram .... dag balans ....
Probeer rond de 500 gram te blijven met je pack.

daar weet de vorza niet van!! deze auto is daarvoor zo gemaakt!!

als ik hier mijn 6s erin leg en gooi hem op de grond van zo'n 1m hoog en leg dan mijn waterpas erop staat de wagen nog steeds even recht als voorheen

dus dit klopt niet

Oh Erevobe, das helemaal niet slecht bedoelt hoor...
Ik wou gewoon wat ervaringen vragen / delen...

Ik apprecieer je hulp en advies zeer zeker hoor!!! Maar ik vond het een beetje raar dat je zei om zeker op 6S te rijden, terwijl je ineens aangaf bij de Revo dat dit teveel was qua power...

Dus helemaal niet verkeerd opvatten hoor! Je advies wordt zeker met open armen ontvangen!!!

@Erevobe ... ga maar eens op een baan rijden met Jumps want blijkbaar mis je die ervaring.
Ik rij nu lang genoeg E 1:8 Offroad dat ik gerust durf te beweren dat 800 gram accu de balans van de auto absoluut niet ten goede komt.

Anyway Ontopic:
De forza kan prima op 4S wel even spur naar 44/46T verranderen met een 16T pinion

Oh Erevobe, das helemaal niet slecht bedoelt hoor...
Ik wou gewoon wat ervaringen vragen / delen...

Ik apprecieer je hulp en advies zeer zeker hoor!!! Maar ik vond het een beetje raar dat je zei om zeker op 6S te rijden, terwijl je ineens aangaf bij de Revo dat dit teveel was qua power...

Dus helemaal niet verkeerd opvatten hoor! Je advies wordt zeker met open armen ontvangen!!!

ok kurtje,

je en ik versta dit wel hoor, maar een vertande e-revo , kun je niet vergelijken met een stock vorza he,

en idd jullie hebben wel gelijk in die 6s lipo's ze zijn idd wat zwaarder, maar niemand praat hier over parcour rijden,

zoals ikzelf en kurtje aangeven, wij zijn FUN rijders,
als er eens een bochtje te ver gaat geeft dit niet,

maar ik kan wel begrijpen als je wedstrijden rijd dat alles ligt en perfect moet zijn,

en idd dit heb ik ook aan gegeven , je kan op 4s rijden, maar dan moet je vertanden, want met de stock op 4s rijd de auto geen 50 kmph en daar heb je zeker geen zo'n dure flux motor ( mambamonster) voor gekocht he

nogmaals vertanden of op 6s lipo

Back