HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Hoe snel gaan de snellere XO-1s?
Want de standaard 100mph kill je ook wel met een rustler of een 1/8 buggy en een klein beetje moeite
Wil je nog weer een stukje harder dan dat gaat het echt moeilijk worden denkik en moet je wel zon model als de ofna hebben i guess

de snellere x0-1 halen net 130mph

probleem met een x0-1 is dat tie nie rtr 100mph haalt
je moet hem unlocken met de iphone en speed pinion/spur monteren
die ze meeleveren (dan doet tie top 103)

ik personelijk vind het een tof ding om te zien maar als je echt gericht gaat zoeken op x0-1 vind je heel veel dingen als overrated by Traxxas en overpriced wallmart toy in topics (zelfs op Traxxas forum zelf)

helemaal leuk word het als je x0-1 killer googlen doet

dan zul je zien dat niet alleen een ofna hem achterlaat maar ook
Kyosho Inferno Gt 1 , Serpent , Rustlers , ofna dm1 en gtpe2

OOK PERSONELIJK BOEIT HET ME WEINIG OF Klamath

bewijs wil en zien en het niet geloofd

at the rest

op dit moment zij dwayne moore en Johnracerx echt het gekst

reden beide ook al net als draven Rustlers dichtbij de 100 mph toen de x0-1 nog moest uitkomen.
dwayne moore is trouwens bezig met een project nu ook met een Neu motor en zit ook pas net aan de 130 mph (dus Neu zegt niks)
John daar in tegen rijd ook nog steeds met de 2200kv mamba motor en dan met een xl2 esc op 8s

141 mph
ook gewoon op een 2200kv deze zijn echt zo sterk kwa power en kunnen dus makkelijk 6s aan of zoals john doet 8s
veel in ofna of vorza gebruiken een 2650kv maar dat word een broodrooster op 6s (kan wel) maar dan elke 2 runs 15 min wachten tot tie koel is geworden.

ook kwa prijs en het leuk houden is het meer de moeite waard om met ofna te werken als met traxxas
zo wie zo alles paar procent duurder geworden de Traxxas onderdelen paar maanden geleden 15% dacht ik + de duurdere 21% BTW

ofna kwa aanschaf vele malen goedkoper en ook echt gewoon makkelijker en leuker sneller te maken.
en komt bij dat je voor een ofna zoveel verschillende body's hebt van 350z tot mclaren tot impreza tot bmw dtm kappen.

het leuke van heel het verhaal is wel de ofna word zo snel door

HAHAHAHA Traxxas gears en een single speed conversion koppeling

ook heb ik van jonh geleerd (heb hem gewoon via You tube pm gestuurd en blijkt een hele down to earth kerel te zijn die je graag helpt)

dat je de body met shoe goo moet behandelen of Ultra fix en daarna dun laagje fiberglass erin moet leggen.zodat de body niet teveel flex heeft met rijden
ook rijd hij met 200 gr gewicht in voorkant voor betere grip en tractie op voorkant.

kortom : Traxxas x0-1 word echt te hoog aangeprezen kwa speedrunning maar neemt nie weg vind het nog steeds een meesterlijk ding om te zien maar je hebt gewoon veeeeeel sneller erbij inmiddels.

en oh ja !!!!
er zijn al gewoon vorza rijders ook die heel dicht in de buurt komen van een x0-1 voorbij gaan
Aussie rc en Mccoy zijn er twee.

ik personelijk vind dat heerlijk om te doen : speedrunners scene bijhouden en tips aan elkaar schenken en weer bouwen om sneller te gaan en te verbeteren.
waar een ander helemaal opgewonden raakt van modder en springen en zo veel mogelijk snel door het bos gaan of de lokale crossfiets baan (kan ik me voorstellen hoor en respect voor die mannen)
maar ik vind het uitzoeken kwa speedrunnen en naar huis sleutelen een week lang en verbeteren en volgende runs weer wat meer pakken leuk.

overigens no offence naar x0-1 (vind dat een pracht ding om te zien) nog steeds
maar er is gewoon gekker kwa hard gaan

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedoel je deze bijv: Team C 1:8 complete wielen met 12-spaaks-velg Zwart en Rallyline-profiel (TC0809) voor buggy's in de Conrad online shop
Als je banden aan flarden scheurt op 6s moet je goede belted banden zien te vinden.. foam weet ik niet denk beter niet ook kwetsbaar voor recreatief gebruik denkik
Team C is dezelfde fabrikant als ansmann geloof ik? volgens mij maken ze wel goed spul

En mosfet btw zou ook wel eens filmpje van jou weer willen zien :d
Wat ik wel intressant vond bij de xo-1 is hoe ze dat hadden voor die motor koeling op snelheid..
Aleen in de praktijk heb je daar denk ik aleen wat aan als je echt een oval track hebt waar je op snelheid kunt blijven
En dat is weer niet ideaal voor echte topspeedruns denk ik
Zeker leuk allemaal

de snellere x0-1 halen net 130mph

probleem met een x0-1 is dat tie nie rtr 100mph haalt

En al die "XO-1" Killers halen wel de 100Mph RTR? ;) Dat bedoel ik nou juist. auto's worden aangepast etc zodat ze sneller zijn, en dan zijn ze ineens 'killers' van iets, omdat ze een fractie minder kosten.
probleem is dat een fabrikant zich ook een beetje moet indekken qua kosten en de overhead en de kosten van de ontwikkeling er in moet verwerken.

Ik vind het hele geneuzel er omheen gewoon zo hypokriet als het maar kan.
verder zal het me worst wezen. Vind het allemaal leuke auto's om te zien.
Rijdt zelf met een 1/8 Traxxas Rally ombouw met een Kyosho GT2 Corvette body.
Wil dat ding nog eens heftig aan gaan passen, met een carbon onderplaat zodat de onderkant glad is, en ik de body rondom vast kan zetten. en dan ook wat lomper gaan gearen en kijken hoe snel zo'n ding kan gaan.
Moet nog kijken dat ik zo'n Mamba XL regelaar op de kop tik, dan ga ik m'n Neu 1515 3D op 8s Lipo laten lopen hiervoor. voor zover ik die in het chassis kan vrotten.

Mja, zal hem dan geen XO-1 killer noemen, omdat er aan mijn ding vrijwel niks origineel is. :P 't is gewoon de enigste rtr die zo hard gaat, en dat maakt hem wel een beetje bijzonder. (iig dermate bijzonder dat iedereen hem als maatstaaf gebruikt. :mrgreen: )

en ach, overpriced valt ook nog wel mee. nieuw rtr voor 800 euro.
voor een Vorza buggy betaal je bij dezelfde shop 680 euro. heb je op de traxxas telemetrie zitten, de vorza niet.
Tuurlijk, is nog een verschil van 120 euro, maar je mag nog wel aardig wat upgraden aan de vorza voordat je met speedruns de snelheid van de xo-1 haalt.

Persoonlijk zal ik de XO-1 niet kopen, kan er nergens mee rijden hier, ben meer een Rally/Off-road persoon. Maar je kunt niet ontkennen dat het de snelste rtr is, en daarom wil iedereen ook sneller gaan als deze wagen.. die is immers 'maar' standaard, dus moet de aangepaste auto sneller worden. :mrgreen: Zijn er ook mensen die een XO-1 nog aangepast hebben om sneller te gaan trouwens? Mja, je komt natuurlijk wel op een punt waar de weg etc gewoon niet sneller toe laat lijkt me.

Verder snap ik het hele "David & Goliath" gebeuren er omheen wel. 't is hetzelfde als wat ze hadden met Top-Gear en de Bugatti Veyron, en de Ariel Atom. De Atom was misschien wel sneller, maar qua techniek is en blijft de Veyron een erg mooie prestatie. hetzelfde gevoel heb ik een beetje bij de xo-1. ik vind het gewoon knap dat traxxas als bedrijf zijne een auto voor zo'n nichemarkt uit heeft gebracht. Een wereldje waar mensen normaal alles zelf bij elkaar frutsellen om zo hard mogelijk te gaan, en dan komt zo'n groot bedrijf met een auto die iedereen kopen kan, en helemaal niet verkeerd mee uitkomt qua snelheden, zonder dat die er zelf verstand van hoeft te hebben.
Dus dat de nodige weerstand er zou zijn, lijkt me vrij normaal.
Zijn genoeg mensen die nu dus veel tijd en moeite hebben gedaan, en ineens zijn ze niet meer sneller als iets wat je rtr kunt kopen. :mrgreen: dat vind ik op zich ook wel grappig. maar op zich ook mooi dat het mensen aanspoort om de eigen auto's gewoon nog sneller te maken.

Laatst bewerkt:
Ik begrijp het verhaal van bijde kanten wel.

Maar als je de XO-1 met GTs of 1/8 buggys vergelijkt
Is het vaak een wagen met een hele hoop 7075S alu goede kwaliteit 1/8 aandrijving etc, vs een stuk plastic met cheapo 1/10 aandrijving uit een slash ofzo (zal vast werken maar toch)
Sorry dat is toch echt zo volgens mij.
Die hebben ook stuk voor stuk in ieder geval duurdere materialen, beter wil ik dan wel in het midden laten.
Het lijkt er toch echt wel een beetje op dat het gewoon allemaal voor minder kan, maar dan eigenlijk nog beter ook met autos die je ook veelzijdiger kunt gebruiken daarbij ook nog.

Maar mijn persoonlijke mening is dat alles van traxxas wat groter is dan 1/10 gewoon ondermaatste kwaliteit heeft. (maar dat is puur op de offroads gebasseerd waar je gewoon vergelijkbare autos hebt die hetzelfde zijn van veeeel betere kwaliteit in dezelfde prijsklasse)
Je moet op 6s gewoon voorzichtig doen anders draai je gewoon steeds je aandrijving stuk, en 'even' betere diffs kopen kan ook niet.
Je moet dan gewoon rekening houden om niet te veel gas te geven dat is op geen wijze goed te praten
Maar ik vind wel dat de X01 bijzondere design features heeft zoals de koeling van de motor en mooi ontwerp etc, en zo hebben bijde kanten zeker hun charmes.
En als het om RTR snelheid gaat is het idd duidelijk

Die mamba xl is trouwens wel nice en dikke motor
Telemetrie sensoren moet je je niet op verkijken die dingen zijn een paar cent per stuk waard ik let meer op andere dingen, en de speedrun zal wel niet tellen als je hem op telemetrie meet ? :p
Maar zo zijn er voor bijde wel meer argumenten te vinden denkik nog

Je moet dan gewoon rekening houden om niet te veel gas te geven dat is op geen wijze goed te praten

Ik rijdt zelf een 20 jaar oude Corrado. kan, als ik onbenullig ga doen met het gas, ook makkelijk m'n diff slopen, koppelingsplaat laten knallen noem zo maar op. Moet ik de auto dan ook zien als ondermaatse kwaliteit? ;)
(je snapt wel wat ik bedoel. ) Tuurlijk, HPI heeft de Savage bijvoorbeeld echt bom-proof gemaakt. mja, dat is ook een auto voor een stel bavianen. :P :lol: (en ja, heb er zelf ook een. :mrgreen: ) maar dat betekend voor mij niet dat alle auto's zo zouden moeten zijn.

wel ben ik het ermee eens dat je dit dan in de prijs weer moet vinden. en als ik traxxas met HPI onderdelen vergelijk, is dat ook wel aardig zo. vind de HPI onderdelen in verhouding scheeuwend duur. (is wel weer een tijdje terug dat ik wat gekocht heb trouwens, weet niet hoe die verhouding nu is. )
Over het prijs/kwaliteitsverschil met de XO-1.. tja, niemand zal ontkennen dat je neit iets extra betaald voor 'de snelste' rtr auto. maar ook de electronica is ietje duurder. (een 1717 ipv een 1515, een aangepaste regelaar met extra buffer er achter. ) de wielen van de XO-1 zijn goed voor speedruns.)

Ik rijdt zelf erg vloeiend met al m'n auto's (1/1 en modelbouw)
Dit resulteerd er in dat ik bijd al 3 jaar rond rijdt met een E-Revo op 6s lipo. (iets wat 'vroeger' al gezegt werd, dat kan niet. ) Ik rijdt eigenlijk nooit schade aan m'n wagens, dus ik zal dan wel lage eissen stellen.

Iig, de hoofdzaak is dat we allemaal lol aan de hobby hebben, en dat zal met alle accu's wel lukken. :mrgreen: Ik vind zelf veels teveel auto's gaaf, daarom heb ik er ook zo'n meukhok van thuis. :lol: Moet juist eens wat uitdunnen.
De Vorza staat verder wel op m'n verlanglijstje. mja, dan moet er eerst wat weg, is een beetje duur om zomaar 'er bij' te kopen.

Begrijp ik wel en kan me er ook in vinden
Maar als je het over oude autos hebt, in RC jaren zijn zowel de revo (diffs van de revo zitten in de xo1 iig) en de savage alletwee gewoon heel erg oude autos.

Hpi heeft ooit de moeite genomen om hun product te verbeteren.
Traxxas gebruikt nog steeds dezelfde diffs die duidelijk hun issues hebben en imo vandaag de dag niet echt goed te noemen zijn
Laat ik het zo zeggen 20 jaar oude Corrados worden niet nieuw verkocht

Volgens mij zijn er voor de savage zelfs nog meerder aftermarket diffs, die optie heb je ook veel minder of niet bij traxxas.
Bij de vorza/d8/ve8 buggys zijn er ook aftermarketdiffs verkrijgbaar, terwijl de standaard diffs al eigenlijk niet te slopen zijn en zeer goed slijten
HB/HPI zelf heeft eigenlijk al 3 verschillende diffs (hara titanium hardned steel of normaal geloof ik)

Wat betreft de prijzen van de onderdelen (hier in nederland al helemaal) heb je wel weer een punt HPI is altijd duurder en soms nog best wat ook.
En de metalen onderdelen (van HPI) zijn gewoon verschrikkelijk duur hier. en dat zit maar weinig op de traxxas autos
Probeer alles van ebay te halen als ik iets nodig ben, daar kost het allemaal niks hoor
Maar ik heb eigenlijk ook echt nooit schade
Ahja en de motor/regelaar/banden heb je ook een punt in alhoewel ik denk afhankelijk waarmee je hem vergelijkt gts ook wel met belted banden komen lijkt me? ofna bijv heeft iig belted banden

En natuurlijk het gaat allemaal om de lol :p
En dan boeien al dit soort issues meestal vast niet

Laatst bewerkt:
sorry maar voor de welles nietes talk ben ik te oud inmiddels

dus je heb gelijk Klamath

ofna is helemaal kut en -> RTR x0-1 superB en echt het snelst

laat mij nou lekker in me X0-1 killer waan (houd me zo gelukkig joh) :D

zo opgelost !!!!!!!!!!!! en klaar

YOU ROCK

@ Geertja -> een leuke movie komt er binnenkort weer aan , hopelijk snel die kut bladeren weer weg en die kou en zooi die daarbij komt hoeft van mij ook nie echt.

Mij maakt het ook helemaal niet uit voor, vind het wel interessant heb wel eens een speedrun gedaan maar dat was meer gevalletje even wat grotere pinion proberen.
Vind het wel leuk om er over te chatten zegmaar en denk dat er voor bijde wel wat te zeggen valt
Ben iig benieuwd naar een nieuw filmpje dan maar het zal wel even moeilijk worden aankomende tijd met de kou vaak nog als de minste zorg :p

voor wat ik leuk vind is deze periode helemaal kut
overal op me runningspot van die kleine afgewaaide takjes van 5 mm dik en uitgedroogt op de weg + bladeren
als je die pak rechtuit in fullrun en eroverheen raast sta je erna gelijk 15 graden verdraait zoals je aankwam
jammer dat ik al me vorza ofroad banden toen in begin verziekt heb want nu echt tijd en weer voor daarmee te rijden
ik denk dat het tijd word om me Mini E revo nu weer is te gaan runnen met de set ofroads erop
(die staat echt lang stil inmiddels) en was ooit me kindje hahahahaha
op me ouwe running spot hebben ze de hele weg eruit gegraven nu en er schijnt hoorde ik van eigenaar daar
een onverhard parkeer plaats bij te komen voor 300 auto's (COOL)

de winter (btw) geeft me nu wel mooi ff de tijd om me ofna te maken en te bouwen zoals ik wil en op gemak

als het goed is komt er van de week een pot flex shit binnen en kan ik de kap wat minder flubber de flubber maken
daarna goed drogen en er een laag polyhars in maken.
dan net voor de mooie tijd weer begint wil ik nog een mooie kap gaan kopen en maken en daarna laten brushen

zoek nog een goeie airbrusher die lexaan body doet
zag hier een leuke topic staan maar begreep dat tie in winter en bij koude niks doet
dus iemand die nog een goede airbrusher voor body's weet hou me aanbevolen

verder : mag voor mij die k*t winter snel voorbij zijn
ik haaaaaat kou

ofna is helemaal kut en -> RTR x0-1 superB en echt het snelst

laat mij nou lekker in me X0-1 killer waan (houd me zo gelukkig joh) :D

zo opgelost !!!!!!!!!!!! en klaar

YOU ROCK

Daarvoor dat je jezelf te oud vind, gedraag je je anders wel als een verrekte klein kind zeg. waar heb ik gezegt dat de ofna kut is bijvoorbeeld? Ik neem me iig de moeite om m'n mening netjes uit te typen en te onderbouwen... als jij van alles een welles nietes verhaal maakt omdat je alleen maar welles of nietes als antwoord kunt geven kan ik dan ook niet veel aan doen... :roll:

maar prima, wat jij wil joh. die ofna is de beste auto die je maar kunt hebben, alles andere is kut. dat ding 'killed' echt alles, behalve misschien een stoepkant. ben je nu blij? (jeez, erg volwassen allemaal zeg. )

Jij vind de XO-1 kut, in alle opzichten (ondanks dat je de wielen wel nodig hebt. ) Daar ben ik het niet mee eens, hoewel ik hem wel te duur vind. laten we hat daar maar gewoon bij houden, en dat kinderachtige gezeik achterwege laten, want daar schiet toch niemand mee op.

@Geertja, daar heb je een punt. De Savage is een mega goed lopende serie van HPI, de Revo is dat nooit geweest. (was voor racen in de MT klasse ontwikkeld, en toen die niet meer mocht hebben ze er maar een basher van gemaakt. Hoop nog steeds dat ze voor de diff's eens wat beters verzinnen.. mja, daarom komt er bij mij iig ook nog een XRay truggy oid. :mrgreen:
De Diff's van HPI zijn iig prachtig.. ik heb in m'n Savage 5T al een bulkhead gespleten omdat ik geen slipperclutch had, en de wielen in een skatepark iets meer grip hadden als ik had verwacht. (moest hard corrigeren om die 5T kap heel te houden tijdens een jump. ) resultaat was dus dat het pinion van het diff zijwaarts uitgescheurd was, en de hele diff behuizing dus gespleten was... dacht dat het diff kapot was, maar die gebruik ik nu dus nog steeds. 8)

Heeft de Vorza dezelfde diff's als de Savage?

Vorza heeft volgens mij andere diffs. Die van de savage zijn recht uitgesneden eb de vorza heeft schuin uitgesneden tandjes(correct me if i'm wrong)

Laatst bewerkt door een moderator:
86922_01.jpg

4t.jpg

Zijn idd andere diffs
Helaas krijg je ze niet vaak te zien (bij mij dan)
Misschien voor olie verversen maar het enige wat nog echt slijt zijn de outdrives waar de assen in komen, denk dat je daarvan aardig wat setjes kunt verslijten voordat er aan het diff zelf slijtage zichtbaar zal worden, zie het zelf eigenlijk niet slijten heb er wel redelijk dikke olie in

En bij mn center gear de plastic spur die ik gebruik, maar daar staat dan weer tegenover dat pinions bijna niet meer slijten en spurs zijn toch cheap

na lang misbruiken zullen de spiraal diff ook gewoon slijten en het bekende klik geluid gaan maken.
moet wel zeggen dat HPI diffs wel best lang meegaan ook na echt MISBRUIK LOL
dat hebben ze wel goed voor elkaar bij hPI

Back