HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

HOi,
leuk dat je ook een Vorza gekocht heb.

De afstand van de stelringen van de schokdempers is geheel afhankelijk van wat je zelf wil.

Meestal stelt men de achterzijde zo in dat de draagarmen horizontaal staan (rijklaar met accus erin).

Aan de voorzijde heb ik zel wel wat meer opgeschroeft zodat ze wel wat meer veerweg hebben.

Heb even geen foto maar zal wel wat posten.

Ja heb een 6s lipo van 1000gram dus er moet wel wat veranderen.
Ik bewaar hem ook altijd op een standaard, want ik weet wat er anders met je veren gebeurd.
De trophy van een vriend van mij ligt na 6 jaar ongeveer standaard op de grond :)

Wat een beest trouwens die auto. Mijn pulse is er niks bij.

Heb als eerst trouwens de regelaar geplasti-dipped. Hij rijd nu ook onderwater heb ik per ongeluk gemerkt. Oeps grote plas

Ja het is altijd een goed idee om je auto op een standaard te zetten. Zowel voor je banden als voor je veren.

Oh plastidip heb ik ook nog liggen alleen rijd met mijn VOrza eigenlijk nooit dooar nattigheid. Heb je de regelaar losgehaald en dan enkel de printplaat geplastidipped?

Voor wat betreft je demping moet je zelf gewoon even kijken wat fijn aanvoelt.. als je bijvoorbeeld over heel grof terrein wil rijden wil je niet dat die steeds met zijn kont op de grond ligt.

Zelf heb ik aan de achterzijde de optionele hogere shocktower met langere shocks. De Vorza heeft standaard nog wel eens de neiging om na de landing bij bepaalde jumps de achterkant op de grond te slaan waardoor hij vervolgens voorover over de kop slaat.

Met die hogere shocktowers en langere shocks heb je dat probleem veel minder. Er zijn ook andere manieren om het aan te passen zonder meteen dure lange shocks te kopen, check youtube.

Afijn nu eerst maar veel rijden en plezier ermee hebben. Mijn Vorza staat nu even zonder electronica op de plank. Maar heb hem al bijna 4 jaar (vanaf het moment dat hij net uit was) en ben er nog steeds zeer blij mee.

Ik rijd niet vaak op circuits ermee, maar heb wel 2x op Raco ermee gereden en dat ging eigenlijk best prima.

de blauw witte is mijn vorza, de andere auto is een Mugen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe zit dat met die veren?

Je hebt veren van 60mm en dan 76mm ofzo maar dan word de GF rating weer minder. Zijn ze dan slapper of sterker?
Ik weet niet precies waarop ze de vorza af fabriek hebben afgesteld. Tractie heeft hij superveel maar springen is inderdaad eindigen plat op de grond. Raar want daar adverteren ze mee.

Laatst bewerkt:
Toen ik met de standaard schokdempers reed had ik gewoon de standaard veren.

Met die langere schokdempers en schoktower scheelt het wel. Maar het wordt uiteraard geen monstertruck.

Desondanks heb ik er best wel gestoorde dingen mee gedaan, zonder dat er iets kapot ging.

Laatst bewerkt door een moderator:
Maar dikkere olie is ook een optie natuurlijk. Volgens mij zijn langere veren automatisch slapper toch?

Ik weet niet precies wat die GF rating is.

Ligt aan de ondergrond. Hoe strakker de ondergrond des te harder de vering kan zijn. Een hardere veer heeft als nadeel wel dat je minder stuur krijgt. Het is dus altijd een compromis zoeken.

Dikkere olie geeft u een hardere demping. Effect is een snellere stuurrespons maar een vermindering van grip en stuur.

Shockoil, veer, positie van de shocks bepalen je grip/stuur/stabiliteit/body roll... je kan best de hudy offroad boek er even bijnemen.

45WT is 550 cps ongeveer. Dat is volgens mij voor een zware vorza niet zo overdreven voor een vrij vlakke ondergrond.

Zoiets wss, is testen eh.

Ik had er achter de hb shocktower en langere shocks op.
Heb de originele shocktower en shocks hier nog liggen volgens mij :cool:.

Ik heb een castle creations fieldlink en weet niet zo goed hoe en wat ik moet instellen op mijn vorza flux. Wie kan mij daarmee helpen.

Ik rij met 2s lipo's en heb de lipo cut off op on staan
Auto lipo off op 3,5 v is dat goed?
Reverse heb ik ook uit staan.

Maar de rest weet ik niet zo goed.

Bijv. Drag brake
Wat betekend punch control en motor timing cheat? En ook bijv. Motor type. In d vorza zit toch een mamba monster motor in?

Ik heb ook de field link, maar ik raad aan om hem toch via de computer te programmeren. Net wat meer opties en er staat een vraagteken bij als je het niet snapt.

Ik heb hem ingesteld op 3,3 volt cut off
Ook je remmen moet je wat zachter zetten 30% ofzo want remmen vreet gigantisch veel stroom. En bij de standaard 50% blokkeren de wielen alleen maar.

Reverse doe ik met proportianal rev. Lockout. Dan moet hij eerst 2 seconden neutraal zien voordat hij achteruit gaat.

Drag brake is dat hij automatisch remt bij gas las. Dus neutraal stand.
Zou een soort borstelmotor effect moeten creeren. Heb ik uit staan

Punch control is iets met hoe geleidelijk hij gas geeft dacht ik. Heb ik helemaal uit staan.

Back