Hubsan Micro Quad

Sven , zo'n klein Fpv quadje op is wel top voor thuis of in de tuin!
Ga ik binnenkort ook aanschaffen , spijtig dat er geen futaba ontvanger in kan, de range van de bijgeleverde zender zal wel tegenvallen of niet?
De range van et standaard zendertje is letterlijk om te huilen, maar dat kan ook komen omdat er een 1.3GHz zender in de nek van et 2.4GHz ontvangertje hing. ;) 5.8GHz video doet et misschien beter. Antenne van de hubsan zender is trouwens wel gewoon een dummy, intern zit er een PCB antenne op. Dus dat zal ook wel niet helpen. ;) Ik haalde er iig amper 20 meter mee, met een muurtje ertussen. Video had er minder moeite mee, ookal was dat slechts 10mW.

ik heb ook zo een hubsan x4 voor een paar weken , nooit mee gecrasht alleen harde landings. als ik een 360 doe kan het alleen naar voren en naar achteren links en rechts lukt niet heeft iemand anders dit ook ? wie kan me helpen ?

Sven: volgens de manual moet de range 30 meter zijn geloof ik, zonder obstakels (dus 20 meter met een muur er tussen kan wel dan toch? en nog een 1.3ghz zender in zijn nek...)

Misschien kun je de antenne van de zender aanpassen?

Edit: even gezocht, en de pcb antenne is de perfecte lengte, dus enige manier om wat beter te krijgen is de pcb antenne "los" maken, en een draadje maken wat je rechtop kan zetten ofzo.

Maar ik heb nog niemand gevonden die het gelukt is op internet iig ;)

Laatst bewerkt:
Zonder goeie lens, die overigens altijd is uitverkocht, ga ik er verder geen moeite meer in steken. ;)
Ik vlieg wel gewoon zonder FPV met dat ding, das al leuk genoeg.

Gewoon wachten op het FPV model.

Hubsan%20x4%20H107D.png

En dan weer een zender erbij kopen zeker? ;) Nee, beter zelf iets maken lijkt me.
Bovendien ziet die lens er niet veel beter uit, pinhole lensjes zijn over et algemeen vrij nauw.

a5415467-88-IMG_2434.jpg

Dit is een gewone RC ontvanger van assan, met een multiwii controller bord erop, compleet met barometer. Weegt samen met 4 borstel regelaartjes en een kleine step-up BEC 7 gram, en past denk ik nog net in een hubsan frame. Gewoon de originele motortjes/props erop en klaar is mijn opgefokte hubsan X4. ;) Daarmee kom ik geheid door heel et huis heen.

dat zou wel vet zijn sven...

kun je beter een spare romp en motoren kopen, en dan aan de knutsel!!! hou je je originele, origineel ;)

ik heb ook zo een hubsan x4 voor een paar weken , nooit mee gecrasht alleen harde landings. als ik een 360 doe kan het alleen naar voren en naar achteren links en rechts lukt niet heeft iemand anders dit ook ? wie kan me helpen ?

zou hetzelfde moeten gaan als naar voor / achter....

moeten wel de rates voor roll op 100 staan (als je in expert modus doet, zou dat dus moeten werken)

Mijn expert mode rates stonden ook niet op 100 procent.
Heb dit gedaan en toen kon ik zowel rolls als loopings maken.
Daarvoor lukte het mij enkel om rolls te maken.

Dan heb ik nog een vraag , vandaag en blad kapot gevlogen en bij een webwinkel staat er dat de blades van de v939 ook zouden passen kan dat ?
Zijn die niet wat groter en kan je er dan wel mee stunten ?

Die passen, maar koop ze dan alleen niet bij sunsky,
die kwiebussen hebben er bij mij twee linksdraaiende oranje props bij gedaan.
Daarvan moet er natuurlijk eentje rechtsdraaiend zijn, anders gaat et niet.
Op customerservice geven ze ook niet thuis. Lekker handig weer.
Dus als je nog een ander adresje vind.. roep even. ;)

Die passen, maar koop ze dan alleen niet bij sunsky,
die kwiebussen hebben er bij mij twee linksdraaiende oranje props bij gedaan.
Daarvan moet er natuurlijk eentje rechtsdraaiend zijn, anders gaat et niet.
Op customerservice geven ze ook niet thuis. Lekker handig weer.
Dus als je nog een ander adresje vind.. roep even. ;)
Ik heb ze hier vandaan: WLtoys V939 Beetle 4-Axis Quadcopter Spare Parts Blade Set V939-02 Free Shipping! - US$1.50
Volgens mij zijn deze hetzelfde: http://www.banggood.com/Wholesale-U...Quadcopter-Spare-Parts-Blade-Set-p-48799.html En ze zijn 20% goedkoper :)

Super! Even nog een paar setjes bestellen en hopen dat et niet uit dezelfde bak komt als sunsky. :')
Ook maar even een reserve motortje gepakt, je weet maar nooit. ;)

Super! Even nog een paar setjes bestellen en hopen dat et niet uit dezelfde bak komt als sunsky. :')
Ook maar even een reserve motortje gepakt, je weet maar nooit. ;)

Bij mij zijn er ook 4 motortjes onderweg. (Dankzij Petertje,nogmaals dank)
Had er ook eentje kapot en dacht ja waarom maar eentje nemen,er gaat er zowizo nog wel een stuk.
Nu maar hopen dat het goed komt met solderen :D ik kan het goed genoeg maar fijn werk is niet zo mijn ding :p maar zal wel lukken :D de originele draadjes hangen er nog aan dus kan even goed de draadjes aan elkaar zetten.

Ik bestel ze altijd via NL , ik heb de V939 props al besteld als iemand een video ermee wilt zien plaats ik er wel een.

Back