Hubsan Micro Quad

Even terugkomen op mijn probleem met mijn nieuw receiver boardje van banggood.
Ik heb ze gecontacteerd maar nog geen reactie gekregen,nog even wachten dus.
Nu was ik zelf nog wat aan het nadenken,ik heb de eerste generatie hubsan x4.
Zou het zomaar kunnen dat ik nu dus een nieuwe generatie receiver boardje heb ontvangen en dat dit dus niet goed wil werken omdat het een eerste generatie zendertje is?Denk maar even hardop want zag 2 verschillende boardjes staan op banggood.Of is dat 1 boardje voor extra ledjes en ander niet? Want verschillen ook in prijs.
Heb het mijne namelijk 11,... euro betaald en ze staan er nu op voor 10,.. en 9,.. euro.Vreemd allemaal :)

Laatst bewerkt:
Nee, dit is niet het geval, dit was de officiële reactie van Hubsan zelf:

This is a mistake by our warehouse keeper,we did shipped one lot around 300 pcs of the receiver spare parts without inputting any software. We had informed all our customers to recall them back to us,but some of them already sold out.

Please contact the reseller and return them back to us.

We apologize for any inconvenience caused.

Hubsan technology company Ltd.

..300 boards hebben dus geen software input gekregen.

Wordt idd vaak overdreven, maar kunnen desalniettemin leuk werken.

Heb zelf deze van DX al jaren in gebruik:

8bvi.jpg

Werkt via zonnepaneeltjes of de ingebouwde accu.

Laatst bewerkt:
Zo,heb reactie gekregen van banggood.ze willen dat ik een filmpje maak van het probleem,het shipping label en sku nummer en dan op YouTube plaats...wat is het shipping label en waar vind ik dat? Heb de enveloppe al weg gegooid natuurlijk. Sku nummer zal nog wel op hun site staan zeker?

Laatst bewerkt:
Bij hun inloggen en je account bekijken. Order nummer, Onderdeelnummer en desnoods Trackingnummer vermelden. Dan hebben ze alles wat ze willen weten!

vaak klopt het toch niet wat er op de verpakking staat, mischien kan je er nog achteraan mailen dat je het toch nog terug hebt gevonden en dan een foto maken van een andere verpakking :)

vaak klopt het toch niet wat er op de verpakking staat, mischien kan je er nog achteraan mailen dat je het toch nog terug hebt gevonden en dan een foto maken van een andere verpakking :)

Mooie instelling is dat. Je verwacht service van een bedrijf en gaat de boel zitten belazeren.

Net een mailtje gehad van Banggood,ze hebben het filmpje gezien en ik krijg een nieuw receiver boardje toegestuurd.
@ jorispicooz: En zelf zonder te liegen ;)

Dear customer,

Sorry for the inconvenience cause.We have seen the video you sent that we think there is something wrong with the receiver board,we are willing resend you a new receiver board(SKU044942),will this suit you?

Hope to hear from you soon.

Best regards,

Elaine

En nog speciale dank aan TWA voor de goede tips,heeft zeker geholpen.
Nu maar hopen dat het nieuwe boardje wel werkt :D en niet ook uit die bak van 300 komt waar geen software opstaat :D
Mijn volgende bestelling staat trouwens al klaar, 2 setjes props,rubberen voetjes voor een zachte landing en zo'n rubberen ding voor rond de quad zodat deze wat crashbestendiger is.Zou goed moeten helpen tegen het ondersteboven crashen en motors beschermen.

Graag gedaan :thumbsup:!

Goed om te horen dat het zo opgelost is.

De propeller protector is absoluut een aanrader, de rubberen voetjes, daar ben ik bang van dat die niet zo plug en play zijn op de versie 1 van de Hubsan..
De versie 2 heeft hiervoor een frame dat berekend is op de rubberen voetjes, misschien kan je er wel wat mee hobby-en om het pas te maken.

We zien wel, voor die prijs laat ik ze niet liggen. Vind er wel iets op denk ik. Nogmaals dank voor weer een goede tip :) als ik alles eenmaal binnen heb laat ik weten of het werkt en of er aanpassingen zijn gebeurd.uiteraard met foto,s en misschien wel een filmpje als ik daar zin in heb :p

Edit: heb een reactie gekregen van iemand op het filmpje dat ik voor banggood moest uploaden. Blijkbaar valt het reciever boardje te fixen. Was iets met propellers wisselen en zo 30 seconden laten draaien en daarna zou het opgelost moeten zijn... Vind ik raar maar probeer het mssn wel eens.sturing zal zo nog niet opgelost geraken vrees ik.

Laatst bewerkt:
Gisteren was het weer mooi windstil weer dus lekker gevlogen.

Vind het leuk om vanaf mijn balkon te vliegen en dan af en toe voorbijgangers die op de straat onder mijn balkon voorbij lopen te plagen..

Even voor ze blijven hangen etc ;-)

Ik woon zelf op 6 hoog, dus zeg dat is gemiddeld zo'n kleine 17 m hoog. Maar vlieg dan ook nog wel eens even flink hoger, 40m hoog.

Wat ik dan soms "eng" vind is is dat als je zo hoog vliegt en je minder throttle geeft dat hij soms lijkt te zweven.. Soms lijkt hij gewoon niet te gaan dalen.. :rolleyes:

Te weinig gas wil ik ook niet, want dan krijgt hij zoals hier onder al eerder werd besproken, last van turbulentie.

Ik hoop dat mijn vriendin binnenkort bereid is om mijn quadcopter actie te filmen.

Heb nog geen andere filmpjes gezien vanaf een balkon ;-).

Ik kan inmiddels wegvliegen en ook weer netjes op mijn hand op het balkon landen ;-)

Toen ik het voor eerst deed toen crashte ik mijn quadcopter altijd op het balkon, of vloog ik door naar de slaapkamer.. waardoor mijn kat zich rot schrok.

Op mijn hand landen is iets fijner voor de quad ;-).

Misschien dat ik met toestemming nog eens ga proberen om op de balkontafel van mijn buurman te landen.. schuin onder mij.
:D

TOt nu toe heel veel lol van mijn Hubsan. Ben wel 1 rubber voetje verloren dus die heb ik even bijbesteld.

ps. op hoeveel mah laden jullie met behulp van de`1 to 5 charging cable.

Ik heb mijn X4 ook binnen.
Tezamen met 5 380mAh accuutjes.

Het is wel ff wennen , maar het vliegt leuk!
Veel fun voor weinig geld.

Ik heb de accu's een keer leeggevlogen en weer opgeladen en er ging 385 mAh in (met balanceren....geeft een iets vertekend beeld).
Gewoon op max amps: 5A in mijn geval.(met de 5 accu-kabel)
USB laden gaat ook lekker snel overigens.

Ik ben nog een beetje aan het oefenen en heb 'm nog niet eens in expert mode gezet.

Voor wat het waard is:

Ik heb zowel de eerste als de tweede versie. De zenders zijn gewoon uitwisselbaar. Beide heli's vliegen dus op allebei de zenders. Het verschil is dat je met de nieuwe zender met alles op 100% kunt vliegen met de stunts uitgeschakeld. Dit lukt niet met de oude zender.

Je moet dus een nieuw type board gewoon met de eerste versie kunnen gebruiken. Ik heb dit board met de motoren van mijn MQX geprobeerd, en dat werkte gewoon. FETs lijken krachtig genoeg.
Je moet wel opletten met de polariteit van de motoren, maar dat is een kwestie van testen.

4

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb mijn X4 ook binnen.
Tezamen met 5 380mAh accuutjes.

Het is wel ff wennen , maar het vliegt leuk!
Veel fun voor weinig geld.

Ik heb de accu's een keer leeggevlogen en weer opgeladen en er ging 385 mAh in (met balanceren....geeft een iets vertekend beeld).
Gewoon op max amps: 5A in mijn geval.(met de 5 accu-kabel)
USB laden gaat ook lekker snel overigens.

Ik ben nog een beetje aan het oefenen en heb 'm nog niet eens in expert mode gezet.

wow, jij laat je accu's op meer dan 2c!!!:shock:
ik zou ze eerder op 1c (5x380=1900ma) laden, dan gaan je lipo's veel langer mee en als je je lipotjes te snel laad kan dat ook gevaarlijk zijn

of klopt het niet wat ik nu zeg?

Ik laad ze nu nog per 1 op via de meegeleverde USB kabel.

Heb inmiddels de 1 naar 5 oplaadpuntenkabel binnen, kan ik hier dan gewoon 5 380mAh LiPo's op aansluiten? En dan vervolgens gewoon op de USB kabel?
Ik weet dat het beter is een speciale lader aan te schaffen, maar die heb ik nu nog niet.

Wanneer het absoluut niet mogelijk is, dan blijf ik ze per 1 opladen.

Ik heb overigens 5x 380mAh, 2x 260mAh, 1x 240mAh LiPo's, en ben niet van plan deze gemixt op de 1-5 puntenkabel aan te sluiten (tenzij het geen kwaad kan.., maar dat lijkt me wel).

Back