HugoWs Tamiya Cup avontuur

Uhhh Hugo, voor Rucphen moet de auto gebouwd zijn zoals bedoeld, dus met de bovenbrug......
hou daar even rekening mee anders rij je daar voor niets rond, wat ik jammer zou vinden

Bij de Tamiya Cup is het gewicht vrij, maar hou er rekening mee dat bij sommige clubwedstrijden er wel een minimumgewicht geldt, bijvoorbeeld in Deventer geldt voor de TT-XX (01 en 02) meen ik een minimumgewicht van 1400 gram.

Aanpassingen aan het chassis zijn ook niet altijd toegestaan.

Marcel

@Jan_de_Boeff; mijn auto is een TT-01, niet een TT-01E, dus ik hoor ook geen bovendek te hebben. Wel kunnen ze me op 92857395 andere punten afkeuren, want er zitten bijvoorbeeld dus sommige E delen op een niet-E chassis. Overigens hoop ik dat met de regels vooral in de geest van leuk racen interpreteert, anders mag niemand meer meedoen. Zelfs als je je antennebuisje wat inkort voldoe je al niet meer.

@foot71; klopt, maar ik rijd alleen Tamiya Cup. Lekker eenvoudig en vrij van clubs en zo.

Hugo

Lichtgewicht kap lijkt me, en is de 02 op zich al lichter?

Hugo

Dat heb ik nooit kunnen controleren, heb ze beiden niet gewogen met dezelfde uitrusting of zonder elektronica.
Maar het lijkt er wel op dat het TT-02 chassis lichter kan zijn, er zijn minder chassis onderdelen nodig.
Een lightweight body scheelt ontzettend veel in gewicht, tot wel 50 a 60gr lichter, maar ook met de juiste batterij kan men heel veel gewicht besparen.

@addicted2blue: Dank. Deze accu weegt 225 gram. Je mag 3x welke auto mij inspireerde voor deze verbouwing!

@Roelof: daar heb je denk ik wel een punt. Ik heb op deze body in één keer een hele spuitbus geel leeggespoten. Waarschijnlijk waren een paar dunne laagjes beter geweest. Maar iedere kap waar ik meer tijd in steek gaat snel stuk, terwijl deze lelijk afgewerkte kap al bijna het hele seizoen mee gaat!

Hugo

met spuiten kun je beter 2 of 3 laagjes basiskleur spuiten (in jouw geval geel) en dan backen met wit of zilver zodat de kap niet meer doorschijnt. kost je minder verf en heeft hetzelfde effect.

Dank voor de tip. Misschien volgend seizoen een lichte kap en beter / lichter gespoten. De kap weegt nu 136 gram inclusief de spoiler.

Even iets heel anders; op Rucphen mogen we, in tegenstelling tot de Tamiya Cup regels, met andere banden rijden en bandensmeermiddelen gebruiken. Ik betreur dat, want dat zou ik dan voor maar 1 race dit seizoen moeten aanschaffen. Maar ja, het is zo. Kan iemand mij iets aanraden?

Dank,

Hugo

wel worden de normale 51023 (welke we steeds gebruikt hebben) aanbevolen voor Rucphen.
smeren van banden zodat je meer grip heb, en volgens mij dus ook meer slijtage van de banden?

wel worden de normale 51023 (welke we steeds gebruikt hebben) aanbevolen voor Rucphen.
smeren van banden zodat je meer grip heb, en volgens mij dus ook meer slijtage van de banden?

Rucphen is een circuit met aardig wat grip, hierdoor ga je automatisch de banden meer belasten omdat je door de grip ook iets sneller kunt gaan.
Maar de 51023 gaan op Rucphen wel heel goed hoor, mijn snelste rondetijd met deze banden en carson cup motor was 21.845s.

@HugoW,

Ik had het al meteen door dat je ergens de inspiratie had opgedaan :)
Mijn lightweight body weegt amper 75gr en mijn batterij 150gr, een gewichtsbesparing die kan tellen en waardoor je de motor minder hard gaat belasten (dus ook minder warmte gaat genereren) ;)

Dank je wel, da's inderdaad een behoorlijk verschil. 75 gram op de accu en 61 op de body. Ik dacht dat ik al een lichte accu had... Jammer dat die lichte NSX kap niet meer gemaakt wordt.

Dat snelle rondje op 51023 bandjes. Was dat met of zonder smeer op de banden? In andere woorden, dien ik voor deze ene race € 20,- neer te leggen voor een speciaal middeltje? Ik ben en blijf een Hollander, hè!

Hugo

Dank je wel, da's inderdaad een behoorlijk verschil. 75 gram op de accu en 61 op de body. Ik dacht dat ik al een lichte accu had... Jammer dat die lichte NSX kap niet meer gemaakt wordt.

Dat snelle rondje op 51023 bandjes. Was dat met of zonder smeer op de banden? In andere woorden, dien ik voor deze ene race € 20,- neer te leggen voor een speciaal middeltje? Ik ben en blijf een Hollander, hè!

Hugo

Dat rondje is uiteraard met banden smeermiddel.
20€ voor een potje bandensmeer? Zelfs een belg betaald daar niet zoveel voor ;)
Een potje jack the gripper van corally kost maar 9,50€ en dan heb je een redelijk groot potje.
PK Model Racing zoek page

De light weight NSX body is een zeer gegeerde body, zij die er nog hebben vragen er veel geld voor.
Ik heb geluk dat ik niet lang geleden zo'n body heb klaar gemaakt en heb ik er nog eentje in de verpakking voor als ik terug een nieuwe body nodig heb:p

Mocht je er nog niet aan begonnen zijn, het doet al heel veel als je je banden na iedere run schoonmaakt met remmenreiniger, wasbenzine, terpetiene oid. Deze middelen zullen de band ook wat zachter maken.

Mocht je er nog niet aan begonnen zijn, het doet al heel veel als je je banden na iedere run schoonmaakt met remmenreiniger, wasbenzine, terpetiene oid. Deze middelen zullen de band ook wat zachter maken.

Remmreiniger en wasbenzine iod droogt het rubber ook uit wil je het vetvrij maken maar banden sparen gebruik japp sapp of Pinky tire cleaner.

[c4];3408636 zei:
Remmreiniger en wasbenzine iod droogt het rubber ook uit wil je het vetvrij maken maar banden sparen gebruik japp sapp of Pinky tire cleaner.

Ik gebruik sinds kort ook Japp Sapp. Werkt goed.
En ruikt ook een stuk beter dan remmenreiniger.

Smeermiddel, reiniger, ik lees ook over bandenwarmers om het smeermiddel in te laten werken; jammer dat dit bij deze Tamiya Cup race is toegestaan. Het is voor mij te veel, het past was mij betreft ook niet in de Top Stock geest. Ik zal het schoonmaken met remmenreiniger eens proberen, ik heb toch twee oude sets voor deze race. Dat vind ik wel genoeg.

Hugo

bij het Slotracen gebruikte we Lampenolie op rubber bandjes, dit gaf ook goed grip maar voor korte duur en een bijkomend nadeel was dat na veelvuldig gebruik je bandjes gingen luberen en van de velg kwamen tijdens het rijden.
misschien ook eens iets om uit te proberen......

Smeermiddel, reiniger, ik lees ook over bandenwarmers om het smeermiddel in te laten werken; jammer dat dit bij deze Tamiya Cup race is toegestaan. Het is voor mij te veel, het past was mij betreft ook niet in de Top Stock geest. Ik zal het schoonmaken met remmenreiniger eens proberen, ik heb toch twee oude sets voor deze race. Dat vind ik wel genoeg.

Hugo

WD 40, daarna even droog poetsen...niet verder vertellen

Beste hugo,

als je wil wil ik best een set bandenwarmers en smeermiddelen voor je meenemen om te proberen.

ik rij zelf niet mee dus je mag die van mij wel ff lenen.
ik ben er zaterdag al.

groetjes lex

Beste Lex,

dank voor je aanbod, ik neem het slechts gedeeltelijk aan als dat mag. Ik denk dat ik gewoon de door viel9 voorgestelde mannen-deo zal gebruiken, die heb ik nog. Ik doe toch niet meer voor de prijzen, daarvoor moet ik eerst leren rijden. Daarover gesproken, ik kom ook al zaterdag, zou je mij wegwijs kunnen maken op de baan? Ik merk dat ik dan sneller leer, na een paar tips van viel9 die mij had zien rijden ging het ook al een stuk sneller. Ik wil graag zaterdag veel leren, zodat ik zondag niet meer in het steile gedeelte van de leercurve zit!

Dank,

Hugo

Back