HugoWs Tamiya Cup avontuur

Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt, Peter, maar als je zo'n beginner bent als ik is iedere auto goed genoeg. Een oude tt01, niet eens -e, is met eat hopups goed. Zolang de auto maar beter presteert dan jij, kan je meerijden en oefenen.

Hugo
 
Ik heb wel eens eerder een TT01 gehad, maar alleen een beetje thuis gereden. Race ervaring is er dus niet.. Ik heb een leuk chassis op het oog.
Is wel zonder elektronica en kap, maar die zijn wel te regelen.

$_85.JPG
 
Ja klopt dat is zo, maar nu kan ik zelf een kap kopen die ik mooi vind. Esc is rond de 25 euro op ebay. Chassis kan ik voor 50 euro krijgen. Accu's heb ik hier nog liggen.
 
Da's waar, en eenmaal door het virus gegrepen ga je toch voor de bijl en wordt het vanzelf duurder dan je gepland had. 3x raden hoe ik dat weet!

Hugo
 
Met de optie achter spoiler en de nieuwe toegestane banden heeft deze kap een serieuze wegligging.
Wel ffies de juiste dempers monteren ivm de wegligging en rij hoogte.

Mvg Roy
 
50746 demperset, met short onroad veren. Als je dat nummer bij Seidel zoekt, staat er ook bij welke veersets erbij passen, erg handig. Ik heb 42168. Van beide setjes twee aanschaffen, dan ben je compleet.

Hugo
 
Wat Hugo zegt.
De super mini CVA shocks en keer 2 en dat het zelfde met de veren die Hugo aan geeft.
Heb je de perfecte set voor de TT en mocht je M-chassis willen rijden, kunnen ze daar ook op.

Mvg Roy
 
Ik houd me even aan de Tamiya parts, bijvoorbeeld bij de Rucphen race zijn andere merken veren en dempers al niet toegestaan, zelfs Tamiya dempers van aluminium niet. Als je veilig wilt zijn, neem je de Tamiya 50746 dempers en veren zoals de 42168.

Even terug naar mijn eigen autootje. Ik heb de afgelopen avonden wat gesleuteld. Voordat ik begon:

full


En toen ik klaar was:

full


Beide race-ready gewogen, uiteraard met volle accu... 200 gram, 13% er vanaf. Daar houd ik van. Twee belangrijke stappen waren een short lipo en veel lichtere servo. Verder heb ik mijn UBEC systeem geheel verwijderd, want de nieuwe servo, de ESC, de ontvanger en de transponder kunnen allemaal direct op de 2S lipo. Ook heb ik de boven-"versteviging" van het chassis verwijderd. Het is slap flexibel plastic, voegt weinig anders toe dan gewicht. het is nu dus een tt-01 1/2E. De sturing en de dempersteunen en zo zijn nog wel van de -e.

full


Op verzoek hoe de auto nu opgebouwd is:
Een niet -e kit, in mijn geval de 58393.
tt-01e onderdelensetje voor de wielophanging, sturing en dempersteunen.
50746 dempers, 3 gaatjes zuiger voor 2 gaatjes zuiger achter. Droop 4mm voor en achter, ongeveer.
42168 veren, geel achter en blauw voor (dus aar 1 setje nodig, maar ik heb 2 setjes gekocht).
53620 Alu middenas.
3455877 Alu voorstuk middenas.
4355878 Alu achterstuk middenas.
53792 Aandrijfassen aan de voorzijde, met
53790 Insteekassen
Aandrijfassen achter standaard, met brede wielassen en wielmeenemers.
Voorwielophanging standaard.
53673 Achterwielfusees 2 graden toespoor.
53674 Instelbare bovenste wielophangingsarmen, alleen achter gebruikt, -2 graden camber.
51023 banden rondom.
51526 Ferrari 458 body kit.
53604 spoilerset.
Carson Cup motor.
Diverse spurs en pinions.
TEU101 KB esc, waar ik de schakelaar en en aparte voedingsdraad van verwijderd heb.
Snelle 2S lipo-vriendelijke servo.
2S 4200 65C short lipo.
Geen (U-)BEC.
Koelertje van e-bay op de motor.

Ik denk dat het zo compleet is. Als er nog wat mist, hoor ik het graag.

Hugo
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik houd me even aan de Tamiya parts, bijvoorbeeld bij de Rucphen race zijn andere merken veren en dempers al niet toegestaan, zelfs Tamiya dempers van aluminium niet. Als je veilig wilt zijn, neem je de Tamiya 50746 dempers en veren zoals de 42168.

Ok, dat wist ik niet dat het zo streng is. Maar ik ga met mijn TT-02 geen wedstrijden rijden dus voor mij maakt het niet uit. Mijn F1 wellicht wel dus daar hou ik rekening mee met alles wat ik verander.
 
Ik houd me even aan de Tamiya parts, bijvoorbeeld bij de Rucphen race zijn andere merken veren en dempers al niet toegestaan, zelfs Tamiya dempers van aluminium niet. Als je veilig wilt zijn, neem je de Tamiya 50746 dempers en veren zoals de 42168.

Even terug naar mijn eigen autootje. Ik heb de afgelopen avonden wat gesleuteld. Voordat ik begon:
full

Met mijn TT-02 doe ik er nog een extra 150gram af, totaal gewicht is 1180gr.;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top