Ik houd me even aan de Tamiya parts, bijvoorbeeld bij de Rucphen race zijn andere merken veren en dempers al niet toegestaan, zelfs Tamiya dempers van aluminium niet. Als je veilig wilt zijn, neem je de Tamiya 50746 dempers en veren zoals de 42168.
Even terug naar mijn eigen autootje. Ik heb de afgelopen avonden wat gesleuteld. Voordat ik begon:
En toen ik klaar was:
Beide race-ready gewogen, uiteraard met volle accu... 200 gram, 13% er vanaf. Daar houd ik van. Twee belangrijke stappen waren een short lipo en veel lichtere servo. Verder heb ik mijn UBEC systeem geheel verwijderd, want de nieuwe servo, de ESC, de ontvanger en de transponder kunnen allemaal direct op de 2S lipo. Ook heb ik de boven-"versteviging" van het chassis verwijderd. Het is slap flexibel plastic, voegt weinig anders toe dan gewicht. het is nu dus een tt-01 1/2E. De sturing en de dempersteunen en zo zijn nog wel van de -e.
Op verzoek hoe de auto nu opgebouwd is:
Een niet -e kit, in mijn geval de 58393.
tt-01e onderdelensetje voor de wielophanging, sturing en dempersteunen.
50746 dempers, 3 gaatjes zuiger voor 2 gaatjes zuiger achter. Droop 4mm voor en achter, ongeveer.
42168 veren, geel achter en blauw voor (dus aar 1 setje nodig, maar ik heb 2 setjes gekocht).
53620 Alu middenas.
3455877 Alu voorstuk middenas.
4355878 Alu achterstuk middenas.
53792 Aandrijfassen aan de voorzijde, met
53790 Insteekassen
Aandrijfassen achter standaard, met brede wielassen en wielmeenemers.
Voorwielophanging standaard.
53673 Achterwielfusees 2 graden toespoor.
53674 Instelbare bovenste wielophangingsarmen, alleen achter gebruikt, -2 graden camber.
51023 banden rondom.
51526 Ferrari 458 body kit.
53604 spoilerset.
Carson Cup motor.
Diverse spurs en pinions.
TEU101 KB esc, waar ik de schakelaar en en aparte voedingsdraad van verwijderd heb.
Snelle 2S lipo-vriendelijke servo.
2S 4200 65C short lipo.
Geen (U-)BEC.
Koelertje van e-bay op de motor.
Ik denk dat het zo compleet is. Als er nog wat mist, hoor ik het graag.
Hugo