HugoWs Tamiya Cup avontuur

Los dat ik een nieuwe vacuumkast en een betere verhitter aan het bouwen ben, heb ik ook besloten een andere malmethode te proberen. Direct uit MDF bouwen, dus niet uit mijn geliefde balsa en dan met siliconen contramal en gietgips trekmal. Ik ben vandaag gestart, tussen het poetsen van het huis door:

WP_20160305_09_27_37_Pro_zpsfiicyjsr.jpg

WP_20160305_10_46_25_Pro_zps10eadcya.jpg

WP_20160305_11_30_28_Pro_zpsptiin3re.jpg

WP_20160305_12_02_02_Pro_zpsju6vde46.jpg

En zover ben ik nu:

WP_20160305_16_03_56_Pro_zpswbb0mjai.jpg

De bovenste laag is net gelijmd en ik ben begonnen aan de coureur. Tot nu toe gaat het erg vlug en redelijk goed. Ik heb de vorige uit 2k gegoten mal ook met plamuur gerepareerd en dat zit er na diverse kappen nog steeds goed op, dus ook deze MDF mal zal ik met die plamuur strak maken.

Als het zo door gaat verschijn ik misschien in Vianen met deze kap aan de start!

Hugo

Hoi, dank je wel voor je vriendelijke bericht. Ik moet me nog even verontschuldigen voor het wegblijven bij de racen in Vianen, zonder netjes af te zeggen. Ik zat (zit....) nogal in een diep dal. Ik hoop er in Lelystad wel weer bij te zijn.

Hugo

Ik ben wel aan de auto bezig; de brushless motor zit erin en een kleinere spur is besteld.

temporary_zpskusta0c7.jpg

Dus wat dat betreft ben ik klaar voor Lelystad. Verder is het eigenlijk een standaard verhaal; na jaren ellende met werk en gezin gaat dat allemaal weer de goede kant op, het moment om dus zelf even in te storten. Gaat ook wel weer over, zeggen ze. Moedig voorwaarts!

Hugo

hou moed Hugo, alles komt weer goed gewoon even lekker de gedachten op de RC zetten om weer frisse energie te tanken zodat je alles weer helder ziet en je weer verder kan gaan op de goede weg in je prive-leven

Zo, ik heb inmiddels een 60T spur erbij, maar die heeft maar ruimte voor 8 kogels. Ik ga een malletje maken om er 8 bij te boren, dan heb ik er 16 net als in de Exotek spurs. Alleen geen kogellager in het midden, maar de pasring van Tamiya. Dat schijnt ook goed genoeg te zijn. Als het boren van de spur gelukt is zal ik er een plaatje van schieten. Ik hoop dat ik met die 60T goed uit de voeten kan op Lelystad.

Hugo

Zo, vanavond avontuurlijk geweest. Voor dat ik begon:

temporary_zpsgu8pwzqa.jpg

De twee nieuwe en de Exotek.

Toen heb ik bij de Karwei een raar steuntje gevonden met een 8mm (wiel-)as, en ik heb een vers 3mm boortje aangeschaft. Met het lager in de Exotek en de pasring in de spur past het keurig op de steun:

temporary_zpshd1neko9.jpg

Even een fel led lichtje erachter om te zien waar de gaten van de tandwielen zich t.o.v. elkaar bevinden, en boren maar. Na het eerste gaatje even een M3 boutje erdoor, zodat de boel niet meer verschuift, en dan de overige 15 gaten. En dat dus 2x, voor beide tandwielen. Toen had ik dit:

temporary_zpslsauxnv1.jpg

En dat past dan weer keurig op de auto:

temporary_zpsmndaxnzr.jpg

Met 16 keramische kogels erin, net als de Exotek. Ik heb er nu 30/60 op zitten, ik weet nog niet wat het bij MRM in Lelystad moet worden, dat gaan we zaterdag wel zien. Het lijkt erop alsof de auto klaar is, en ik ook dit weekend kan gaan racen!

Hugo

Hoi René,

nee hoor, die blijven precies waar ze zitten, in het gat. Als de hele as in elkaar zit, zitten ze ingesloten:

2_thmb.jpg

Zo zit het compleet in elkaar. Alleen heeft een Tamiya tandwiel 6 (?) kogels, en ik nu dus 16. Dat loopt een stuk soepeler.

Hugo

Zo, vanmiddag gereden bij MRM, waar we morgen de volgende cupwedstrijd rijden. Dat viel even tegen! In Sittard hadden we heel veel grip op de binnenbaan, en ik reed met de relatief laaf vermogen Carson Cup Machine. Nu reed ik op de stoffige buitenbaan in Lelystad, erg weinig grip, en de brushless motor die toch echt meer vermogen geeft. Ik moest erg wennen. Daarnaast had ik geen echte rem, ik hoop dat Electron morgen er is want die heeft een programmeerkastje voor de regelaar die ik gebruik. Ik ga die ook bestellen, maar nu heb hem dus nog niet. Ik wil er ook een beetje sleeptem bij hebben.

Overall redelijk gereden en de auto hier en daar verbeterd, ik heb zin in morgen. Mocht je ook komen; kleed je warm aan, en neem een winddichte jas en sjaal mee! 't Is een mooi baan op een mooie locatie, maar niet erg beschut.

Vanavond ga ik nog proberen de sensorstekker op de motor beter vast te zetten, die is twee keer los gegaan. En dat rijdt pas echt bagger!

Hugo

Ik heb een TrackStar Sportsman 60A 1/10th Scale Sensored Brushless Car ESC. Deze;
https://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=74587

Werd mij aangeraden, mede omdat er meer mensen mee zouden rijden, en dan kan ik de programmer lenen... ;) Ik hoop dat Electron (André) er morgen is, ik meen dat die er eentje heeft.

Ik heb zojuist de programmer besteld, wil hem toch wel hebben. En ik had vandaag weer mijn zakgeld voor de maand gehad, dus het kon er weer af.

Hugo

@ Coenen; dank je wel. Bij deze alvast het verslag:
De eerste heat is de baan nog vochtig en ik ben nog niet aan de reminstelling gewend. Veel fouten, weinig ronden.
Tweede heat is beter, de baan droogt op en ik heb de rem wat teruggetrimd.
Derde heat redelijk, niet veel meer vooruitgang.
Korte finale te rommelig, te zenuwachtig, niet goed.
Grote finale redelijk, ietsje minder fouten maar nog steeds achteraan.
Ik finish laatste overall.

Morgen zullen we het zien!

Hugo

Back