HugoWs Tamiya Cup avontuur

Ik heb overigens ook bandenwarmers bij me en verschillende sapjes. Voor de m-chassis gebruik ik het niet en waarschijnlijk ook niet voor de f1. Ik gebruik ze eigenlijk alleen voor mijn xray t4

De baan is niet moeilijk, zeker voor een niet snelle Tamiya is het heel makkelijk rijden. Belangrijk met alle grote bochten is het om de lijn goed aan te snijden en kort te houden, daar worden vele tiendes mee gewonnen.

Opkomen rechte stuk moet je even kijken, je kunt heel wijd gaan om maximaal snelheid te houden maar als de auto goed stuurt en niet snel is kan hem ook kort nemen maar je verliest daarbij altijd snelheid. Je moet dus even kijken welke beter gaat.

Hier wat filmpjes: Untitled Document

oh, goodie, het wordt gezellig! Ik heb een goede acculader en accu's die je volgens de gebruiksaanwijzig wel met 15C kan laden. Nou geloof ik daar geen ene jota van (kan wel, maar je verkort de levensduur aanzienlijk), maar als ik met 2C zou laden kan ik lekker doorrijden op de zaterdag.

Hugo

Dank je wel, Roelof, ik had jouw post nog niet gezien toen ik mijne typte. Ik heb ook al gezien dat er een vrij duidelijke lijn op de baan staat die iedereen rijd. Misschien moet ik die hint ook maar eens aannemen! Dat snapte ik op Gouda pas in de halve finale...

Hugo

De donkere lijnen op het circuit zijn de zo goed als ideale lijnen die je zou moeten rijden.
Het is ook op die lijn dat het meeste grip ligt.
Let er ook op dat je in de bochten steeds een beetje gas blijft geven, dit zorgt ook voor meer grip op de banden.

Ja, zat ik ook naar te kijken, er zijn er meer. Maar de oude NSX is niet alleen licht, maar is qua vorm ook erg goed bij het racen.

Hugo

Nog even over de kappen; dit lijkt heel veel op wat men in de snellere klassen gebruikt:

Tamiya America Item #53824 | RC Body Set Subaru Legacy B4 - Version 2

header_53727.jpg

(Foto is van de lichtgewicht maar die is er niet meer).

Iemand daar ervaring mee?

Hugo

Dat is het Belgische reglement, niet het Nederlandse.

Hugo

Hugo, dat is het reglement voor de Tamiya-finale in Rucphen, dat op de Belgische website staat. De Legacy is in de topstock niet toegestaan. Staat ook op de Nederlandse Facebookpagina. Let op: tijdens de finale zijn alleen plastic dempers toegestaan, geen TRF-dempers of andere alu dempers!!

Marcel

Back