HugoWs Tamiya Cup avontuur

In mijn handen gaat geen enkele auto vlot... ;) Het lijkt al best wat, maar de grove vorm is een kwart van het werk. Afwerken driekwart. En dan begint het mallenmaakcircus. Ik gok nog ruim een maand als er niks geks gebeurt.

Hugo

20150904_212216_zpsyvbtnvxv.jpg

Eerste plamuur en schuuractie achter de rug, tweede plamuurlaag mag vannacht drogen. Morgen schuren en de eerste grondlaag, dan zien we de oneffenheden pas echt. Misschien ga ik morgen nog proberen een stuurtje erbij te maken. Het kleine opstaande ruitje gaat niet lukken.

Hugo

Ziet er goed uit!
Zou een klein ruitje niet als apart stukje kunnen?
Ik weet zo de maat niet, maar zou een stukje uit de bodem van een frisdrankfles niet passen?
Met die ronde pootjes bedoel ik.

Qruudx; ik wil geen losse delen, al kan dat uiteraard wel. Met racen (en mijn rijstijl...) kunnen de delen losraken. Misschien dat ik er wel een opzet ruitje bij maak van lexaan voor andere geïnteresseerden, maar voor mezelf niet.

Hugo

2.999...

20150905_192532_zpsxmqkqvir.jpg

Het stuur vraagt een anatomisch minder correcte coureur, maar van een afstandje lijkt het best leuk. En dan weer verder plamuren en schuren. Morgen misschien grondlak.

Hugo

3.000. Maar er is weinig verschil met de vorige...

Kun je niet een knik in de armen maken, soort V vormpje eruit snijden van boven af? Ik denk (weet het niet) dat een echte coureur niet met gestrekte armen zit maar
het stuur dicht bij heeft voor de meeste controle. Ik dacht dat in een nascar bijv. het stuur echt dichtbij zit.

(199)

20150906_200353_zpszcsxl1sx.jpg

't Lijkt al heel wat op de foto, maar van dichtbij... Nou ja, wel weer een stapje verder. Morgen weer schuren, en hopelijk een tweede laagje grond. Al vrees ik dat het eerder meer plamuur zal zijn.

Hugo

Zo, even wat anders (man wat heb ik een hekel aan schuren en plamuren en zo...) , racet-u-mee van het seizoen.

De auto is inmiddels heel goed, afstelling gaat redelijk, banden smeren snap ik nog niet. Ik krijg er alleen maar minder grip door, dus daar ben ik maar even mee gestopt. Ik heb alleen pech gehad door eigen stommiteiten, los van de kap heb ik geen schade aan de auto gehad dit jaar.

Ikzelf kan er gewoon de ballen van, en concentratie is ver te zoeken. Als het wel even goed gaat rijd ik zo 3 à 4 plaatsen verder naar voren. Dit jaar ben ik 13e geworden. Er waren totaal 53 deelnemers, maar maar 21 hebben 4 of meer races gereden. De overige deelnemers hadden dus automatisch 100 punten of meer meer dan die 21. Ik denk dat ik met een andere kop op de schouders in de top 10 terecht had kunnen komen, wie weet volgend jaar.

Over volgend jaar; ik weet nog niet wat ik ga doen. De F1 auto vordert langzaam, maar daar wil ik eerst eens flink mee oefenen voordat ik besluit of ik er mee durf te racen. De TT is gewoon goed, mag even uitelkaar - schoon - inelkaar, en de accu's zijn gaar door mijn eigen stommiteit. Een nieuw kapje is ook geen overbodige luxe, ik heb de Ebbro nog liggen. We zullen het zien.

Graag wil ik de organisatie, zowel van de Cup als van de individuele races, bedanken voor een leuk jaar. Soms schop ik een beetje tegen regels, zeur ik een beetje, maar ik heb weer een erg leuk jaar gehad en iedere keer naar de racedag uitgekeken.

Hugo

Hugo,
Ik heb je nog niet bedankt voor het waarnemen van mijn baaninzet i.v.m. het rijden van dubbele en direct na elkaar volgende klassen. Dank zij jou inzet resulteerde dit voor mij in een 5e en 6e plaats.
Ik wens je prive en in de cup het allerbeste toe, hoop je volgende seizoen echt weer aan te treffen op de baan.

Dus voor je inzet: HARTSTIKKE BEDANKT!

Groeten,
Fons.

Als het prive beter gaat zal de concentratie ook beter worden neem ik aan, tenminste, dat merk ik bij mijzelf.

Beste Fons,

tot je dienst, ik vind het leuk om te doen en als ik dan ook nog iemand help is dat dubbel leuk. Gefeliciteerd met je prestatie! Volgend jaar zeker weer.

De houten mal van de F1 is klaar:

temporary_zpsx1uso1hx.jpg

Nu nog een sokkel eronder, en dan de contramal gieten, en het gipsmodel gieten zodat ik kan gaan dieptrekken met lexaan.

[EDIT]Sokkel in de maak:

temporary_zpsroumvvyy.jpg

Handig, kantelbare decoupeerzaag.[/EDIT]

Hugo

Laatst bewerkt:
Vanavond voor het eerst met de F103 gereden. Niet zoals het moet:
Te dikke tijdelijke bedrading
Geen kap
Oude (originele uit 1993?!?!?) banden
F103 dif (ik mis nog 2 lagers voor de F104)

Maar toch even rijden. Het valt me niet tegen. De M-06 was springeriger op de klinkerweg hier voor het huis. Ik kon ook redelijk remmen. Het ding gaat knetterhard! Ik heb alleen een 63T Tamiya spur, en daar heb ik de kleinste opinion die ik heb, 17T, op gezet. Maar toch gaat het al echt veel harder dan de TT-01 met dezelfde motor. Is ook wel logisch, daarmee rijd ik 5,7 vertraging, dit is maar 3,7.

temporary_zpshpsebraj.jpg

Volgende maand ben ik jarig, en mijn hele verlanglijst bestaat uit 9534958732 kleine onderdelen die ik nog nodig heb. En de kap mal vordert, het is bijna tijd voor de contramal.

Hugo

Laatst bewerkt:
Leuk rijden zo formule 1.Heb vorige weer een aantal ronden gereden in Lelystad. Ga mijne f103 weer in de verkoop doen. Heb een f104 pro gekocht namelijk die helemaal klaar is.

Ik ga met mijn F104 denk ik ook nog wel wat trainen bij MRC. Ik heb rubber banden van Ride en foam van GQ. Er zit bij mij een HobbyWing 1060 ESC in met een Cup Machine, loopt best lekker.

Edwin, wel ff showen die auto, ben heel benieuwd!

Back