hey ,
daar ik ook bezig ben met een tamiya , ( container afzet systeem )
8x6 of 6x6 heb ik ook een vraagje,
ik heb ook de aangedreven en gesperde as van getriebe doktor + de
versnellingsbak met tussen bak van veroma.
Maar daar er maar 1 armpje perkant is aan de as .
Kan ik alleen maar de stuurstang verbinding aansluiten.
Nu zie ik bij jouw de zelfde vooras en ook zie ik op jouw foto's dat de servo aansluiting ook nog niet gebeurd is.
Hoe zouden we dat kunnen oplossen. Ik dacht gewoon een gaatje erbij boren in de armpjes
maar ja zijn ze dan nog sterk genoeg , al hoewel erbij de andere uitvoering ook twee gaatjes zitten ;
Sorry ik kom er maar niet uit .
PS: jouw truck lijkt me een knap BEEST
Hoi Fabi,
wordt inderdaad een knap Beest, denk dat ik hem maar "Lobbes" ga noemen. :lol:
Nu even over de aansluiting van de servo op de vooras.
Had ook al aan een extra gaatje gedacht, maar net als jij ben ik dan niet meer zeker van de sterkte van de fuseearm.
Heb dat idee dus maar in de prullebak gedaan.
Mijn volgende idee is om de servostang aan een dubbelle kogelkop te maken die dan op een van de fuseearmen wordt gemonteerd.
De dubbelle kogelkop wordt gemaakt met een boutje van 3mm waar twee kogelkop hulsjes over heen worden geschoven.
De kogelkop hulsjes die ik hiervoor denk te gaan gebruiken zijn op de onderstaande pagina te vinden. Het gaat hier om artikel 30005 :
Der Getriebedoktor
Deze kogelkop hulsjes zijn 5mm en hebben een gaatje van 3mm , dus de zelfde grote als die van de stuurstang en de servostang.
Dit zal dus geen probleem opleveren.
Moet alleen nog even na gaan of ik met de hoogte van de dubbelle kogelkop op de fuseearm ook weg met de chassisbalken.
Bedoel dat de stuurstang en de servostang er beide onderdoor kunnen als deze boven elkaar zitten.
Mocht dit te hoog worden, verplaast ik de stuurstang naar de onderkant van de fuseearmen en zet dan alleen het kogelkopje voor de servo aan de bovenkant van de fuseearm.
Dus even kort:
Bij voldoende ruimte aan de bovenkant van de fusee:
Boutje 3mm daar twee kogelkop hulsjes overheen en in de bovenkant van de fuseearm schroeven.
Bij onvoldoende ruimte aan de bovenkant van de fusee:
Stuurstang naar de onderkant van de fuseearmen.
Boutje met daar omheen 1 kogelkop hulsje door de fuseearmen schroeven.
Aan de andere kant van de fuseearm het tweede kogelkop hulsje om het vastgeschoefde boutje schuiven en deze met een moertje vergendelen.
Hoop dat je het een beetje kan volgen. Zal ander als ik even tijd heb een foto'tje maken van hoe ik het in gedachte heb.