Achterspatborden gespoten.
Zo het was even stil rondom dit project, maar hier is weer een update.
Heb me de afgelopen tijd hoofdzakelijk bezig gehouden met het afwerken van de achterspatborden.
Hier is veel tijd in gaan zitten en ik zal nu proberen zo uitgebreid mogelijk weer te geven hoe het geheel is verlopen.
Als eerste ben ik aan het spuiten, schuren en polijsten geslagen. Om het doel te verwezelijken wat ik in gedachten had, had ik een spiegelgladde ondergrond nodig.
Het heeft wat tijd gekost, maar denk dat het me toch aardig is gelukt.
Dit was mijn uitgangs positie voor het spuitwerk.
De achterspatborden zijn zo glad gemaakt, dat als er bij wijze van spreken een vlieg op zou landen, deze al zijn poten zou breken. :lol:
Nu kan het feest gaan beginnen.

Als eerst stap heb ik aan de voorkanten van de spatborden een gedeelte chrome gespoten.
De tweede stap was het aanbrengen van de eerste vlammen met goudverf.
De goudverf moet voor het schaduw effect van de nog aan te brengen chrome vlammen zorgen.
De derde stap is het aanbrengen van het definitive vlammen patroon.
Het patroon is met chroomverf gepoten en moest tot halverwege de spatborden komen.
De vierde stap is de de vlammen van de nodige diepte werking te voorzien, hiervoor heb ik het geheel met candy blauw over gespoten en daarna met goud de nodige accenten aangebracht.
Nu de vlammen er op zitten even een kiekje van de hele spatborden.
Tijd om de het geheel helemaal af te werken.
Als laatste stap heb ik de achterkanten van de spatborden diepblauw gespoten en ziet het eind resultaat er zo uit.
Nu nog even een paar foto's van de spatborden als ze op de truck zijn gemonteerd.
Zo, dat was "the making of" van de achter spatborden.
Hoop dat jullie er net zo tevreden over zijn als ik. :lol:
Kan nu weer een "to do" van mijn lijstje afstrepen en eens serieus over het kleuren schema van de voorkant gaan nadenken.
Heb daar nog steeds geen definitieve beslissing over kunnen nemen.
Mijn gedachten gaan in de richting van een candy gele neus die dan overloopt in het spuitschema van de achterspatborden.
Maar wie hier nog een idee over heeft, laat maar even weten.
Ga mijn aandacht nu eerste weer even verplaatsen naar het rijklaar maken van het chassis.
De eerste stap daar zal het koppellen van de vooras aan de versnellingsbak en de besturing van de vooras zijn.
Dus als het weer even stil is...... ben ik weer druk bezig om mijn grijze brei te pijnigen. :lol: