Hulp gezocht bij mijn eerste Hexacopter

Is het dikker dan het oorspronkelijke draad wat aan dat octoboard zit?

Het is iets dunner dan de uitgaande draad van het boardje. Je moet het zo zien, dat het "extra" is bovenop de standaard stroom die hij mag leveren, en bij mij dus getest op werking met 190A of 32A per uitgang.

Ik vond dit net wat beter dan 2 quadboardjes boven elkaar, die zijn trouwens ook maar 20A per uitgang officieel.

Het lijkt mij dat zo'n draadje veel te heet gaat worden bij zulke hoeveelheden stroom. Ik zit nu even te kijken op ebay, maar echt veel wijzer wordt ik er niet van. Het zou natuurlijk te makkelijk zijn als er gewoon bij stond tot hoeveel Ampère hij kan hebben. Heb jij enig idee welke dikte ik moet hebben?

Het lijkt mij dat zo'n draadje veel te heet gaat worden bij zulke hoeveelheden stroom. Ik zit nu even te kijken op ebay, maar echt veel wijzer wordt ik er niet van. Het zou natuurlijk te makkelijk zijn als er gewoon bij stond tot hoeveel Ampère hij kan hebben. Heb jij enig idee welke dikte ik moet hebben?

Ik zal morgenavond de draden even opmeten voor je.

Super, bedankt!

Het octoboard heb ik inmiddels binnen, en zo ook de led-strip. De propellers en parallel-draadje voor de accu's zijn onderweg. Dan kan ik bijna beginnen met bouwen!

Inmiddels heb ik voldoende materiaal binnen om mijn GoPro werkend te krijgen met de FPV set. Dat moet dit weekend gaan gebeuren.

Verder heb ik een 12AWG snoer binnen, dus ook het octo board kan ik gaan solderen. Alleen nog de motoren, esc's en accu's en hij kan de lucht in! Het duurt wel echt heel lang voordat de stock weer gevuld is! :O

Ik zag op youtube iemand met mijn frame die een halve doorzichtige bol over de elektronica had gemonteerd, aan de bovenkant van het frame. Zag er wel tof uit, dus ik wil er ook een! Ik heb mijn maten even opgemeten en ik moet er een hebben met een 10cm diameter. Hebben jullie enig idee waar ik zoiets vandaan kan halen? Ik heb ebay geprobeerd, maar daar moet je gelijk een ton aan die krengen afnemen, puddingbakjes van Mona zou kunnen, maar die zijn niet echt mooi rond...

Ik heb de halve bollen van de link van Schilper binnen, ze passen precies! Thx! :D

Wat betreft de laatste onderdelen, de esc's, motoren en batterijen: dat duurt me te lang en hobbyking heeft aangegeven geen transport naar het NL warehouse te doen voor mijn items. Ik ga dus op zoek naar zo veel mogelijk alternatieven die wel in NL te bestellen zijn. De motoren haal ik wellicht wel uit het international warehouse.

Dit zijn de items waar ik al zo lang op wacht:
TURNIGY TRUST 45A SBEC Brushless Speed Controller (NL warehouse)
ZIPPY Flightmax 5000mAh 4S1P 25C (NL Warehouse)
Turnigy D3536/8 1000KV Brushless Outrunner Motor (NL Warehouse)

Voor de esc's heb ik deze als vervanger in mijn hoofd:
http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=39252

Is die vergelijkbaar? Hij is namelijk wel een stuk goedkoper!

Voor de accu's ga ik voor deze:
ZIPPY Flightmax 5000mAh 4S1P 45C (NL Warehouse)

En wat betreft de motoren... Ik denk dat ik die gewoon maar bij de international warehouse bestel.

Ik ben benieuwd wat jullie hierop te zeggen hebben!

Je motoren zijn max 30A. In praktijk zal je dit waarschijnlijk niet halen, tenzij je je hex erg zwaar belast. Wat zegt ecalc?

Wat is ecalc? Ik kan me voorstellen dat het slim is om een esc te kiezen die iets meer stroom kan leveren dan de motor nodig heeft, om eventuele afwijkingen op te vangen?

Gevonden!

Dit is wat ie zegt met een 40amp esc:

image.php

Bij 30amp esc's en zelfs 35amp esc's zegt ie dat het te weinig is voor de motor. Ik weet overigens niet of alles klopt wat ik heb ingevuld. Mijn batterij setup stond er bijvoorbeeld al niet in (2x 5000 mAh 4S1P 45C).

Back