Hulp gezocht bij mijn eerste Hexacopter

Wat houdt zo'n meeting precies in, en waar zijn die? Klinkt leuk!

Wat betreft die motoren: als ze zoveel stroom trekken ga ik waarschijnlijk een kwartier vliegtijd niet halen denk ik?

Qua props moet ik 8x4 hebben, maar als ik op hobbyking.com kijk raak ik niet echt overtuigd en verder zou ik niet weten waar ik anders moet kijken. Er zijn ook zo verschrikkelijk veel soorten! Waar zou jij je props vandaan halen als je mij was? En van welk materiaal?

Wat houdt zo'n meeting precies in, en waar zijn die? Klinkt leuk!

7e-mbf-multicopter-meeting-14-04-2013-soestduinen-soest

Wat betreft die motoren: als ze zoveel stroom trekken ga ik waarschijnlijk een kwartier vliegtijd niet halen denk ik?

Waarschijnlijk niet: ik vlieg vrij hard, en dan heb ik zo'n 6 minuten voordat mijn accu's op 20% zitten (4s5300)
Meer Mah meenemen is een optie, maar dan wordt hij uiteraard ook weer wat zwaarder.

Qua props moet ik 8x4 hebben, maar als ik op hobbyking.com kijk raak ik niet echt overtuigd en verder zou ik niet weten waar ik anders moet kijken. Er zijn ook zo verschrikkelijk veel soorten! Waar zou jij je props vandaan halen als je mij was? En van welk materiaal?

Op de kleinere quads (de zwaarste is 1100 gram) heb ik gewoon 8x4.5SF van HK

Multi-Rotors & Parts>Propellers

Hier hebben ze ook mijn 10x6, die zijn wel een stuk stijver dan die SF props.

Ik zal zo een video uploaden van mijn Hexa, net nog even met behoorlijk wat wind gevlogen, ging perfect:p

Laatst bewerkt door een moderator:
Jammer, Soest ga ik niet halen morgen! :(

Mijn hexa gaat 10000 mAh mee krijgen. Op 200W lijkt me dat wel garant staan voor een ruime 10 minuten :)

Het hele gevaarte gaat volgens m'n laatste berekeningen iets minder dan 2,5kg wegen met fpv erbij (lang leve het carbon fiber frame!). Ze moeten elk dus zo'n 400 gram liften.

Bij hobbyking heb ik de volgende props gevonden:

2x Zwarte
8045 SF Props 2pc Standard Rotation/2 pc RH Rotation (Black)

1x Opvallend geel
8045 SF Props 2pc Standard Rotation/2 pc RH Rotation (Flouro Yellow)

Staat die SF voor slow fly? Wat houdt dat precies in?

Die H.A.L. van jou ziet er ook tof uit hoor! Ook bijzonder weinig last van de wind zo te zien ^^. Heb je er GPS op zitten?

Morgen? Het is zondag;)

Verkeerd gelezen :P. Zondag is te overwegen, al had ik dan wel ook andere plannen ivm het mooie weer. Wie weet zie je me er wel verschijnen :).

Ik heb in m'n beginpost de hele setup van m'n hexa neergezet. Zou iemand de moeite willen en kunnen nemen voor mij om te kijken of dit moet gaan werken of dat er nog knelpunten zijn? Dat zou ik echt op prijs stellen!

Ik heb in m'n beginpost de hele setup van m'n hexa neergezet. Zou iemand de moeite willen en kunnen nemen voor mij om te kijken of dit moet gaan werken of dat er nog knelpunten zijn? Dat zou ik echt op prijs stellen!

Dat zal heus wel werken. Het zal alleen niet zo'n powerhouse worden als die van mij. Ik weet niet of je plannen hebt om zwaar te gaan tillen.....

Ik zou ook wel een krachtpatser willen hebben. Kan ik dan beter de motoren kiezen die jij hebt?
http://hobbyking.com/hobbyking/store/__18228__Turnigy_D3536_8_1000KV_Brushless_Outrunner_Motor.html

Props:
http://www.aliexpress.com/item/F021...ropeller-Green-For-RC-4-axis-X/565719198.html
of
http://www.aliexpress.com/item/10X4-5-Carbon-Fiber-Propeller-Prop-CW-CCW-for-1-Pairs/542657787.html

Is een Accu met 25C voldoende voor 3 motoren? Ik combineer twee 4S1P 5000mAh tot een 10.000mAh 4S2P. Dat zou dus 50C worden voor 6 motoren.

Laatst bewerkt:
Ik zou ook wel een krachtpatser willen hebben. Kan ik dan beter de motoren kiezen die jij hebt?
Turnigy D3536/8 1000KV Brushless Outrunner Motor

Dat is wel een garantie voor succes. Zijn mooie en betaalbare motoren:) Ik heb hem trouwens ook even met 3s6000 gevlogen (met dezelfde 10x6 props) en dat vloog ook heel redelijk. Het verschil met 4s is wel erg groot (logisch ook) En ze passen perfect op de HAL motormount qua boring (schroefgaten)

Aangezien mijn frame hetzelfde merk heeft zullen ze ongetwijfeld ook goed op de mijne passen, daar ben ik allerminst bang voor! ^^

Goed, ik ga voor die Turnigy motoren en 4S1P 5000mAh accu's. Dan hoef ik ook niet bang te zijn voor slechte lagers, het laatste waar ik op zit te wachten is die dingen ook nog te moeten vervangen!

Wat houdt de pitch van propellers in? Ik weet dat 10 de lengte is, dat zal in inches zijn. Is het voor mij niet ook een slim idee om de propellers te nemen die jij hebt, aangezien het goed werkt?

Wat houdt de pitch van propellers in? Ik weet dat 10 de lengte is, dat zal in inches zijn. Is het voor mij niet ook een slim idee om de propellers te nemen die jij hebt, aangezien het goed werkt?

Het getal van de pitch houdt de verdraaiing in van de props, dus simpel gezegd hoe schuin de bladen staan.

Mijn props zijn wel voor 4s eigenlijk, voor optimale prestaties zou je op 3s grotere props moeten nemen.

Tipje; neem gelijk een metertje 8mm hol carbon om de horizontale poten te verlengen:

733827_581023005249962_1682449272_n.jpg

Waarom moet dat? :eek:

Mijn frame kan 10x4.7 hebben staat er. Nu ik weet dat de pitch niet écht veel uitmaakt zou ik dus ook best 10x6 moeten kunnen hebben als jij zegt dat dat goed werkt. Aangezien de prijs van de accu's niet veel verschilt zal het ook geen probleem worden voor me om 4S te kiezen in plaats van 3S.

Waarom moet dat? :eek:

Als je een cel minder neemt, moet je een grotere prop gebruiken om hetzelfde vermogen te halen.

Overigens zie ik nu dat jouw frame wel een slag kleiner is dan die van mij, dus je hebt best kans dat het op 3s ook gewoon goed zal gaan. Eventueel zou je voor 3S een iets hogere KV motor kunnen nemen, die hebben ze volgens mij ook uit diezelfde serie.

Dan rest nu alleen de vraag waarom ik 3S zou vliegen als 4S amper duurder is. Ik denk dat ik hier de tip ga gebruiken die iemand me hier gaf: beter goed gejat dan slecht verzonnen :D.

Welke props gebruik jij precies? Ook bij HK vandaan?

Dan rest nu alleen de vraag waarom ik 3S zou vliegen als 4S amper duurder is. Ik denk dat ik hier de tip ga gebruiken die iemand me hier gaf: beter goed gejat dan slecht verzonnen :D.

Groot gelijk. Het voordeel van 4s boven 3s is ook dat je een lagere stroom kunt houden om tot een vergelijkbaar vermogen te komen. Is beter voor je regelaars, motoren, etc.

Welke props gebruik jij precies? Ook bij HK vandaan?

Ik had 2 setjes gekocht bij RC-addict, maar ik zie dat na mijn aankoop ze daar niet meer op de site staan.

Volgens mij zijn het deze; 10X6 Propellers (Standard and Counter Rotating) (6pc)

Super, bedankt!

Hoe zit het met het power board trouwens? Die doet maximaal 20A terwijl de motoren max 30A trekken. Gaat dat niet heel erg fout?

Dan wil ik nu nog kijken naar wat praktische zaken zoals de herkenbaarheid in de lucht, soms wel handig te weten wat de voorkant is! Ik zie dat jij LED strips hebt gebruikt, die lijken mij ook wel handig:

High Density Waterproof LED Flexible Strip - Green (1mtr) (NL Warehouse)

Is het gewoon een kwestie van weerstandje ertussen om 'm aan te sluiten op m'n power distribution board? Ze gaan maar tot 11V terwijl ik 4S ga draaien.

Laatst bewerkt:
Hoe zit het met het power board trouwens? Die doet maximaal 20A terwijl de motoren max 30A trekken. Gaat dat niet heel erg fout?

Klopt, dat octoboardje doet zelfs maar 8x 10A.

Ik heb het zo opgelost;

IMG-20130409-WA0011.jpg

Is het gewoon een kwestie van weerstandje ertussen om 'm aan te sluiten op m'n power distribution board? Ze gaan maar tot 11V terwijl ik 4S ga draaien.

Nope, ik heb een klein 3s450Mah accuutje voor de leds:)

Leds op 4s hoor ik heel veel verschillende verhalen over. Ik ga het risico niet lopen dat tijdens nachtvliegen de zooi ineens uitfikt....

Back