Hulp gezocht bij mijn eerste Hexacopter

Haha, okeeeeee.

Dan bestel ik dit kabeltje, daarvan splits ik de plus en min dus 8 keer?

En dan toch maar wel het octoboard in plaats van twee quads?

Ja, die kabel lijkt me dik genoeg. Het octoboardje vind ik net wat netter, en in mijn frame zie je van het gesoldeerde gedeelte toch niks. Het is wel even wat werk, maar ik vind het beter.

Ander voordeel: door 2x een quadboardje komt je FC hoger te zitten, dat kan ook nooit gunstig zijn voor het vlieggedrag, want die moet zo dicht mogelijk op de grondplaat zitten.

Oké, dat moet wel lukken!

De LED's zet ik dan ook maar op een tweede kleine accu. Stel ik knip twee slieren voor de twee voorste armen, dan zijn ze gewoon in serie aan te sluiten op die accu?

Volgens mij ben ik er zo dan!

De LED's zet ik dan ook maar op een tweede kleine accu. Stel ik knip twee slieren voor de twee voorste armen, dan zijn ze gewoon in serie aan te sluiten op die accu?

Ik heb gewoon de +'en en -'en samengeknoopt, 2mm goudstekkers en klaar.

Ik heb met mijn hexa goede ervaringen met + mode, en dan de voorste boom verlichten, en de achterste.

Ligt de voorkant niet tussen twee bomen in in plaats van in de richting van één boom? Ik ben kleurenblind en heb over het algemeen moeite met het onderscheiden van bijvoorbeeld groen en rood (zeker met LED verlichting!), dat wil ik dus niet op m'n hexa gaan bouwen. Ik denk dat ik er meer aan heb door de twee voorste bomen te verlichten, aangezien ze uit elkaar lopen moet ik de oriëntatie dan ook wel kunnen bepalen.

Net even een vrij exacte berekening gedaan: het totaalgewicht zal waarschijnlijk nét onder de 3000gram zijn.

Hoe zwaar is jouw H.A.L. Alex?

Ligt de voorkant niet tussen twee bomen in in plaats van in de richting van één boom? Ik ben kleurenblind en heb over het algemeen moeite met het onderscheiden van bijvoorbeeld groen en rood (zeker met LED verlichting!), dat wil ik dus niet op m'n hexa gaan bouwen. Ik denk dat ik er meer aan heb door de twee voorste bomen te verlichten, aangezien ze uit elkaar lopen moet ik de oriëntatie dan ook wel kunnen bepalen.

Net even een vrij exacte berekening gedaan: het totaalgewicht zal waarschijnlijk nét onder de 3000gram zijn.

Hoe zwaar is jouw H.A.L. Alex?

Bij X-mode ligt de voorkant inderdaad tussen 2 bomen. Bij +-mode is dat bij 1 boom. Ik wil persoonlijk niet teveel verlichten, anders wordt het een vliegende lichtbal en zie je nog niks; overdaad schaadt;)

Die van mij is 3112gram.

Twee bomen verlichten is nog wel te doen toch? Mocht het me tegenvallen, dan kan ik alsnog de LED's verplaatsen oid. Ik heb de FPV natuurlijk ook nog.

Heeft er iemand hier ervaring met een bestelling bij het global warehouse van hobbyking? Ik heb nu al meer dan een week lang bij de "track & trace" staan dat mijn bestelling is aangekomen in "destination country", Nederland dus. Maar binnen Nederland is bezorgen toch niet zo'n probleem meer? Of is dit normaal?

Lijkt me niet, maar je hebt waarschijnlijk nog de buitenlandse trace code.
Bel even met PostNL en je krijgt denk ik een Nederlandse 3s code.

Als je belt weet je het zeker.

Oké, wat ik nu toch weer heb! Denk je al genoeg verzendkosten te hebben betaald aan HobbyKing, krijg je opeens iemand aan de deur die vraagt om nog eens ruim 50 euro invoerkosten te betalen. Ik had de goederen moeten aangeven en nu heeft PostNL dat voor me gedaan. Het is toch normaal dat als je iets koopt in het buitenland en je (zelfs!) verzendkosten betaald het gewoon aankomt zonder extra kosten? Bij dealextreme betaal je geen verzendkosten en heb je ook geen gezeik. Nu komt het uit hetzelfde land...

Inderdaad. En soms heb je geluk dat je er doorheen glipt. Maar waarschijnlijk ben je nog steeds goedkoper uit dan wanneer je alles binnen de e.u. had besteld?

De speedcontrollers, motoren en accu's (zeg maar gerust de belangrijkste onderdelen) zijn allemaal niet in stock. Die onderdelen bestellen bij het NL warehouse wordt dus even wachten. Het frame zit al in elkaar, ik zal binnenkort foto's posten!

Klopt, dat octoboardje doet zelfs maar 8x 10A.

Ik heb het zo opgelost;

IMG-20130409-WA0011.jpg

Wat voor bedrading heb je hier gebruikt? De standaard bedrading van het octo board kan officieel maar 12A hebben en is al behoorlijk dik. De motoren trekken elk 30A...

Wat voor bedrading heb je hier gebruikt? De standaard bedrading van het octo board kan officieel maar 12A hebben en is al behoorlijk dik. De motoren trekken elk 30A...

Siliconenkabel, ooit eens op ebay gescoord, de precieze dikte weet ik niet, maar het werkt uitstekend.
Ik zit ook dik op 30A per motor nu, totaal 190A ongeveer.

Back