Ik zeg weer: ga eerst naar een club! Word lid en praat met de mensen daar, dan wordt je goed geholpen en hoef je het wiel niet zelf opnieuw uit te vinden. Doe dat voordat je iets koopt, dan weet je dat je straks met de juiste spullen op het veld staat.
KNVvL Modelvliegsport - Clubs
Modelvliegclubs database op Airtoi
En mocht je soms denken dat je geen club nodig hebt, kijk dan even naar onderstaand filmpje. Denk niet dat de jongen in het filmpje een kluns is, want toen hij uiteindelijk toch bij een club ging en daar les kreeg, bleek hij een talentvolle en snelle leerling te zijn. Hij was alleen eigenwijs en wist toen niet waar hij mee bezig was.
Haha, dat filmpje heeft me idd wel een beetje overgehaald wat serieuzer te gaan zoeken naar een club

Ik heb beetje naar clubs gezocht, probleem is alleen dat heel veel sites verouderd zijn, of de link niet werkt of niet duidelijk zijn (hoewel dat ook meer aan mijn gebrek aan kennis/ervaring kan liggen). Vond 2 clubs die me wel leuk leken en die ook een beetje in de buurt lagen. Eentje in rozenburg en eentje in barendrecht. (Bij die van rozenburg sprak het me vooral aan dat de club een redelijk groot veld had, en bij die van barendrecht sprak de site me heel erg aan, die was goed geupdate etc. en die club is ook dichterbij) Had ook gezien dat er 3 clubs in Gouda lagen (dit is nog dichterbij voor mij, daar kan ik zelf op de scooter heen). Maar als ik daarvan het adres zocht kwam ik in een normale straat uit (dat zal dus wel het adres van de penningmeester/voorzitter zijn). En uiteindelijk kon ik maar bij 1 van die clubs hun vlieglokatie vinden. Maar ik ga binnekort wel is eventjes kijken bij een van deze clubs.
Edit:
ff een vraagje over elektronica. Ik wou voor mijn Multiplex Twinstar ll servo's en een accu kopen. En ik wil deze ook graag gebruiken voor mijn uiteindelijke model. Dus zou ik deze servo: HobbyKing Online R/C Hobby Store : HobbyKing 929MG Metal Gear Servo 2.2kg/ 12.5g/ 0.10sec kunnen gebruiken voor mijn Multiplex Twinstar ll? Want ik zag hier: twinstar-ii-servo-keuze. En in een ander draadje. Dat het beter was een servo te hebben van tussen de 15-20 gram. Maar gaat dit om het gewicht van de servo zelf? Of over een bepaalde kracht die de servo moet uitoefenen? Aangezien die Metal Gear servo maar 12.5g weegt (tenminste, er staat 12.5 gram bij Config table. Maar onderaan staat 33 g :S.)
Ook zoek ik een goede accu. Ik weet niet of de accu die robin15243 voorstelde geschikt is voor de Twinstar?
Sorry als dit echt domme vragen zijn maar ik vind het allemaal maar ingewikkeld

Laatst bewerkt door een moderator: