Hulp nodig bij het maken van een (racing FPV) quadcopter.

Ik heb de main post bijgewerkt: weight en prijs erbij gezet (weight moet nog aangepast worden i.v.m. batteries), 6x4.5 inch props aangezien de frame 6" ondersteund en ik veel mensen die props zie gebruiken. Heb 2 batteries erbij gezet.

Alleen heb ik echt hulp nodig met het kiezen van de juiste batteries. Ik heb van alles opgezocht. Ik heb deze twee video's gezien over batteries: [media=youtube]ZJHlJYDJohc[/media] en [media=youtube]Oda0JYzGG3w[/media], ik snap al wat meer van wat de gegevens op de batteries beteken. Alleen kom ik er nog steeds niet uit kwa verhoudingen. De eerste battery die ik had heb ik weggehaald omdat het een verkeerder connector had. Ik heb twee nieuwe batteries toegevoegd, graag zou ik hier advies over willen hebben: als het compatible is en hoe lang ik ermee zou kunnen vliegen.

Verder heb ik meerdere combinaties geprobeerd met behulp van deze site:
eCalc - xcopterCalc - the most reliable RC Calculator on the Web
Alleen krijg ik telkens een waarschuwing dat er iets niet goed is. Meestal de temperature en de wattage.
De exacte gegevens zijn niet aanwezig, behalve de motors dan.
2vc87pv.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Als het een of andere reden normaal werkt, dan snap ik er niks meer van :P
ben benieuwd.
Ik kon zowel met als zonder hetzelfde zien op het schermpje in de Quanum DIY FPV Goggle. Als ik voor 100% FPV zou vliegen zou ik zonder bril vliegen, was zelf prettiger zonder bril. Alles hangt natuurlijk ook wel een beetje van de fresnel lens af die je er in zet.

Je begint me wel te overtuigen met zo'n post. haha
Maar ik vraag me af hoe moeilijk het is om een Naze32 bord aan te brengen, moet je dan niet alles helemaal solderen? En zijn deze niet heel lastig in te stellen? Vergeleken met de KK bordjes. Ik dacht aan KK vanwege de eenvoud. Ik vraag me toch echt af hoe groot het verschil is tussen een Naze32 en KK board in vliegen, op de echt specifieke details.
Je kan Naze32 ook voorgesoldeertbestellen. Maar zelf voor iemand met matige soldeervaardigheden moet het niet zo moeilijk zijn om de headers erop te solderen.
De Naze32 vliegt gewoon erg prettig. superstrak (spoort als een trein) De yaw is wel weer knudde (ook op een tricopter)
KK2 vliegt iets minder strak maar is ernstig eenvoudig in te stellen en te tunen. daar kan geen bluetooth, wifi, smartphone, tablet app tegenop. De yaw van een KK2 is veel beter.
uiteraard is dit slechts mijn mening.

Ik ga het lezen, bedankt voor de link.

Ik kon zowel met als zonder hetzelfde zien op het schermpje in de Quanum DIY FPV Goggle. Als ik voor 100% FPV zou vliegen zou ik zonder bril vliegen, was zelf prettiger zonder bril. Alles hangt natuurlijk ook wel een beetje van de fresnel lens af die je er in zet.
Hier snap ik niets van. Dan zou dat artikel dat ik eerder linkte dus niet kloppen? Even ter bevestiging: je hebt -5, dus je bent short-sighted. Als je dat ding op hebt zonder bril, zie je even scherp als met bril? Als dat zo is ben ik erg blij. :)

Je kan Naze32 ook voorgesoldeertbestellen. Maar zelf voor iemand met matige soldeervaardigheden moet het niet zo moeilijk zijn om de headers erop te solderen.
De Naze32 vliegt gewoon erg prettig. superstrak (spoort als een trein) De yaw is wel weer knudde (ook op een tricopter)
KK2 vliegt iets minder strak maar is ernstig eenvoudig in te stellen en te tunen. daar kan geen bluetooth, wifi, smartphone, tablet app tegenop. De yaw van een KK2 is veel beter.
De link die ik in mijn main post heb gezet is voorgesoldeerde naze32, koste maar 1 euro meer dan de niet gesoldeerde versie. :)

Yaw is feller te krijgen door de yaw rate omhoog te schroeven.
Zowel bij Naze32 als bij KK

Yaw is feller te krijgen door de yaw rate omhoog te schroeven.
Zowel bij Naze32 als bij KK
Bij een naze32 moet je dit dan ook echt een heel eind omhoog schroeven. Mijn tricopter kreeg in met default yawrate gewoon niet gekeerd. Met een yawrate boven de 1 begon het een beetje erop te lijken. Gevolg was wel een enorme overshoot van soms wel meer dan 90 graden.
Een KK2 yawed met default settings vlot strak en precies.

Heb de main post aangepast, het artikel over batteries gelezen, in princiepe zou ik goed uit moeten komen met 2200mAh op 35C, weet alleen niet of ik voor 3s of 4s moet gaan. Heb de main post nu aangepast aan 4s.
Hier 2 grafieken op basis van 3s en 4s:
3S:
246qhjs.jpg

4S:
iwrk9e.jpg

Bij 4S zie je dat hij rood aangeeft bij Voltage, dus dan gaat het over de max current draw heen. Helaas staat op de website van de motor ook niet de tabel voor 4S.
Kan iemand verifiëren dat ik alles goed heb in gevuld? ik wist niet wat ik bij PConst, field elevation, temperature, pressure, etc. aan de rechterkant moest invullen. Bij gear ratio ga ik er vanuit dat je de ratio van je thrust moet invullen? ik heb gewoon 2:1 gedaan aangezien me dat het beste leek.

Maar met 3S heb ik mindere snelheid dan met 4S volgens de calculator.
Wat ik niet snap is dat boris met zijn build in bijv. deze video: [media=youtube]lQuEgVNAQhE[/media]

Dezelfde battery heeft, met dezelfde motors, ESC en props.
Dus het zou wel moeten werken ?

Ik ga het lezen, bedankt voor de link.

Hier snap ik niets van. Dan zou dat artikel dat ik eerder linkte dus niet kloppen? Even ter bevestiging: je hebt -5, dus je bent short-sighted. Als je dat ding op hebt zonder bril, zie je even scherp als met bril? Als dat zo is ben ik erg blij. :)

De link die ik in mijn main post heb gezet is voorgesoldeerde naze32, koste maar 1 euro meer dan de niet gesoldeerde versie. :)

Ik denk dat het afhangt van de manier waarop de bril is opgebouwd. Ik weet niet waar je vandaan komt? Anders kijken of je bij iemand kunt gaan spieken.

Laatst bewerkt:
Na wat overleg met Boris heb ik de battery veranderd naar een nanotech 2200mAh 4S battery. In de main post heb ik een paar extra battery accessoires neergezet.
Het gewicht aangepast en de prijs. De build is bijna compleet. :D
Nu ontbreekt alleen de charger nog. Ik heb verschillende 4 button chargers gezien, maar die moeten allemaal via een aparte power supply worden gecharged. Dit vind ik erg onhandig en maakt alles een stuk duurder. Ik zoek naar een manier om te chargen via een normale 12V adapter of via stopcontact net als hier: [media=youtube]L0M8d_KxiHk[/media], ik weet nog niet welke ik het beste kan kiezen.

Ik heb deze gezien:
http://hobbyking.com/hobbyking/stor..._Professional_Balance_Charger_Discharger.html

Iemand ervaring?

Ik heb een oude computercvoeding omgebouwd (12v).. totale kosten nog geen 5 euro.
En daar dan de charger op aansluiten.

Ik heb een oude computercvoeding omgebouwd (12v).. totale kosten nog geen 5 euro.
En daar dan de charger op aansluiten.
Ja klopt, heb ook een video gezien van iemand die dat deed, maar vind het niet fijn om zelf aan een voeding te prutsen en kabels door te knippen. ;)
Bovendien heb je dan alleen de voeding er moet nog een charger bij, dus zou ik het liefst gelijk een charger willen die je via stopcontact kan chargen, ik zie dat ze een laptop 3 pin stroomkabel gebruiken, dus kan ik die van mijn laptop gebruiken.
Alleen wil ik zeker weten dat die charger die ik gezien had ook goed is.

Je gaat wel zelf een (race)quad in elkaar zetten, maar geen voeding verbouwen.. hm.. ;-):cool:

Voeding: 50 watt lijkt me wat licht?

Je gaat wel zelf een (race)quad in elkaar zetten, maar geen voeding verbouwen.. hm.. ;-):cool:

Voeding: 50 watt lijkt me wat licht?
Haha, ja ik weet het klinkt wat raar. :p Maar als het makkelijker kan, doe ik dat graag.

Is het heel erg dat het 50 watt is? had beter moeten opletten tijdens natuurkunde :(
De voltage en amp ratings zien er wel goed uit.

ik heb een 2x100watt charger met netvoeding. Prima voor die lipotjes.

Ik laad wel meestal 6 lipos parallel altijd.

Dus ik zou met die charger van 50 watt die ik eerder gelinkt had wel 1 battery kunnen laden, maar niet meerdere tegelijkertijd waarschijnlijk?

Nou weer wat wijzer geworden:
How to Choose LIPO Battery Charger & Power Supply - OscarLiang.net

Ik zou met die charger alleen 1 battery, op 1C kunnen chargen:
1C = 14,8V (4S) x 2,2A = 32,56W onder de 50, kan.
2C = 14,8V (4S) x 4,4A = 65,12W dus te veel.

Beetje zonde dus, even een betere zoeken die meer watt heeft.

Heb er twee gevonden die ook 2x100W hebben. Ik zou graag 2 batteries tegelijk willen chargen. op ongeveer 2C lijkt me wel redelijk. Met 2x100w zou ik ook nog op hogere C rating kunnen chargen aangezien die batteries voor 8C kunnen chargen.

Deze 2 heb ik gevonden, alleen zie ik er nergens reviews van:
1.
SkyRC D100 AC/DC Dual Balance Charger / Discharger - 2x100W 10A SKY100089 :: Chargers-Power Supplies :: The Border Online RC Shop

2.
Corally TC X-PULSE 100 Duo Charger LCD AC/DC 2X100W C-48501 :: Chargers-Power Supplies :: The Border Online RC Shop

Wel redelijk duur vind ik. De een is wel een stuk goedkoper dan de ander, dus als ze even goed zijn kies ik voor de goedkoopste natuurlijk.

Iemand ervaring? :)

Back