Graag gedaan!
Tja, ik kan je eigenlijk ook geen ongelijk geven, maar het is wat duurder... Heb mezelf bekocht aan te goedkope esc's met motor van goedkope niet nader te noemen chinese site (uche bang uche good). Ik wilde voor een ubercheap modelletje gaan (fly them like you stole them) maar 1 esc fikte af, waren slecht en kostte een motortje en een halve long van de rook. Maar de motortjes zijn wel best aardig tot nu toe. Hell wat weet ik ervan

begin ook pas net met quadcopters... Als je dan toch voor top notch gaat, raad ik je aan om KISS esc's te kopen (dat heb ik maar gedaan) of iig betrouwbare en liefst met oneshot (blHeli firmware kon dit dacht ik ook op bijvoorbeeld afro's) en goede lipo's!
Qua importprijzen, bij de hobbykoning uit china, mag je op een gegeven moment kiezen wat ze gaan opgeven aan de verzending. je kan dan een percentage kiezen wat ze zeggen dat het waard is (10%, 30% etc). knalgoed daarentegen, stuurt alles los op en berekent geen verzendkosten. Pakkans kleiner.
Ik heb erg goede ervaringen met webshops uit china, ebay etc, maar je moet er wel een tijdje op wachten. Lipo's worden alleen nog priority verstuurd ivm veiligheid, dus die moet je waarschijnlijk bij de douane aftikken. Then again, is dat nog steeds goedkoop) Ik koop eigenlijk niks in NL. Support moet je niet op rekenen en hou rekening met soldeer defecten bij ESC's.
Solderen van de naze32 is goed te doen, ik had alleen kanaal5 niet goed doorgesoldeerd, waardoor ik geen throttle had... even zoeken en gefixt. Grote tip: plak de pinnetjes vast nadat je ze in het bordje steekt, en daarna het bordje aan je werkblad met duct tape oid. Dan heb je alle rust om te solderen zonder dat je wat vast moet houden.
Keep us posted en succes!