Hulp nodig bij het maken van een (racing FPV) quadcopter.

En dan koop je één accu en wil je een lader met ingebouwde voeding. Was je van plan om iedere keer naar huis te lopen, je accu op te laden en dan weer terug te gaan? Volgens mij kun je beter wat meer geld uitgeven aan een stuk of vier accu's (zippy) en een goedkopere lader (Imax B6) Laad 's avonds je accu's op en vlieg ze achter elkaar leeg. Volgens mij heb je daar meer plezier van.

Waarom wachten? Want dan is de rest weer out of stock. In elk geval bij de King. Trust me on that one :-) Verder ziet 't er kloppend uit. Handig diagram.

En dan koop je één accu en wil je een lader met ingebouwde voeding. Was je van plan om iedere keer naar huis te lopen, je accu op te laden en dan weer terug te gaan? Volgens mij kun je beter wat meer geld uitgeven aan een stuk of vier accu's (zippy) en een goedkopere lader (Imax B6) Laad 's avonds je accu's op en vlieg ze achter elkaar leeg. Volgens mij heb je daar meer plezier van.
Ik wou 2 accu's voor de copter nemen en 1 voor de fpv goggles/receiver.

Die lader is maar 50W, dus kan ik maar 1 accu per keer, op 1C laden. Lijkt me nog al sloom. Minstens 2C of 2 tegelijk laden. Bovendien moet je er altijd bij blijven dus je kan niet zomaar gaan slapen en lekker laten laden.

Waarom wachten? Want dan is de rest weer out of stock. In elk geval bij de King. Trust me on that one :-) Verder ziet 't er kloppend uit. Handig diagram.
I.v.m. verzendkosten :)

Tja, die kosten nu eenmaal geld. Je kunt ook kijken naar een quadro. Geen idee wat de 200W versies daarvan tegenwoordig nog moeten kosten. Daarmee doe je 4 accu's tegelijk.

Tja, die kosten nu eenmaal geld. Je kunt ook kijken naar een quadro. Geen idee wat de 200W versies daarvan tegenwoordig nog moeten kosten. Daarmee doe je 4 accu's tegelijk.
Ja klopt, best duur.
Ik had een tijd geleden deze 2 gevonden:
SkyRC D100 AC/DC Dual Balance Charger / Discharger - 2x100W 10A SKY100089 :: Chargers-Power Supplies :: The Border Online RC Shop

en

Corally TC X-PULSE 100 Duo Charger LCD AC/DC 2X100W C-48501 :: Chargers-Power Supplies :: The Border Online RC Shop

Van die X-PULSE weet ik ondertussen dat ie betrouwbaar is.
Maar van die SkyRC-D100 is helemaal niets te vinden qua reviews, dus weet ik niet of die betrouwbaar is. Als dat zo is kies ik daar wel voor, omdat die een stuk goedkoper is.

Maar ja, hoe kom ik daarachter. Ben bang dat één iemand de eerste dan moet zijn. :/

Pffff.. 170 euro voor een lader? Beter 2 ichargers oid bestellen en 2 oude pc voedingen "ombouwen" gebruiken.. ben je nog goedkoper uit ook.

Pffff.. 170 euro voor een lader? Beter 2 ichargers oid bestellen en 2 oude pc voedingen "ombouwen" gebruiken.. ben je nog goedkoper uit ook.
Ja daarom wil ik ook liever die 1e voor 119, is nog te doen vind ik.
Alleen is er geen review of wat dan ook over, dus als die reliable is weet ik niet.
Maar een losse voeding begin ik niet aan, te veel werk , ik wil iets hebben wat compact en makkelijk mee te nemen is. Al die los bungelende draden erbij vind ik niet praktisch.

pc voeding is ook niet echt goedkoop of je moet die hebben liggen
Inderdaad
Tja als je voor een goed merk voeding gaat kan het prijzig zijn, maar je kan al een goedkope 400w pc voeding nieuw krijgen voor een 20 euro.
Als je een beetje goed merk wilt ben je al rond de 50 euro kwijt voor 500W. (Seasonic f.e.). Alles onder dat is meestal Z merk of niet reliable.
Heb die fout vroeger gemaakt met een voeding kopen van MS-tech, Z-merk, toen wist ik er nog niets vanaf. 1x Nooit weer.
Als je een van 50 euro koopt, moet er nog een lader bij, nog eens 50 euro kwijt, dan zit je op 100 euro, bijna zelfde prijs als je die kant en klare zou kopen en bij een losse voeding is het meer gedoe erbij. Gedoe kost tijd. En tijd is geld. :) :p

Kan iemand confirmen dat die van €119,- die ik gelinkt had goed is? Het ziet er wel goed uit op zich.

I don't know if the chargers are reliable so I can't confirm anything maar je kan gebruik maken van paypal en er staat (huis)adres in Nederland op de site dus misschien het proberen waard en terugsturen als het tegenvalt :)

I don't know if the chargers are reliable so I can't confirm anything maar je kan gebruik maken van paypal en er staat (huis)adres in Nederland op de site dus misschien het proberen waard en terugsturen als het tegenvalt :)
Dat is op zich wel handig.

Alleen, omdat er geen reviews van zijn weet ik niet wat ik kan verwachten. Het gaat wel om stroom en Lipo's. Voor het zelfde is het zo slecht, dat het de lipo's doet opblazen, of dat er kortsluiting komt, of noem maar op. Het gaat wel om chargen, dus kan een groot risico met zich mee nemen als het niet goed gaat. Met een motortje kan je nog zeggen, oh oke ja die werkt niet goed niks aan de hand, nieuwe kopen.
Charger lijkt me best groot risico dat als er iets mis gaat, het ook goed mis gaat.

Klopt, is goed om rekening mee te houden. Toch kan er ook met een goede lader om verschillende redenen tijdens het laden van een lipo wel wat mis gaan.
Sinds ik met de hobby bezig ben heb ik daar verschillende verhalen over gelezen met als recente: Curtis Youngblood Injured - HeliFreak
I made several mistakes that lead to this. One I started using some of my old packs again so I could get more flights in a row without stopping. When I get home I will order more of the TP 65C packs so I can use all new packs. I also was not charging the batteries in a BBQ pit like I recommend. If I had been charging them in the BBQ pit I could have just closed the lid and let them burn out. From now on they will be in a pit or on concrete period.
Meestal wordt niet duidelijk wat precies de oorzaak was; kan best door een oude/slechte lipo of toch per-ongeluk verkeerd aangesloten of ingesteld.

Mbt de lader, misschien is er onder een ander merk meer over te vinden?
Van mijn fusion emperor 2x500W zijn er ook verschillende zoals raytronic en robbe. Ik vond bv:
SKY100064.jpg

CropperCapture369.jpg

Hitec x1 - dat is een merk waar ik wel vertrouwen in zou hebben.

Ja daarom wil ik ook liever die 1e voor 119, is nog te doen vind ik.
Alleen is er geen review of wat dan ook over, dus als die reliable is weet ik niet.
Maar een losse voeding begin ik niet aan, te veel werk , ik wil iets hebben wat compact en makkelijk mee te nemen is. Al die los bungelende draden erbij vind ik niet praktisch.

Inderdaad

Als je een beetje goed merk wilt ben je al rond de 50 euro kwijt voor 500W. (Seasonic f.e.). Alles onder dat is meestal Z merk of niet reliable.
Heb die fout vroeger gemaakt met een voeding kopen van MS-tech, Z-merk, toen wist ik er nog niets vanaf. 1x Nooit weer.
Als je een van 50 euro koopt, moet er nog een lader bij, nog eens 50 euro kwijt, dan zit je op 100 euro, bijna zelfde prijs als je die kant en klare zou kopen en bij een losse voeding is het meer gedoe erbij. Gedoe kost tijd. En tijd is geld. :) :p

Kan iemand confirmen dat die van €119,- die ik gelinkt had goed is? Het ziet er wel goed uit op zich.
Met zo'n mstech kun je prima je lipo lader mee voeden, zit er wat ripple in de spanning maakt het nog geen ene moer uit. En je laadt ook niet 24 uur per dag.

Om nou een voeding van 50 euro te halen is een beetje zonde vind ik. Maar het is jouw geld...

Met zo'n mstech kun je prima je lipo lader mee voeden, zit er wat ripple in de spanning maakt het nog geen ene moer uit. En je laadt ook niet 24 uur per dag.

Om nou een voeding van 50 euro te halen is een beetje zonde vind ik. Maar het is jouw geld...
Die MS-tech voeding was btw voor een PC niet voor lipo's laden, ter verduidelijking.

Ik ga nooit en te nimmer meer een Z merk voeding gebruiken, voor wat voor doeleinde dan ook. Heb geen zin in brand. Heb nog geluk dat mijn PC toen niet helemaal naar de filistijnen was. Alleen een voeding en een aantal SATA kabels en een DVD brander (lol, nee).

50 euro voor een voeding is heel normaal, de meeste voedingen zijn duurder. Bronze certified minimaall. silver of goud is nog beter maar ook duurder.

Klopt, is goed om rekening mee te houden. Toch kan er ook met een goede lader om verschillende redenen tijdens het laden van een lipo wel wat mis gaan.
Sinds ik met de hobby bezig ben heb ik daar verschillende verhalen over gelezen met als recente: Curtis Youngblood Injured - HeliFreak
Meestal wordt niet duidelijk wat precies de oorzaak was; kan best door een oude/slechte lipo of toch per-ongeluk verkeerd aangesloten of ingesteld.

Mbt de lader, misschien is er onder een ander merk meer over te vinden?
Van mijn fusion emperor 2x500W zijn er ook verschillende zoals raytronic en robbe. Ik vond bv:
SKY100064.jpg

CropperCapture369.jpg

Hitec x1 - dat is een merk waar ik wel vertrouwen in zou hebben.
Nu je het zo verwoord, is inderdaad wel goed om even te kijken. :)
Van het merk SkyRC van die lader die ik koos zie ik in eens dat ze veel meer chargers hebben (http://www.skyrc.com/index.php?route=product/category&path=20), waaronder ook IMAX B6AC V2 Professional Balance Charger/Discharger
Die heeft goeie reviews (niet wat ik zoek, maar toch).

Dus kan ik misschien wel rustig concluderen dat SkyRC degelijke producten heeft, en dus die van 119 ook goed is. (?)

Ik denk het wel - google 'hitec skyrc' en je vind er wel wat topics over.
Het voornaamste verschil zal wel zijn: support, software en mogelijk kwaliteit. Stel dat Hitec inderdaad z'n laders laat maken door skyrc dan kunnen ze wellicht bedingen om andere componenten te gebruiken maar of dat zo is en hoe en wat precies kom je wellicht lastig tot niet achter. Idem met vele andere producten.

Back