Micropuller
Forum veteraan
Waarom minimaal 80 Watt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Anders is het zo weinig.Waarom minimaal 80 Watt?
Ik wou 2 accu's voor de copter nemen en 1 voor de fpv goggles/receiver.En dan koop je één accu en wil je een lader met ingebouwde voeding. Was je van plan om iedere keer naar huis te lopen, je accu op te laden en dan weer terug te gaan? Volgens mij kun je beter wat meer geld uitgeven aan een stuk of vier accu's (zippy) en een goedkopere lader (Imax B6) Laad 's avonds je accu's op en vlieg ze achter elkaar leeg. Volgens mij heb je daar meer plezier van.
I.v.m. verzendkostenWaarom wachten? Want dan is de rest weer out of stock. In elk geval bij de King. Trust me on that oneVerder ziet 't er kloppend uit. Handig diagram.
Ja volgens mij wel zeker een uur.Op 1C is die lader toch al gauw een half uurtje tot drie kwartier bezig?
Ja klopt, best duur.Tja, die kosten nu eenmaal geld. Je kunt ook kijken naar een quadro. Geen idee wat de 200W versies daarvan tegenwoordig nog moeten kosten. Daarmee doe je 4 accu's tegelijk.
Tja als je voor een goed merk voeding gaat kan het prijzig zijn, maar je kan al een goedkope 400w pc voeding nieuw krijgen voor een 20 euro.pc voeding is ook niet echt goedkoop of je moet die hebben liggen
Ja daarom wil ik ook liever die 1e voor 119, is nog te doen vind ik.Pffff.. 170 euro voor een lader? Beter 2 ichargers oid bestellen en 2 oude pc voedingen "ombouwen" gebruiken.. ben je nog goedkoper uit ook.
Inderdaadpc voeding is ook niet echt goedkoop of je moet die hebben liggen
Als je een beetje goed merk wilt ben je al rond de 50 euro kwijt voor 500W. (Seasonic f.e.). Alles onder dat is meestal Z merk of niet reliable.Tja als je voor een goed merk voeding gaat kan het prijzig zijn, maar je kan al een goedkope 400w pc voeding nieuw krijgen voor een 20 euro.
Dat is op zich wel handig.I don't know if the chargers are reliable so I can't confirm anything maar je kan gebruik maken van paypal en er staat (huis)adres in Nederland op de site dus misschien het proberen waard en terugsturen als het tegenvalt![]()
Meestal wordt niet duidelijk wat precies de oorzaak was; kan best door een oude/slechte lipo of toch per-ongeluk verkeerd aangesloten of ingesteld.I made several mistakes that lead to this. One I started using some of my old packs again so I could get more flights in a row without stopping. When I get home I will order more of the TP 65C packs so I can use all new packs. I also was not charging the batteries in a BBQ pit like I recommend. If I had been charging them in the BBQ pit I could have just closed the lid and let them burn out. From now on they will be in a pit or on concrete period.
Met zo'n mstech kun je prima je lipo lader mee voeden, zit er wat ripple in de spanning maakt het nog geen ene moer uit. En je laadt ook niet 24 uur per dag.Ja daarom wil ik ook liever die 1e voor 119, is nog te doen vind ik.
Alleen is er geen review of wat dan ook over, dus als die reliable is weet ik niet.
Maar een losse voeding begin ik niet aan, te veel werk , ik wil iets hebben wat compact en makkelijk mee te nemen is. Al die los bungelende draden erbij vind ik niet praktisch.
Inderdaad
Als je een beetje goed merk wilt ben je al rond de 50 euro kwijt voor 500W. (Seasonic f.e.). Alles onder dat is meestal Z merk of niet reliable.
Heb die fout vroeger gemaakt met een voeding kopen van MS-tech, Z-merk, toen wist ik er nog niets vanaf. 1x Nooit weer.
Als je een van 50 euro koopt, moet er nog een lader bij, nog eens 50 euro kwijt, dan zit je op 100 euro, bijna zelfde prijs als je die kant en klare zou kopen en bij een losse voeding is het meer gedoe erbij. Gedoe kost tijd. En tijd is geld.![]()
Kan iemand confirmen dat die van €119,- die ik gelinkt had goed is? Het ziet er wel goed uit op zich.
Die MS-tech voeding was btw voor een PC niet voor lipo's laden, ter verduidelijking.Met zo'n mstech kun je prima je lipo lader mee voeden, zit er wat ripple in de spanning maakt het nog geen ene moer uit. En je laadt ook niet 24 uur per dag.
Om nou een voeding van 50 euro te halen is een beetje zonde vind ik. Maar het is jouw geld...
Nu je het zo verwoord, is inderdaad wel goed om even te kijken.Klopt, is goed om rekening mee te houden. Toch kan er ook met een goede lader om verschillende redenen tijdens het laden van een lipo wel wat mis gaan.
Sinds ik met de hobby bezig ben heb ik daar verschillende verhalen over gelezen met als recente: Curtis Youngblood Injured - HeliFreak
Meestal wordt niet duidelijk wat precies de oorzaak was; kan best door een oude/slechte lipo of toch per-ongeluk verkeerd aangesloten of ingesteld.
Mbt de lader, misschien is er onder een ander merk meer over te vinden?
Van mijn fusion emperor 2x500W zijn er ook verschillende zoals raytronic en robbe. Ik vond bv:
![]()
![]()
Hitec x1 - dat is een merk waar ik wel vertrouwen in zou hebben.