:!: Hummingbird Elite CP verslag voor beginners (2 Video's)

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door Satoer, 12 sep 2004.

  1. Wiebe_NL

    Wiebe_NL

    Lid geworden:
    20 sep 2004
    Berichten:
    471
    Locatie:
    Houten
    Ben ook eigenaar van een Carbooon. Ben een beginner in helivliegen.
    Javan: hoe heb jij de antenne draad bevestigd? Ik heb hem ook nog om het onderstel gewikkeld, maar begrijp dat dat storinggevoelig is?
     
  2. javan

    javan Guest

    ik heb idd een storing gehad met als gevolg een crash.
    daarna een antenne buisje(1€)aan het landingsgestel gemonteerd en probleem opgelost.
    had ik eeerder moeten doen want hat 30€ schade .
     
  3. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    MIJN EERSTE LOOPING!!!!!

    Helaas met het zelfde resultaat als sprokkel. Ik hield te weinig aan het einde over. :( (Oja, ik moest negatieve pitch geven in de top van de loop :oops: )

    Schade: 1 fietsspaak die ik als flybar gebruikt had krom. :D

    M'n fiets moet er maar weer aan geloven ;)
     
  4. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    les 1: probeer zoiets op idiote hoogte dan kan je kijken hoeveel hoogte je verliest :D
     
  5. Crazylegscrane

    Crazylegscrane

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    544
    Locatie:
    De Ronde Venen
    Ja maar dan wordt ie zo klein, en zie je helemaal niet meer wat ie doet. :cry:

    Even een vraagje tussendoor.
    Is er inmiddels, behalve de beruchte Razor 350 motor, nog iemand die een ander brushless setup heeft uitgedokterd??
    Is bijvoorbeeld een Typhoon wat voor deze heli?
    Ik heb de kit net binnen gekregen en ben aan het rondneuzen wat ik er in ga stoppen voor electronica.

    PS

    Michel, hoe bevalt de Gyro ?
    Martin
     
  6. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Ik ben zelf heel tevreden met die Razor 350 motor. Met een 10 tandig tandwiel geeft een leuke headspeed en wordt hij niet eens warm!
    Heb net non stop 30 minuten gevlogen (Toch maar geen looping meer geprobeerd ;) ) en de motor voelt gewoon lauw aan.

    Eventuele andere motors wat je zou kunnen proberen:
    -HiMaxx 2015-4100 met een 9T of 8T tandwiel
    -Razor 400 met een 10T of 11T tandwiel
    -Razor heli V2 met een 10T tandwiel
    -Razor 300 met een 9T tandwiel
    -Astro 801h (weet niet welk tandwiel)
    -Axi 2208/20 met 21T tandwiel
    (allemaal op 3s lipo)

    De Typhoon 6/20 zou je met een 28T 8O tandwiel kunnen proberen. Eelco vloog met deze setup z'n HornetII CP

    de CSM LW200 Gyro bevalt prima Martin. De staart is wat slordig tijdens het vliegen, maar dat ligt niet aan de gyro.
     
  7. Crazylegscrane

    Crazylegscrane

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    544
    Locatie:
    De Ronde Venen
    8O Geldbomen in de achter EN voortuin Michel??????????
    Ik koop toch echt geen brushless om te proberen hoor....... :wink:
    Ik denk dat ik bpp maar eens ga contacten voor zowel de Razor als de Freiago heck.
    Bestel ik denk ik gelijk een heckpropje(s) mee.
    Weet je al hoeveel ampere dat trekt alles bij elkaar???
    Ennehhh, de servo's, de 1.5 kg zijn toch zeker zwaar genoeg, of heb jij die slag lichtere erin zitten?
     
  8. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Tja ;)
    Dat zijn combinaties die andere CP bezitters gebruiken. Ik weet dus niet welk het beste is.

    1 heckpropje???? koop er meteen een stuk of 15 mee. ze kosten daar maar 1$ per stuk.

    Ik heb er zelf de goedkoopste servo's in. Een of ander Blue Bird merk.
    Torque: 4.8V / 0.8Kg-cm , 12oz-in
    Weight: 6g / 0.21oz
    Speed; 4.8v / 0.11 sec / 60
    Size: 22 x 10 x 23 mm

    Werkt prima.

    Weet niet hoeveel amp het trekt. Aangezien ik zo’n 1150 mAh verstook in 13 -15 minuten zit het gemiddeld op zo'n 5 Amp. Valt wel mee dus. Denk dat een Phoenix10 de motor prima moet trekken. Ik heb zelf een phoenix 25 op de hoofdmotor.

    Die Feigao is echt top Ik kan gewoon (met niet roterende rotor) rondjes op de vloerbedekking tollen. Strak is de staart niet. Met een volle pitch klim zwiept de staart een 10 CM naar rechts. Wat hij overigens prima weer corrigeert.

    Ik zal zo wat foto's van m'n huidige setup posten
     
  9. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    michel als je foto's post doe dan dan ff per detail met beschijfing er bij van wat er allemaal op staat en in zit dan weet ik ook wat ik zou moeten heben aan cash om het spul ooit eens te kopen
     
  10. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    :pim:

    Tja, mijn heli is wel een beetje overkill. Maar het zo leuk om aan dit ding te tunnen. Ben alleen nog op zoek naar een mooi setje carbon bladen.

    Komtie:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Die Stalen flybar is overigens gewoon een fietsspaak. Ik kwam er achter dat die ook exact 2mm dik waren. Werkt waanzinnig goed. Bij een crash buigt de flybar en remt de rotor af. Zo spaar je de bladen.
    Heb al een paar crashes gemaakt zonder de bladen te beschadigen.

    Qua extra gewicht van de stalen flybar tov carbon merk ik geen vervelende bijwerkingen. hoogstens dat hij iets stabieler vliegt.

    ... vraag mij alleen af na hoeveel crashes mijn fiets het gaat begeven. :oops:

    Laurenka heeft ook geprobeerd de heli te filmen. Opname zijn alleen niet echt gelukt aangezien ze door de snelle bewegingen de heli bijna niet in beeld kreeg :lol:
     
  11. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    zet voor de gein de prijzen er even bij, voor degene onder ons die denken, "ik ga hem ook zo maken"
     
  12. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Okay, even de verzend kosten en eventuele invoerrechten niet meegerekent dan.

    99.00$ Hummingbird CP met Symetical sport blades
    29.99$ MIA Design Carbon G10 frame
    41,97$ (13.99$ps) 3x Blue Bird Sub-Micro Servos
    81.95$ Razor 350 Brushless
    39.95$ Feigao T5 Brushless
    50.95$ Phoenix 10
    67.95$ Phoenix 25
    22.50$ Auto hub
    1.00$ 3020 prop
    17.50$ Aluminium Head
    10.00€ Azarr Antenne
    45.55€ 3s 1500 mA Kokam Lipo
    83,95€ LW200 Gyro
    32.79€ MzK Micro 6 Ontvanger 35 mHz

    Totaal
    410.79$ + 172.29€ = 546,98€
     
  13. Ik snap niet dat jouw staart nog fatsoenlijk stil staat...Ik zie dat je gyro tegen de motor zit 8O

    Heb hetzelfde gehad met een GY240 die vlak naast de motor zat, bij m'n eerste micro. Ik maar denken "wat een brol heb ik me nu weer laten aansmeren", maar ben er dan toch opgekomen dat het misschien aan het wisselen magnetisch veld rond de motor lag :)

    Als je staart dus niet helemaal stabiel is, kan je proberen de gyro te verplaatsen, is maar een tip hoor, moest je iets merken. Waarschijnlijk is het magnetisch veld rond de motor bij een Razor zo sterk niet, omdat bij binnenlopers met airgap winding er een dik backiron rond de motor zit...toch heeft de gyrosensor er ongetwijfeld wat last van.

    Ziet er een sportief helietje uit btw. op een of andere manier ziet die rotorkop er veel aantrekkelijker uit dan die van de Hornet :roll: . 99$, fiew, moet me inhouden :wink:

    ps, jouw stekkersysteem voor de accu :|

    Niels
     
  14. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Dus ik zou een ander plekkie voor de gyro moeten vinden... Tja de staart is wat slordig. maar dat neem ik hem zeker niet kwalijk, dat ding is zo veel sneller als een FP. als ik vol positief - vol negatief - vol positief geef houdt hij hem nog redelijk in bedwang. Ik verder geen last van uitschieters of staart glitches.
    Jammer, hij zit wel op een mooi plekje.

    Wat die stekker betreft, ik heb inmiddels mini deans besteld bij AW. (nog niet binnen)
    http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=13248 ;)
    Hij heeft ook standaard Bell hiller mixing :D
     
  15. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    nou michel je hebt er wel weer een beest van gemaakt hoor maar op zich nog niet eens zo heel duur net de prijs van een groote brandstoff heli
     
  16. mmm, als je totaal geen glitches hebt is het misschien wel ok zo. Je kan het natuurlijk altijd eens proberen, misschien is de staart dan wel beter, je weet nooit. :wink:

    ok :oops:
    :puppydogeyes: you're mean!

    Niels
     
  17. xanderdude

    xanderdude Guest

    wow ziet er verpleterend mooi uit!
    mvg xander
     
  18. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Dit wil niet zeggen dat hij standaard niet goed vliegt hè.
    Wat ik in mijn verslag zei, met 3s lipo en een HAT vloog hij prima.
     
  19. xanderdude

    xanderdude Guest

    standaart vliegt hij ook goed neem ik aan maar die van jou ziet er heel goed uit :p snap je? er zitten toch wel wat nadeeltjes in de gyro ?
    mvg xander
     
  20. Gunskes

    Gunskes

    Lid geworden:
    18 aug 2003
    Berichten:
    843
    Locatie:
    Erpe (België)
    is er veel verschil met die brushless op de staart of een gewone ?
     

Deel Deze Pagina