:!: Hummingbird Elite CP verslag voor beginners (2 Video's)

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door Satoer, 12 sep 2004.

  1. Gunskes

    Gunskes

    Lid geworden:
    18 aug 2003
    Berichten:
    843
    Locatie:
    Erpe (Belgiƫ)
    jij bent niet de enige die op zoek is naar een sponsor :lol:

    Ik zal zeker nog eens verder op runryder rondneuzen, maar ik hou zeker de combinatie Razor 350 + phoenix 10 (of 25) in mijn achterhoofd.
     
  2. razor microheli V2 zou nog efficienter zijn...zie niet direct wat het verschil zou zijn, buiten een gering verschil in kv...

    Niels
     
  3. Marcel

    Marcel

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    3.070
    Locatie:
    Tilburg
    Hee Michel,

    Heb je die paddles zelf aangepast,of zijn deze zo te koop?
    Weet je wat ze eerst wogen en nu?
    En schilt het veel qua sturen?

    Groeten,
    Marcel
     
  4. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
  5. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Zo heb de hummingbird CP geupgrade met een GY 401 gyro, Razor microheli V2 en ben naar 11 tandjes gegaan.
    [​IMG]
    8) Wohow headspeed! 3120 vlak en zo'n 3000 vol pitch. Na 8 minuten vliegen is de motor handwarm.
    Wel weer even wennen om met een CP te vliegen.

    Moet alleen de gyro nog goed afgesteld krijgen. Staart is nu erg slordig en niet strak (kan ook door de onstuimige wind komen) . Beetje spelen met de delay nog denk ik.

    Mooie nieuwe "blings" te koop bij Century:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG] beide 39$ redelijk betaalbaar.
     
  6. Crazylegscrane

    Crazylegscrane

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    544
    Locatie:
    De Ronde Venen
    Hey Michel,

    waarom de 401 erop?

    Beviel die HLG 200 niet?

    Met die upgrades erop erg vet hoor!!!!1

    Groetjes
    Martin
     
  7. Paul H.

    Paul H.

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    642
    Die wil ik ook!
    Bij mij zijn er nu al 2 van die plastice stukgegaan... Allebei het bolletje eraf geschoten..Zijn die ook voor FP?
     
  8. ik ging net eens even uitbalanceren met een bijbestelde hoofdrotor en de standaard rotor van de dragonfly 4. toen ik ze tegen elkaar schroefde en op een liniaal legde kantelde hij naar 1 kant. toen maar even op mijn vinger geprobeerd, het verschil tussen die 2 bladen is echt HUGE, is dat wel normaal? en hoe kan je ervoor zorgen dat de bladen recht tegen over elkaar staan, want misschien ligt daar de verklaring?
    groet Luuk
     
  9. pinty

    pinty

    Lid geworden:
    15 jul 2005
    Berichten:
    1.786
    Locatie:
    Leidschendam
    ff geen zin om het hele topic door te lezen ( heb het gered tot pagina 3 :oops: )
    ik heb 1 vraagje over het balanceren: geld het balanceren per blad ook voor kunstofbladen of kan ik ze afstellen als een vliegtuigprop ( de te zware kant een beetje wegschuren)
    mijn heli hobbelt nogal :?
     
  10. Tail-Rotor

    Tail-Rotor Guest

    Hoi Pinty,

    Wat ik altijd doe om mijn kunststof bladen te balanceren:
    Ik meet eerst waar het middelpunt v/d bladen licht. Het middelpunt teken ik af. Dan ga ik op 1 rotorblad wat plakband toevoegen op het middelpunt. (het maakt in het begin nog niet uit op welk blad). Als je voelt dat de trillingen erger worden, haal je het plakband eraf, en doe je wat plakband op het andere blad. Voel je dat het beter gaat, voeg je nog wat plakband toe.
    Zo doe ik het trouwens ook bij de paddles, en ik heb geen enkele trilling in mijn heli :wink:

    Groetjes,

    Remco
     
  11. pinty

    pinty

    Lid geworden:
    15 jul 2005
    Berichten:
    1.786
    Locatie:
    Leidschendam
    ok, thnx 8)
    (dit stond ook al aan het begin van dit topic, maar dan over houten bladen, vandaar de vraag)
     
  12. Warlock

    Warlock Guest

    oud forum maar wie weet komt er reactie.
    ik heb mijn een carbon cp aangeschaft en ik had graag wat info gehad hoe ik het toestel kan upgraden, welke main motor tail motor passen, welke batterijen, rotor (gyro) , rotor bladen enz het beste zijn. Indien mogelijk met link naar fabrikant
    Informatie van degelijke batterij laders is ook welkom.

    Deze motor vind ik op de site van BMI http://www.bmi-models.com/site/index.php?i=1995 maar wat moet ik dan nog allemaal aanpassen aan mijn heli ??
    voor de batterijen zou dat lipo (11.1v 1500ma) zijn verder kan ik alle hulp gebruiken.

    thanks
     

Deel Deze Pagina