:!: Hummingbird Elite CP verslag voor beginners (2 Video's)

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door Satoer, 12 sep 2004.

  1. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
  2. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Veel meer powerrrrrr :)

    Ik heb overigens wel verhalen gehoord dat sommige een verstrooide controller kregen (in combinatie met een Cd-rom op de staart, dus niet de Feigao) met linksom piro's. De staart valt dan namelijk stil, en door het draaien van de staart kan de motor door de prop in tegengestelde richting draaien. Hierdoor begrijpt de controller de timing niet meer en heeft even nodig om weer op te kunnen starten.

    Met de Feigao heb ik hier nog geen last van gehad.

    Daarnaast is hij veel steviger en slijt hij niet :worship:
     
  3. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Ik heb even een videotje online gezet.

    Geen fancy editing of muziek, gewoon even snel 1:1 om gezet.

    Het was dus wel even windkracht 4 (!!!) (is ook duidelijk te zien aan de toppen van de bomen in de video) eigenlijk onbegonnen werk om te vliegen, maar ik moet zeggen dat het prima gaat 8O
    Dat wil zeggen… het vliegen… :oops:
    Ik wou landen op een stenen stoepje, helaas greep de wind hem ineens en hij sloeg tegen een paaltje op :evil: Tja, te laag bij de grond om te kunnen recoveren.
    Schade: M’n staartvinnetje gebroken (paar drupeltjes lijm) en een palletje los geschoten (gewoon weer vastklikken dus) :D

    Ja dit is geloof ik mijn favoriete heli geworden. Geen kinderziekte’s en minder schade bij een crash in vergelijking met die zoom. En gewoon overal kunnen vliegen. Heerlijk om gewoon even lekker in het park rond te rossen. Zonder bang te zijn echt veel €€€ bij een eventuele crash te moeten betalen.

    [​IMG]
    Video: http://downloads.satoerdesign.nl/HummingbirdCPmetWindkracht4.wmv 7 minuten / 23MB
    ( Als mijn vader nu nog geen nek-blesure heeft gekregen... :twisted: )
     
  4. MaartenR

    MaartenR

    Lid geworden:
    29 apr 2003
    Berichten:
    850
    Locatie:
    Oldenzaal
    hey cool filmpje :)

    hehe die reactie van je pa :lol:

    hehehehehe wind he :sniper:
     
  5. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    wk4 is ook wel erg enthousiast voor zo'n ding :D
     
  6. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Gisterenmorgen ook effe met mijn Hornetje buiten staan vliegen, dit ging vrij goed totdat ik de orientatie kwijt raakte op de heli. Waarna ik te fors het gas dicht trok en een redelijk harde landing maakte.

    Tja en wat de wind betrefd, als je steeds blijft vliegen zonder wind dan kom je straks wel eens in de problemen als er onverwacht toch eens een keertje de wind opsteekt.
     
  7. En qua stabiliteit, vliegt de zoom 400 niet beter (stabieler)? Zag er in het videootje niet stabiel uit, maar ja, de wind hé :wink:

    Niels
     
  8. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Ja, die wind gooit behoorlijk met het helitje.
    Daarnaast was ik ook lekker slordig aan het vliegen hoor, hij is prima op z'n plekkie te houden (maar dat is zo saai ;) ).
    Ik was gewoon flink aan het rond rossen :)

    De zoom is wel iets stabieler, en heeft iets meer power.
    De zoom is ook tegen de 500 gram, deze heli is. 370 gram vliegklaar. Hoe groter en zwaarder, hoe stablieler.

    Ik vind de zoom niet echt beter vliegen moet ik zeggen, de staart is desondanks veel getune nog steeds een beetje bagger. te traag. Daarnaast zitten er wat vreemde dingen in waar ik nog geen oplossing voor heb gevonden (de bec knalt er uit bij heftig roeren met de sticks)
     
  9. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    8O wow geloof het of niet, ik ben vanmiddag met windkracht 5-6 gaan vliegen!
    Ging ook heel goed, als een beetje goed anticipeer met de pitch dan kan je het "vallen" en stijgen door de wind ook redelijk goed compenseren.
    Op een gegeven moment kwam er echt een rukwind, die hem een gooi gaf van enkele meters, maar prima kunnen recoveren. De staart houdt zich echt goed!

    Gewoon een beetje spelen met de wind. Voor de wind kan ie echt een allejezus snelheid opbouwen 8O

    en... heel geland :D
    Jammer dat ik geen camera man/vrouw had.
     
  10. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Jij maakt je ECHT zorgen over je reputatie, is het niet? :D
    Komt wel goed joh. Binnenkort krijg je hem wel stuk.

    Maar als ie het haalt---volgende week woensdag in Rotterdam (als het even gaat kom ik ook): Ik durf het bijna niet te vragen 8)
     
  11. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Nog steeds niet meer gecrashed... krijg helemaal ontwenningsverschijnselen. hahaha

    Filmpje!

    Heb wat geëxperimenteerd met luchtopname.
    Zie hier, het Hummingbird CP camera ship:
    [​IMG]
    Totaal 450 gram. Van het extra gewicht merk ik overigens niet veel tijdens het vliegen.
    [​IMG]
    Ik moet die bladen nog even beter balanceren, het trilt namelijk als de ziekte.
    Voor de geïnteresseerde: 8 minuten (slechte ;) ) luchtopname vanuit een rondrossend CP Hummingbirdje in het park van Zaandam :lol:
    http://downloads.satoerdesign.nl/HummingbirdCP-Luchtopnamen.wmv
     
  12. MaartenR

    MaartenR

    Lid geworden:
    29 apr 2003
    Berichten:
    850
    Locatie:
    Oldenzaal
    hehe cool satoer


    wow vanaf je heli lijkt het net een orkaan waar je in vliegt maar ik zie jou het hele filmpje nog staan dus dan zal dat wel niet zo zijn :hammer: :lol:
     
  13. markw

    markw

    Lid geworden:
    20 apr 2004
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Veenendaal / EHTL
    Hoi,

    ik denk dat het trillen nog wel mee valt het lijkt meer op een soort storing van de motor op de camera, in het begin bij het opstijgen golft hij namelijk heel langzaam en daarna een stuk sneller ....

    Mark
     
  14. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Dat "golven" komt omdat de rotor veel sneller draait (dus sneller trilt) dan dat de camera beelden per seconde vast kan leggen.

    Min of meer het zelfde effect dat het soms lijkt dat de rotorbladen heel langzaam draaien op video. Dit komt door een hoge sluitertijd.
     
  15. MaartenR

    MaartenR

    Lid geworden:
    29 apr 2003
    Berichten:
    850
    Locatie:
    Oldenzaal
    of horizontale bewegende balken op een beeldscherm :wink:
     
  16. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Net weer wat upgrades gedaan
    [​IMG]

    lichtere paddles en Mah vol symmetrische carbon bladen 8)

    Helaas zijn deze bladen een stuk kleiner als de houten bladen. (korter en minder blad oppervlakte). Dus hij is niet meer zo fel omhoog.
    Ik zou nu een tandje hoger willen gaan met het tandwiel. Van 10 naar 11. maar ik weet niet of de heli het toerental aankan.
    Elke bladhouder is dubbel gelagerd en ziet er stevig genoeg uit.
    Het rpm zonder pitch is nu 2880 en vol pitch 2612.

    Wat denken jullie, zou die nog meer kunnen hebben?
     
  17. RCtechnics

    RCtechnics

    Lid geworden:
    6 mrt 2003
    Berichten:
    362
    Locatie:
    Bleiswijk
    Dat is wel een hoop, kun je geen gewicht meer besparen?
    Ik denk dat je het gewoon kunt proberen. Als het geheel maar helemaal trillingsvrij is!
     
  18. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    ik denk ook dat je niet veel hoger moet gaaan, ander splat ie echt uit elkaar dalijk.
     
  19. Gunskes

    Gunskes

    Lid geworden:
    18 aug 2003
    Berichten:
    843
    Locatie:
    Erpe (België)
    Zou je hier nog wat meer uitleg bij kunnen geven ?
    Ik ben namelijk wat vanalles aan het uitdokteren.

    Welke is goed, welke is beter, wat is de beste ?

    alvast bedankt,
    Jonas
     
  20. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Van horen zeggen zijn de razor en hacker motoren erg goed maar dat is ook duidelijk in de prijs te merken. Himax is wat minder maar erg populair vanwege de aantrekkelijke prijzen.
    Verder kan ik je niet helpen van wat nou erg goed is. Ik heb zelf dan de Razor 350 waar ik erg tevreden mee ben. In mijn Zoom heb ik een Himax motor en daar ben ik minder tevreden mee (net als eigenlijk de gehele heli) Hij wordt vrij heet. De razor is na een kwartier rondrossen nog gewoon helemaal koud.

    Dit zijn zo'n beetje de combi's die gebruikt worden door andere Hummingbird gebruikers en kan je verder niet zeggen wat nou het beste is. Dan zou ik ze allemaal moeten proberen. Dus ik zoek nog sponsors ;)

    Neem eens een kijkje op runryder zou ik zeggen. Daar heb ik deze combi’s ook allemaal vandaan gesnuffeld
     

Deel Deze Pagina