Hydro houtbouw projectje.

verklaar uzelf nader :P

onderhet kapje komt ook nog rubber van een binnenband. en heb 20 mm brede tape ervoor gekocht. dus lijkt me wel te lukken. is niet super veel structuur ( wel wat) en de wrap zelf zit over 48 uur muurvast. en watervast! niet onbelangrijk met een boot :P

Gr Thom Aka Archer

goed gezien joris ;) dat is een cat van 90cm daar komt van de winter een bouwprojectje van. ik heb/had nog geen hardware dus moest iets hebben om de handen bezig te houden ;)

mystic c5000 terug geschaald van 114 naar 90 cm. zit nog te twijfelen over twin of single setup. twin word aangeraden maar is ook 2x zo duur! en of dat opweegt naar een hele grote prestatie boost moet ik nog uitzoeken.

in elk geval Als het goed is........ komt deze week mijn hardware binnen. iemand ervaring met horracing en of hongkongpost. duurt mij echt zo veel te lang........... beetje jammmer zou haast voor dat geld extra hier in europa kunnen bestellen en dan heb ik het al binnen. mja 90 dollar voor 180amp esc of 142 Euro voor dezelde is nogal een verschil. dus dan maar wachten... *zucht*

Gr Thom Aka Archer

die cat ga ik over de winter maken. word een langzamere bouw dan mijn hydro ;)

en idd james bond achtig mooi compliment dankje nog even een raampje maken voor de cockpit. en dan is de buitenkant in elk geval klaar ;) dan het binnenwerk nog. hopen dat het weer nog beetje mooi blijft dan kan ik nog een maiden maken dit jaar :P

eerst de hydro af en vaarklaar voordat ik met de cat verder ga. :P

gr Thom Aka Archer

verklaar uzelf nader :P

onderhet kapje komt ook nog rubber van een binnenband. en heb 20 mm brede tape ervoor gekocht. dus lijkt me wel te lukken. is niet super veel structuur ( wel wat) en de wrap zelf zit over 48 uur muurvast. en watervast! niet onbelangrijk met een boot :P

Gr Thom Aka Archer

Bedoel niet de hechting van de wrap op de boot, maar van de tape die niet plakt op de wrap. Omdat er een 3d motief/profiel in zit verwerkt zal de tape niet (optimaal) hechten.

Ik spreek uit ervaring, maar proberen staat vrij;)

haha ik snap het wel hoor ;) maar er gaat 20mm tape overheen en dan van die 50mm verpakkingstape ga geen risico lopen ;) en ik ga er niet vanuit dat hij vaak op zn dak beland ( hoop ik)

maar ik snap je wel ik ga er nog eens goed naar kijken en leg hem ook leeg (zonder electronica) op de kop in het water als test met los gewicht erin om de accu en motor te compenseren/simuleren. ik hou je op de hoogte ;) bedankt voor de waarschuwing dan ga ik het niet naief bekijken van aahhh valt wel mee juhhh :P ( die neiging heb ik nog wel eens)

gr Thom Aka Archer

word wel een hoop werk om steeds die schroeven los te draaien en dubbel af te plakken als je alleen simpel ff de accu wilt vervangen.:p:rolleyes:

Dat klopt sam!! mja zou niet weten hoe ik dat nu anders kan oplossen zonde grote gaten in de kap te houden enzo.. dus leermoment voor de volgende bouw iets verder vooruit denken. mja van fouten leer je hè ;)

Gr Thom Aka Archer

precies haha ;) ben ook nog maar een rookie eigenlijk heb wel ervaring met hout maar met spanten plannen en houtbouw ben ik nieuw.

de Hydro is naar mijn idee zwaar uitgevallen moet hem nog op de weegschaal zetten maar wat zou een Hydro van 80cm ongeveer "moeten" wegen?

Gr Thom aka Archer

Laatst bewerkt:
Hier heb je nog weinig aan; zo weinig mogelijk... :)

Opzich is dat tegenwoordig ook weer achterhaald, je moet natuurlijk geen blok beton erin leggen, maar tegenwoordig is er zoveel power beschikbaar met brushless dus een beetje gewicht is niet erg.
Het is wel zo hoe lichter je bouwt, hoe minder power je nodig hebt om snelheid te maken.

okejj :P ik snap je maar ik dacht misschien hebben mensen ervaringen van incl accu 2 kilo of weet ik veel ( noem maar iets) voordat iemand zegt Véél te zwaar :P

ik ga hem morgen even wegen bij me ouders ( heb geen keuken weegschaal oid) dan post ik het ledig gewicht wel even.

er komt vooral veel gewicht in van de accu 5000Mah 5s 800 gram geloof ik als het niet bijna 900 is en 313 gram motor dus dat is zowiezo ruim een kilo samen. boot ledig weegt (natte vinger werk) 1.4 1.6 kilo ofzo is dat zwaar? of gewoon stevig en solide :P ( dat is wel incl strut roer as en koperen en teflon lining ( niet onbelangrijk) en servo (al weegt die tientallen grammen)

Gr Thom Aka Archer

Ik zit denk ik als hij klaar is zonder hardware en alleen de askoker tussen de 700 a 800 gram.
Dus die van jouw zal iets aan de zware kant zijn maar je legt er ook aardig wat power in dus denk niet dat je er veel van zult merken.
Misschien zelfs geen overbodige luxe, wat meer gewicht, om hem op het water te houden. :)

hij is ook 80cm en die van jou 60 dus dan is dat nie heel echt veel zwaarder als je hem doorrekent. en ik wil misschien ooit wel 6s gaan varen. had even wat theoretische berekeningen gedaan dan is richting de 100 mogelijk. :P hahaha geniaal!! (met normale prop groottes) 45mm was dat geloof ik. dus dan is dat extra gewicht ook niet verkeerd ;)
dus zo dacht ik ook al van extra gewicht betekent een stabieler vaargedrag in elk geval dat lijkt mij zo te zijn. zkr omdat hij lekker breed is en zwaartepunt laag ligt en in het midden dus de krachten die nodig zijn om hem over zijn kantelpunt te krijgen groot/groter moeten zijn.

en aardig wat power ligt er zkr in ;) benieuwd wat de snelheden gaan zijn/kunnen worden.

met betrekking tot begin afstellingen strut hoogte, (prop) hogere lift ivm met meer gewicht. wat zou een goeie start afstelling zijn. ik ga met een 42mm 1.4 pitch prop beginnen dat lijkt mij een goeie ivm met andere hydro's die ik heb gezien met ruw weg vergelijkbaar toerental en wattage/motor afmetingen.

lifter prop dus 0% strut hoek (lees dat dat het effiecientst is) te weinig lift kan je probleem oplossend de hoek aanpassen dat de thrustcone wat naar beneden gericht staat.

maar de hoogte dat de vloer van het achterdek(achter de sponsons) waterpas ligt met de sponsons op de grond. dat was mijn idee om te doen als begin hoogte van de strut.
zou dat een beetje goed zijn om de maiden mee te maken? (rf thermo is onderweg van conrad hierheen) dus kan ook accuraat meten en ook spots meten die je met je vinger nie kan voelen/meten

gr Thom Aka Archer

dit is een goed startpunt voor je struthoogte...

De rest heb je goed gevonden ;)
Ben echt benieuwd naar de prestaties van beide boten.
Had je geen track&trace nummer van de hardware?

jaa ik heb een track en trace van hongkong post maar die kunnen naar nederland alleen zeggen dat hij hongkong heeft verlaten verder niks. dus bel steeds met post nl of hij al bij hun binnen is... 25 sept hongkong verlaten dus dan zou hij toch wel een dezer dagen bij post nl moeten binnenkomen grrr en dat terwijl je 9 sept hebt besteld. achja dikke besparing van 90 dollar voor de esc ipv 120 of 140 hier in NL/Duitsland

Thnx voor de link ;) wist dat het ergens stond :$ :$ sorry maar dan had ik het dus goed in me hoofd zitten :P

en idd de prestaties.... dat word nog leuk want die lijken mij redelijk hetzelfde worden gezien jij kleiner en licht vaart met een kleinere en lichtere motor. zou dat ongeveer gelijk moeten lopen. (lijkt mij) als ik op 6s ga varen word het helemaal een raket maar eerst op 5s wennen aan de boot :P en dat gaat ook hard zat van 70 tot 80 per uur is haalbaar. zonder al te grote props te draaien.

Gr Thom Aka Archer

Back