hij is ook 80cm en die van jou 60 dus dan is dat nie heel echt veel zwaarder als je hem doorrekent. en ik wil misschien ooit wel 6s gaan varen. had even wat theoretische berekeningen gedaan dan is richting de 100 mogelijk.

hahaha geniaal!! (met normale prop groottes) 45mm was dat geloof ik. dus dan is dat extra gewicht ook niet verkeerd
dus zo dacht ik ook al van extra gewicht betekent een stabieler vaargedrag in elk geval dat lijkt mij zo te zijn. zkr omdat hij lekker breed is en zwaartepunt laag ligt en in het midden dus de krachten die nodig zijn om hem over zijn kantelpunt te krijgen groot/groter moeten zijn.
en aardig wat power ligt er zkr in

benieuwd wat de snelheden gaan zijn/kunnen worden.
met betrekking tot begin afstellingen strut hoogte, (prop) hogere lift ivm met meer gewicht. wat zou een goeie start afstelling zijn. ik ga met een 42mm 1.4 pitch prop beginnen dat lijkt mij een goeie ivm met andere hydro's die ik heb gezien met ruw weg vergelijkbaar toerental en wattage/motor afmetingen.
lifter prop dus 0% strut hoek (lees dat dat het effiecientst is) te weinig lift kan je probleem oplossend de hoek aanpassen dat de thrustcone wat naar beneden gericht staat.
maar de hoogte dat de vloer van het achterdek(achter de sponsons) waterpas ligt met de sponsons op de grond. dat was mijn idee om te doen als begin hoogte van de strut.
zou dat een beetje goed zijn om de maiden mee te maken? (rf thermo is onderweg van conrad hierheen) dus kan ook accuraat meten en ook spots meten die je met je vinger nie kan voelen/meten
gr Thom Aka Archer