heb heb, of nu beter gezegd had, mijn bluebird uitgerust met een Hype 4004 motor i.c.m. een Flighttech 80A brushless ESC.
Alles had ik er eindelijk goed in zitten.
Eergisteren een test vaart met een 2s lipo gedaan, ging redelijk snel maar eigenlijk had ik er wel meer van verwacht moet ik eerlijk zeggen.
Ik in de specs van de motor en de esc kijken ... blijkt dat beiden de 11,1 V van een 3s lipo wel aan zouden moeten kunnen. Dus ik vandaag vrolijk mijn 3s lipo erin ... hop.. naar de vijver....
Paar rondjes varen .. paar keer lekker op snelheid laten komen ... .en dat beviel me wel .... hij ging als een kogel over het water ... heerlijk ....
Totdat hij opeens stil lag .... midden in de vijver ..... balen .... heb een half uur moeten wachten tot hij door de wind aan de kant komen was.
Toen ik de boot open maakte en alles eruit gehaald had bleek de motor compleet vast gelopen te zijn en volgens mij de ESC doorgebrand ... de motor wil iig niet meer draaien ... en de ESC doet het ook op een andere motor niet meer.... hij piept ook niet meer als je hem inschakeld .......
Alles was netjes water gekoeld ..... hoe kon dit nou gebeuren???
Wel even een dikke 180 euries binnen een paar minuten door de plee gespoeld ... terwijl de motor en de ESC het wel aan moesten kunnen volgens de specs... de ESC zou zelfs tot 6s lipo moeten kunnen ...
Alles had ik er eindelijk goed in zitten.
Eergisteren een test vaart met een 2s lipo gedaan, ging redelijk snel maar eigenlijk had ik er wel meer van verwacht moet ik eerlijk zeggen.
Ik in de specs van de motor en de esc kijken ... blijkt dat beiden de 11,1 V van een 3s lipo wel aan zouden moeten kunnen. Dus ik vandaag vrolijk mijn 3s lipo erin ... hop.. naar de vijver....
Paar rondjes varen .. paar keer lekker op snelheid laten komen ... .en dat beviel me wel .... hij ging als een kogel over het water ... heerlijk ....
Totdat hij opeens stil lag .... midden in de vijver ..... balen .... heb een half uur moeten wachten tot hij door de wind aan de kant komen was.
Toen ik de boot open maakte en alles eruit gehaald had bleek de motor compleet vast gelopen te zijn en volgens mij de ESC doorgebrand ... de motor wil iig niet meer draaien ... en de ESC doet het ook op een andere motor niet meer.... hij piept ook niet meer als je hem inschakeld .......
Alles was netjes water gekoeld ..... hoe kon dit nou gebeuren???
Wel even een dikke 180 euries binnen een paar minuten door de plee gespoeld ... terwijl de motor en de ESC het wel aan moesten kunnen volgens de specs... de ESC zou zelfs tot 6s lipo moeten kunnen ...