Hydro & Marine Bluebird

Een motor selecteren op de prijs voor de daarvoor geschikte regelaar, lijkt mij geen goede zaak...
De motor uit je link is nog kleiner dan de motor, die ik al eerder voorstelde:
http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5145

Je kunt ook een goedkope 80-100A regelaar van eBay nemen, dan heb je overcapaciteit, en een waterkoeling erop is eenvoudig zelf te maken.

Waterkoeling voor 100A Mystery:
full

Een 100A Mystery met de jas uit en het koellichaam eraf, maar 30% van de fets heeft daadwerkelijk contact met het koellichaam (de doffe plekken in de lijmlaag), da's ook de reden, dat ik ze altijd controleer.
full

Voor en na:
full

Een ander Chinees, ditmaal een watergekoeld gemaakte 80A:
full

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt door een moderator:
En nog een vraagje. Welke lijm gebruiken jullie om onderdelen vast te lijmen.
Van de twee aansluit buisjes die aan de zijkant zitten om de boot in te schakelen (draadje verbinden), zit los en die wil ik opnieuw lijmen. Welke lijm kan ik het beste gebruiken .. en kan ik die gewoon bij de bouwmarkt halen of moet ik speciale hobbylijm hebben.

@Michiel: Ik heb net bij 2Brothers die 4004 motor besteld met bijbehorende regelaar en setje om de regelaar water gekoeld te maken.

Laatst bewerkt:
24h epoxy en eventueel een stukje glasweefsel voor de sterkte.

Vooraf goed opruwen en ontvetten met aceton.

Groeten, Jan.

Dat hangt er vanaf hoe goed die gesorteerd is...

Epoxy haal ik bij de lokale schilderswinkel en glasweefsel bij een 1:1 polyester bootjebouwer in de buurt.
Een bootjesbouwer zal ook wel epoxy verkopen, maar meestal gaat dat in grotere hoeveelheden (10 kg minimaal), bij de schilderswinkel verkopen ze het per kilo.

Groeten, Jan.

heb net van 2Brothers de hype alpha 4004 motor met een FlightTech 80A Brushless ESC regelaar binnen gekregen. Vanavond maar eens aan het knutselen gaan.

hmmmm .. op de regelaar staat For Aircraft or Helicopter .... en ik vind hem redelijk zwaar voor een regelaar, is dat normaal? of hebben ze mij de verkeerde regelaar aangesmeerd?

Nee hoor is ze weten wel wat ze verkopen en waarvoor t dient je hebt juist een heli,vliegtuig regelaar omdat deze geen achteruit hebben welke je ook niet moet hebben bij een speedboot.

En 66gr is niet te veel hoor aan gewicht.

Michiel.

dat is mooi ... heb er ook zo'n waterkoelingsblokje bij gekocht zoals Jan aangaf in zijn bericht. Maar om die goed te kunnen monteren heb ik zeker een stuk heel breed krimpkous nodig want met tape vastplakken is vast geen optie met die warmte.

voor een proefvaart kan je de koeling wel vast plakken met tape.
maar krimpkous is wel een must.

hype 4004 gaat ook als een kogel in een bluebird.
en 80 amp is meer dan zat.
ik heb mijn bluebird altijd met een 70 amp regje gevaren

wel je reg even in vliegtuigstand programeren dus niet in heli stand

zucht ....... zucht ...... zucht ....

waarom is er nou niks universeel in de modelbouw wereld ......
nu klopt de gaten afstand van de motor weer niet .. .heb ik nog niks ....
begin het een beetje zat te worden dat gekloot

Tja dat maakt modelbouw nou net zo interessant, je moet zo af en toe eens echt klooien om het werkend te krijgen. Als alles zo makkelijk was zou iedereen het kunnen ;-)

Zit er veel verschil in? Als het maar een mm is dan kun je de gaten een beetje uitvijlen totdat het past.

Ik ben inmiddels weer wat vrolijker gemutst ..... ik hat het bericht al gepost .. maar had het nog niet gedaan ... ik was van plan de boot aan gort te slaan met een hamer ...
Gelukkig maar niet gedaan en later nog even rustig gekeken... ik had de hele motorsteun eraf gehaald....
die heb ik nu weer terug weten te lijmen.... (met Bison Epoxy lijm, 2-componenten) .. ik hoop dat die lijm hier ook goed voor is, het was de enige epoxy lijm die ik op korte termijn kon krijgen.

even een poos laten harden ... dan kijken of ik de 2e schroef van de motor er weer in kan krijgen met wat bijvijlen van het gaatje.

Ik hoop dat ik het nog voor elkaar krijg voor het weekend ... dan ga ik naar een camping aan het veluwermeer ... zou wel leuk zijn om komend weekend wat te kunnen varen daar. ... en anders moet ik het toch bij rijden houden .. want ook mijn Traxxas Rustler VXL gaat mee natuurlijk.

2B continued

Laatst bewerkt:
OK .. gisteren avond nog tot in de late uurtjes bezig geweest met het bootje.
Was ik eindelijk zover om de motor definitief te gaan monteren is de as koppeling nergens te bekennen. Weer balen maarja ... vandaag maar eens wat rondbellen.

Gelukkig heeft de hobbyboer op de hoek precies zo'n koppeling liggen die ik nogdig heb.... dus vanmiddag in de pauze maar even ophalen dan.
Dan kan de Bluebird toch nog mee komend weekend. :)

Net naar de hobbywinkel geweest... hij had me verkeerd begrepen hij had alleen zo'n kruiskoppeling liggen en niet een vaste koppeling.
Vanavond de schuur maar overhoop halen dan.

Back