het landings gestel moet idd andersom, dus naar voor gericht. maar ik had het ook zo. enigste nadeel als het zo naar achter gericht staat, je hebt mogelijk 1 tot 2 meter meer startbaan nodig om te stijgen. hij kantelt iets minder snel naar achter, waardoor je meer vaart nodig hebt om te stijgen.
wat gebeurd er als de verbinding met de ontvanger verstoord word ?
dit:
BOTS !!! recht met de neus op het asfalt !! na een mooie rustige vlucht de zender over gegeven aan een vriend om de landing te doen (ik ben nog niet ervaren genoeg op een smalle straat met zij wind) hij maakt een ruime bocht, en spontaan alles weg !! geen stick reactie meer. neus omlaag en we konden op afstand alleen nog toezien hoe hij recht met de neus naar beneden dendert .....
balen ..... gelukkig is alleen de neus gekreukeld, en kan eventueel door een goede knutselaar hersteld worden. de rest is van de vlieger is wonderbaarlijk heel gebleven. alles werkt nog correct. zelfs de dikkere motor draait weer na wat herstel werk.
dus als iemand een complete reserve vlieger wil overnemen ..... hij staat te koop. wel met originele motor en regelaar. de losse onderdelen worden voor onbeschofte prijzen verkocht. dan is zo'n reserve vlieger wel handig .... vooral als je een groene hebt.
ik ben nu aan het rond speuren wat de opvolger gaat worden. of weer een nieuwe Hype, maar dan in de kleur die me aanspreekt, (blauw), een Mentor of een ander Cesna achtig toestel. maar voor alsnog alweer een Hype. kan ik weer mijn dikke motor en dubbele lipo plaatsen. want vliegen deed die echt super na de upgrade ...... echt super ..........