Hyperion G3 accu's draadje (CX, VX en EX serie)

Mijn ervaringen met die nieuwe lipo's is zeer positief.
Ik gebruik een pakketje van 850mah 3sp1 dat ik normaal met 4ampere laadt.
Het heeft nu plus minus 15 cycli achter de rug maar het vermogen wat het levert en de laadt tijd zijn geweldig !
Ze moesten alleen beter verkrijgbaar zijn.
Mijn pakketje komt van aircraftworld.
Voor mij voorlopig alleen nog g3 pakketten.

Okee, ik kan de verleiding niet weerstaand. Bij RC technics op voorraad dus net 2 x 6s 5000 CX besteld. Gezien ik tot 120-130 Volgas gebruik is dit een goede keus.

Wordt getest in een Calmato sport, t-rex 600 en een edge 540 in 12 setup :)

Als ik mijn LiMnPo pakket 15 vluchten op7C invlieg dan gaat de interne weerstand naar beneden. Dat gaat ook voor Lipos op en dat is weer fijn voor het aantal laadcycli. In het begin kalm aan doen is de moeite waard. zeker als je hoge stromen vraagt is een beetje zorg mischien een goed idee ;)

Ben benieuwd! Voor een jet wil ik ook wel de 5000mAh cellen in de toekomst erbij halen.

Ik ga ze dan mooi in de calmato invliegen. Maar 15 cycles? dat is wel lang....... Calmato zit op 12C volgas en gemiddeld op 5-7C (met 5000 mAh). 15 x minimaal 10 min vliegen = 300 min totaal........ dat ga ik niet redden :)

ai, dat wordt inouden!

Mijn 4S4000 CX wordt deze week eindelijk geleverd (de levering van de 4000-serie komt dus op gang!)
En er komt gelijk een 3S1600 mee die in een Swift moet komen.

Staat hierin:
limnpo-fc.tk
Bij downloads, pdf file: Sicherheitshinweise zum Umgang mit LiMnPo herunterladen

Bij rustig invliegen heb je na 15 cycli een hogere spanning.
Het is best een marathon. elke zaterdag 3 vluchten halfgas maken is dus 5 weken bezig. Is geen bal aan, maar mijn pakketje wordt niet echt warm en presteert tot het einde zonder spanningsdip.

Juist door het niet invliegen wordt vaak een slechte beoordeling van paketten gegeven wat IMHO niet altijd terecht is. Vooral in de zware edf jets waar een goed lipopakket na 40-50 vluchten begint in te zakken kan je er dus wat ??? bij zetten. gaat hier dan om 120A-150A kontinu dus wordt er nogal wat gevraagd.

Ik ga ze dan mooi in de calmato invliegen. Maar 15 cycles? dat is wel lang....... Calmato zit op 12C volgas en gemiddeld op 5-7C (met 5000 mAh). 15 x minimaal 10 min vliegen = 300 min totaal........ dat ga ik niet redden :)

Je kan ze ook in een clubleskist zetten om in te laten vliegen ;)

Wellicht een domme vraag, maar als je ze eerst moet 'invliegen' is het dan ook verstandig om ze rustiger op te laden de eerste cycles? 1C ipv 5C?

Gisteren even gebeld met rctechnics, en aangezien de fabriek niet alles verstuurd wat door de distributeur wordt besteld, is de levertijd een beetje onzeker. Sommige pakketten komen gelijk mee, maar andere worden door de fabriek vergeten... Zal wel door de populariteit komen, omdat ze nog nieuw zijn.

Groeten,
Ton

Wellicht een domme vraag, maar als je ze eerst moet 'invliegen' is het dan ook verstandig om ze rustiger op te laden de eerste cycles? 1C ipv 5C?

Groeten,
Ton

Goeie vraag. weet ik ook niet precies. zelf had ik mijn 2c pakket met 2C geladen en heb daar na 15 geen probeleem mee gevonden. Ik denk dat je best safe zit als je een 5c pakket met 2C laadt. Hoef je ook niet te lang te wachten. Komt er op neer dat de meeste manne hun lader al op maximaal kunnen zetten ;)

Bij mijn bestelde accu (een bescheiden 2Sje) stond ook een groene stip. En dat is nu toch alweer drie weken geleden... Daarom had ik gisteren ook maar even gebeld ;-)

Groeten!
Ton

:( Ach, ik wacht wel even...... maar niet te lang ;)

Ook net een 6s 5000 20C flightmax besteld om te vergelijken.

2C laden lukt al niet met 250W. Ik kom dan op 9.92A max laadstroom uit bij volle accu :) De 180W laders doen net 7A. Voorlopig eerst wel best.

Daarom heb ik 2 x iCharger208B besteld voor mij 2 x 5S pakketen, het zijn 350W laders bij 24V . Laden zal dan op bijna 4C begin en 3C aan het einde zijn. Zie net dat ze al weer op zijn, maar goed dat ik ze al voor de vakantie had besteld :-). Pakketje hangt al ergens in nederland rond, ze zijn alleen nog niet aan de deur geweest :-(

Bart,

Voor mijn shocky's heb ik ook maar een 2S G3 CX 240 aangeschaft :-)
Tot mijn verbazing zit hier geen balanceerkabeltje aan.. wat is dat nou? Hoeven deze soms niet meer gebalanceerd te worden?

Blijkbaar waren ze echt op voorraad want ze zijn zojuist verzonden :) Ik zal ze volgende week dinsdag / woensdag avond kunnen testen / invliegen als ik nog accu stekkers heb...... effe zoeken.

Eventueel de inloop versnellen door ze aan je lader een paar cycles opladen/ontladen te geven. Dan heb je in 1-2 dagen de inloop gedaan voor 1 accu.

Dat gaat wel eenvoudiger maar het duurt denk ik wel 4 uur voordat ze ontladen zijn, of meer..... Als ik een auto of andere lood accu eraan hang als bron kan ik sneller ontladen :) Maar die heb ik niet :(

Back