ik krijg mijn subaru niet afgesteld

• Topicstarter Topicstarter korre
  • Startdatum Startdatum
Ik heb het ook wel is gehad dat mijn HPI niet lekker wilde rijden en helemaal niet hard ging. (HPI,Mugen en Tamiya halen motor bij de zelfde fabriekant alleen naampje om de motor is anders)

Maar zet hem is een stuk ruimer hij staat nu volgens mij veelste krap. Gooi desnoods is de sproeier 3.5 of 4 slagen open en kijk wat ie dan doet. zeker als de motor te warm wordt is het een teken dat ie de krap staat en dus te weinig brandstof krijgt. Misschien heeft dat ook met de snelheid te maken dat ie niet hard wil gaan.

ja, maar wat doet de motor als hij op top rijdt, maakt hij stotterende geluiden of hoor je dat hij inhoud... dat inhouden is een beetje moeilijk uit te leggen hoe dat klinkt, maar je hoort wel verschil...

laters, thomas

Je motor kan inhouden als hij te veel brandstof krijgt of juist te weinig. Als hij te veel krijgt is de motor ook niet erg warm als te weinig brandstof dan is de motor ook warm en kan je hem niet meer beet pakken

maar hij zegt dat hij brandstof met 10% gebruikt is het dan geen goed idee om brandstof met 16% te gaan gebruiken .

met 10% moet ie ook gewoon lopen helpt niet om dan in eens 16 te gaan gebruiken.

btw zit er wel een goeie gloeiplug in nr.3 ?

of je nu 5% of 30% gebruikt, maakt in topsnelheid niet bijster veel uit, wel in accelleratie, en het afstellen word minder kritisch.

als ik in een vliegtuigmotor brandstof met 5% nitro gooi draait ie 15000 toeren, zelfde motor, zelfde prop met 20% nitro draait ie 15600 toeren, dus niet heel veel meer, wel pakt ie met geweld op :D
mooie is dat je dat met een vliegtuigmotor mooi kan meten.

ik zei nog zo! geen discussie of je nou 16 of 10 moet gebruiken! ;) nee geintje

wat gerard zegt klopt, ik heb het zelf geprobeert, op top merk je het niet tot nauwelijks, de motor maakt alleen net een ander geluid, en hij trekt iets beter...

ik hoop niet voor je dat je motor niet helemaal lekker is, want dan wordt het een duur geintje :(

later, thomas

Ok da zijn een massa reacties om op te reageren. 8O

NMTRacer vroeg hoe ik hem heb ingereden. wel; volgens het boekje 8) op fabrieksinstelling 1liter. en de laatste 2 tankjes ietsjes armer gezet.

Remie zij iets van tornado 16% te gebruiken,maar in de winkel spraken ze van coolpower 16% omdat die beter zou koelen,mss door iets meer olie,maar dus ook iets meer nitro nodig...

vervolgens zei pasqual dat ik hem eens 3.5-4 slagen open moest zetten, kan ik eens proberen maar op 3toeren spetterde de olie er al met grote druppels uit de uitlaat en was het tankje op na ca.5min.

dan vroeg NMTracer wat de motor doet op volgas. Wel stotteren deed hij als hij ng heel rijk stond,zo een sputterend geuid dus he?
en inhouden doet hij ook soms,dan lijkt het alsof hij ergens zware weerstand heeft en dus geen toeren haalt.Ik d8 dat het aan me luchtfilters lag,maar ik heb eens een rondje zonder filters gereden op een heel proper stuk asfalt en dat maakt helemaal niks uit...

idd Gerard_nl, vliegtuigen zijn een stuk handiger in afstelling e :D

en idd NMTRacer, ik hoop ook heel hard dat de motor niet naar de haaien is,want ik heb geen zin er een nieuwe te kopen :? .(vliegtuigen zijn men grootste passie :P )

Toch maar eens langzaam je hoofdsproeier een stukje dichtdraaien... misschien je stationairsproeier watr verder open en blijven kijken wat de auto doet.

De zware "weerstand" lijkt mij veroorzaakt te worden door de hoeveelheid brandstof die je d'r in laat gaan. Probeer je auto maar eens te starten als je hem net helemaal volgepompt hebt met brabdstof (verzopen), dan maak je met je trekstarter ook maar een halve slag en dan is het over.

Ik heb ook een kyosho pureten alpha gp 3
Maar bij mij gaat alles gewoon goed.
Mischien moet je is van af de 3 slagen open iets rijker gaan zetten als hij te arm staat, en iets armer zetten als hij te rijk staat, en de stationair schroef... 1.5 mm open
En ik gebruik ook 16% Nitro van Tornado

Als hij sputterd staat hij dus te rijk

aha!
En ik zie dat je een mercedes kap hebt. die had ik bijna ook gekocht. Maar kan het er mss aan liggen dat jij slicks hebtn, en ik rally bloks,en dat u kap meer gestroomlijnd is...?wss ni.

of kan ik de snelheid mss opdrijven door hem lager te leggen(ligt nu ca.1cm hoog)
Maar ik zal straks eens zien of hij mss beter rijd rijker als 3slag. Hoeveel staat hij bij jou open? mss als ik dat toepas dat ik er min of meer in de buurt ben.

nee een gestroomleide kap helpt alleen bij de wegligging, dus in de bochten en hoe goed je auto hanteerbaar is, maar dit zal niet helpen qua snelheid. he zelfde verhaal voor de slicks en het lager zetten.......

je moet maar kijken, maar het is altijd beter om een motor te rijk te laten lopen dan te arm. dus probeer hem eerst wat rijker te zetten. als hij wel start maar afslaat zodra je je glower er af haalt staat hij te rijk. en dus moet je hem iets armer zetten, 1/8 slag. zo blijf je door gaan tot de motor blijft lopen bij het afnemen van de glower. dan moet je maar kijken hoe alles loopt.

groeten, thomas

cava, ga ik direckt testen als het nu eens stopt me stormen...:s(ja ik ben van Belgie en het meerendeel van de mensen hier is van Nederland zeker? dus hopelijk hebben julie beter weer:)

Ok,juist even geprobeerd en doet het van geen kanten!
ik mag blijven dichtdraaien, die motor blijft maar verzuipen,tot op een bepaald punt,en dan is hij direckt oververhit :? (zonder kap)
ook zijn stationair krijg ik niet in orde, als ik het zo laag zet dat hij niet meer uit zichzelf gaat rijden slaat hij af.
En is het normaal dat op stationair brandstof uit de carburator spettert?volgens mij is dat dan te rijk...
hoe dan ook,ik geraak er niet meer aan uit hoor!!! :?:

Hoi,

zomaar eens een idee hoor maar een aantal posts terug stond dat je auto maar 30 ging bij volgas. Als de motor toen opzich goed liep zou het dan misschien een idee zijn om te controleren of de hele overbrenging wel soepel loopt? of heb je dit al gedaan?

Ik weet niet zoveel van auto's maar t is maar n idee ;-)

Mark

mja, wist je, dat is wel het laatste waar je aan denkt, maar daar zit wat in :D

groeten, thomas

nu het toch opgemerkt word, ik ken iemand die ook een alpha 3 heeft gekocht, en bij de rtr van hem stond de rem standaard erop, de auto rolde niet door bij stationair maar remde meteen.
heeft m veel snelheid + koppeling gekost

controleer eensof je auto vrij rolt als je de rem los hebt.

Ja idd,daar zit wat in!
Men vader zei daarjuist ook nog dat we mss maar eens de koppeling moeten kontroleren.ik heb wss de fout gemaakt door bij rodatie als zijn ralenti redelijk hoog stond(omdat hij anders uitviel),hem met wielen op de grond tegen te houden :oops: . Hierdoor slipte de koppeling steeds door en is hij wss al heel wat versleten, en dat hij daardoor op volle toeren niet tot volle snelheid komt door een tekort aan grip heeft. En een tekort aan grip betekent kans op overtoeren=>oververhitting... :o
toch maar eens die koppeling kontroleren,maar niet houd julie tegen je ideeën hier blijven achter te laten!alles is welkom! :D

Back