ik krijg mijn subaru niet afgesteld

• Topicstarter Topicstarter korre
  • Startdatum Startdatum
Ik dacht er toevallig aan omdat ik met mn heli (eco 8, electro dus als t soepeler loopt is weer paar sec vliegtijd) ook altijd mee bezig ben. Succes ermee!

Mark

als je koppeling slipt gaat ie flink toeren maken en hett kan ook plotseling over zijn, dus dat is misschien inderdaad een probleem wat je kunt hebben.

als je koppeling weg is zijn die witte schoentjes niet meer mooi rond, maar flink afgesleten

En als het dan nog niet lukt, misschien een keer naar de winkel gaan?

is een goed idee, maar je kunt eerst eens kijken of je aandrijflijn goed werkt, dat je nergens slip hebt (diff, vliegwiel, koppeling, lager vastgeslagen....)

even :offtopic:

nu we toch aan het praten zijn over afstellen en dergelijke;

Ik ben zaterdag leuk wezen rijden, bij mij in de buurt, daar waren nog een paar andere mensen aan het rijden. 1 iemand reed daar met een auto met een kyosho .15 motor met zo'n gele koelkop (ik weet niet welk type dat is)

iig zijn motor had serieuze oververhittings problemen, logischerwijs zou je zeggen dat ie te krap stond, dus ik dat motortje voor die jongen wat rijker gezet. geen effect!!
dus ik helemaar terug naar de basis instelling, lekker viertakten... die motor werd nog steeds loeiheet!!
ik snapte er helemaal niks meer van :roll:
dus ik heb hem weer richting z'n oude instelling gezet zodat hij toch een beetje redelijk kon rijden.

maar ik zou wel graag willen weten waar dat nu aan zou kunnen liggen...

Verkeerde brandstof, te weinig pakkingsringen onder de kop, zwaar lopend iets, kan van alles zijn....

brandstof is dezelfde als wat ik zelf ook al tijden gebruik (16% tornado oil+), pakkingringen zijn er nooit onderuit geweest. (gewoon standaard)

zwaarlopend iets, daar zal ik eens naar gaan kijken...

Je kan altijd een extra ringetje van 0.1mm onder de kop leggen, zeker als de zuiger na vele liters niet donker verkleurd is.

@roelof:
hmm, dat ken ik niet, wat is er dan mee, als de zuiger donker gekleurd is?? want dat kan toch ook gewoon roetvorming zijn door te veel smering (te rijk) of wat???

groeten, thomas

De verbrandingskamer en zuiger zal na een paar liter een soort koffiebruine kleur krijgen wat later zwart wordt indien de verbranding goed is.
Als de compressie te hoog is zal die niet goed verkleuren.

ahaa, het is dus goed :) nee okee. want na inspectie van mijn motoren trof ik dus bij allemaal een koffiebruine kleur aan...

weer wat geleerd!

groeten, thomas

maar zullen we weer ontopic.. ?? :) ben wel benieuwd naar die koppeling...

Als je echt alles geprobeerd hebt en je krijgt je auto echt niet zelf afgesteld, misschien moet je eens proberen hulp van anderen te krijgen buiten het forum om (fysiek ipv virtueel!)...

Ik heb in het begin ook de nodige problemen met mijn CEN gehad, maar dat werd in 5 minuutjes opgelost in de winkel waar ik hem gekocht had...

Ik denk dat het opgelost is! :D

Ik hem mijn koppeling eens opengedaan en de koppelingsschoentjes ontvet en de kopppelingstrommel ontvet zodat deze niet meer kunnen doorglijden. Op het eerste zicht deed dit niet veel. :? Maar dan ben ik begonnen met afstellen en plots ging het heel goed 8O !Maar wat ik vreemd vond was dat het prcies een 2wd was geworden :? Bij progressief accelereren vloog zen achterste alle kanten uit.vreemd dus...ik D8 eerst dat dit kwam doordat er meer vermogen naar achterste wielen gaat, en doordat de motor nu zo goed draait moet ik hier maar wat aan wennen he.
Maar bij het kuisen vond ik de oorzaak 8) de overbrenging van de hoofdas naar de voorste differentieel zat los,de voorste wielen werden dus niet meer aangedreven.(vijske losgekomen) Dit ga ik morgen dus in orde brengen en dan racen maar! :D

Ik ga dit forum behouden,gewoon om wat te babbelen over dit en dat bij autokes e 8)

groeten en bedankt voor al de nuttige tips!!!

Rc Gek zei:
Kijk dat is mooi, :lol: zie je tog dat ie niet 30 rijd :P

Hij denkt dat het opgelost is, dus tot hij dat meld geen overhaaste conclusies trekken...

Zou wel heel erg leuk voor hem zijn als zijn probleem is opgelost, kan ie eindelijk gaan genieten van zijn auto en een keer een sprintje trekken tegen een ander zonder bij vorbaat kansloos verloren te zijn...

ik denk dat de motor goed afgesteld is :)
Maar het stationair raak ik maar niet aan uit nu! :? ik zet hem zo veel mogelijk open dat hij net niet rijd,maar toch valt hij ng uit. vooral als ik dan even rij,10m op volgas en dan terug naar ralenti of remmen en hij begeeft het.
enige oplossing of tips? :lol:
btw.hij rijd ng geen 50 maar toch al een dikke 30 à 40 en trekt heel hard op,dus das al fun he! :D

Misschien toch iets harder stationair laten lopen...

Mijn auto blijft wanneer ie nog koud is gewoon op zijn plaatst staan, maar zodra ie warm is en na een tankbeurt opnieuw gestart wordt, dan wil ie er wel eens stapvoets vandoor gaan...

Als je hem te krap zet slaat ie ook af als je na een sprintje op de rem gaat... en je wilt er denk ik niet steeds achteraan lopen om hem te starten!

Meer topsnelheid eruit halen doe je door de hoofdsproeier iets verder dicht te draaien (armer zetten), maar als je nog aan het inrijden bent moet je dat NIET te snel doen...

ja, hallo, hij zit de hele tijd te kloten om het rijdend te hebben, ga jij zeggen dat hij armer moet omdat hij dan harder gaat, straks is zijn afstelling weer vern**kt... ik denk dat hij maar tevreden moet zijn dat hij nu harder gaat!

en btw... mari, ik vind dat jij toch ook redelijk overhaaste conclusies trekt hoor :roll: jij mag ook even nadenken voordat je adviers geeft. niet persoonlijk bedoelt hoor!

groeten, thomas

NMTRacer zei:
ja, hallo, hij zit de hele tijd te kl%$# (censuur) om het rijdend te hebben, ga jij zeggen dat hij armer moet omdat hij dan harder gaat, straks is zijn afstelling weer vern**kt... ik denk dat hij maar tevreden moet zijn dat hij nu harder gaat!

en btw... mari, ik vind dat jij toch ook redelijk overhaaste conclusies trekt hoor :roll: jij mag ook even nadenken voordat je adviers geeft. niet persoonlijk bedoelt hoor!

groeten, thomas

Misschien moet je mijn reaktie nog eens goed lezen... ik geef alleen maar aan dat wanneer ie meer topsnelheid wil, hij zijn auto armer moet afstellen, maar dat ie dat beter niet kan doen als ie hem nog aan het inrijden is...

Wanneer je de instelling slechts 1/8 slag verdraait en de boel loopt niet lekker dan heb je dat snel genoeg weer terug gezet... of je moet inderdaad zo dom zijn om aan alle stelschroefjes tegelijkertijd te gaan zitten draaien en niet meer weet hoe het stond toen het nog wel "goed" werkte.

Je blijft met een nitro-auto zowiezo aan je afstellen... je kan het dus maar beter zo snel mogelijk onder de knie zien te krijgen. En dat lukt alleen maar als je het ook daadwerkelijk doet.

Back