ik snap het niet meer: aansluiten crius AIO, turnigy 9X8c, TBS

Discussie in 'Multicopters electronica' gestart door nawikre, 20 jan 2014.

  1. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Met de trim doe je niks anders als kleine stuurcorrecties maken op je sticks.
    Dus als de trim niet op 0 staat staat je stick ook niet op 0 ;)
     
  2. Frocky

    Frocky

    Lid geworden:
    5 mei 2013
    Berichten:
    590
    Locatie:
    Herzele Oost Vlaanderen
    Als ik dit lees ben ik toch even blij dat ik met een KK2.0 bordje ben begonnen, akkoord, geen GPS of barometer of zo maar om te beginnen toch lekker simpel...
     
  3. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    KK2 is eignlijk alles wat je nodig hebt om te kunnen vliegen.
    Als ik ze niet zo snel sloopte iedere crash vloog ik er ook nog mee!

    Maar nu weer terug on topic :D
     
  4. Frocky

    Frocky

    Lid geworden:
    5 mei 2013
    Berichten:
    590
    Locatie:
    Herzele Oost Vlaanderen
    Volgens dit filmpje speelt de stand van de trim toch een rol bij het al dan niet armen van de quad Mark, alsook kan een thr kanaal dat reversed staat aanleiding geven tot niet binden, maar nogmaals, ik ben ook absolute newbie dus ik ga zeker niet tegen je discutieƫren...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  5. Frocky

    Frocky

    Lid geworden:
    5 mei 2013
    Berichten:
    590
    Locatie:
    Herzele Oost Vlaanderen
    Ik meen hier ook reeds gelezen te hebben dat de esc's niet biepen om te calibreren bij het aansluiten van de batterij met de throttle stick omhoog, maar wel met de throttle stick beneden, misschien moet het throttle kanaal gewoon ge-reversed worden?
     
  6. Frocky

    Frocky

    Lid geworden:
    5 mei 2013
    Berichten:
    590
    Locatie:
    Herzele Oost Vlaanderen
    Oeps, geen reply meer van de topic starter, hopelijk heeft ie het ding intussen niet in mootjes gehakt... :)
     
  7. nawikre

    nawikre

    Lid geworden:
    23 jul 2013
    Berichten:
    66
    Jeetje, moet even de kleine ophalen, eten klaar maken en eten....en het topic schiet ineens los...

    De vriendin MOET zo sporten :);) dus ik zit alleen met de kleine. Als ze terug is schiet ik even naar boven om de dingen nog even uit te proberen en te controleren...want throttle trim heb ik geen kaas van gegeten.... (van bijna overal geen kaas gegeten, dus dat maakt geen verschil hahah)
     
  8. Frocky

    Frocky

    Lid geworden:
    5 mei 2013
    Berichten:
    590
    Locatie:
    Herzele Oost Vlaanderen
    Tuurlijk schiet dit topic los, wij willen allemaal dat ding de lucht in...;)
    Ik weet niet of je in de setup op de pc een soort balkjes hebt die je kan zien verschuiven als je stick input geeft, anders zou ik eerst even kijken of je throttle kanaal niet gereversed moet worden

    Ps toch even opletten mocht je willen proberen om het op te lossen door je throttle kanaal te reversen :) Of misschien heb je misschien heb je bij het instellen van het model reeds een kanaal ge-reversed zonder het te weten zoals in het filmpje hieronder...

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. nawikre

    nawikre

    Lid geworden:
    23 jul 2013
    Berichten:
    66
    Zie de link van mijn filmpje waar je kunt zien dat mijn throttle omhoog gaat. Dit doet hij wanneer ik mijn throttle hendel naar boven druk. Wanneer ik mijn throttle hendel naar beneden haal, dan gaat ook in mission planner de throttle balk naar beneden...tenminste de throttle balk wordt daalt.
    quad aangesloten - YouTube
     
  10. Frocky

    Frocky

    Lid geworden:
    5 mei 2013
    Berichten:
    590
    Locatie:
    Herzele Oost Vlaanderen
    Denk dat je probleem daar zit, throttle moet volgens mij echt op nul staan om te kunnen armen...
     
  11. Frocky

    Frocky

    Lid geworden:
    5 mei 2013
    Berichten:
    590
    Locatie:
    Herzele Oost Vlaanderen
    En, vliegt dat ding nu al :confused:
     
  12. nawikre

    nawikre

    Lid geworden:
    23 jul 2013
    Berichten:
    66
    Filmpje gevolgd maar helaas geen verandering.....Ik wordt er een beetje moederloos vn...en de motivatie zinkt nu wel heel erg. Ik denk dat het ook iets met de throttle te maken heeft, maar heb niet gneoeg kennis om dat zo even te verhelpen. Ik ga er deze week weer even voor zitten.
     
  13. Frocky

    Frocky

    Lid geworden:
    5 mei 2013
    Berichten:
    590
    Locatie:
    Herzele Oost Vlaanderen
    Je kan in het menu bij de instellingen het "armen" toch toewijzen aan een andere knop ook als ik het niet verkeerd voor heb, weet je ineens of het een throttle probleem is
     
  14. nawikre

    nawikre

    Lid geworden:
    23 jul 2013
    Berichten:
    66
    Eindelijk reageren de props....

    Turnigy aangezet, quad aan de usb en batt.
    Missionplanner gestart en verbinding gemaakt. Turnigy met throttle hendel max naar beneden.

    Toen missionplanner verbonden was reageerden de props wanneer ik de throttle omhoog bewoog. Nadeel is dat ik de throttle hendel maar 1mm hoef te bewegen vanuit laagste stand en de props gaan gelijk als een gek tekeer....
    Dus het moet inderdaad mijn throttle zijn die TE hoog staat (ook wanneer de throttle max naar beneden staat)

    Throttle settings zijn als volgt.
    Max (dus hendel max naar boven) 1885
    Min (dus hendel max naar beneden) 1056

    Hoe kan ik dit wijzigen..als dit al nodig is...

    EDIT
    In missionplanner kan ik de quad gewoon armen en dirarmen volgens filmpje van Frocky
     
  15. nawikre

    nawikre

    Lid geworden:
    23 jul 2013
    Berichten:
    66
    Sorry voor de late reactie..had er overheen gelezen.

    Dit is de hub...die ik bedoel

    [​IMG]
     
  16. nawikre

    nawikre

    Lid geworden:
    23 jul 2013
    Berichten:
    66
    Missionplanner afgekoppeld......probeer te 'armen'.....lukt niet...props geven weer de continu piepjes.....
     
  17. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Dit klopt al niet, dan kan de rest ook niet kloppen...

    Stap 1, zorg met de subtrim in je zender dat je in de GUI bij midstick 1500 afleest.
    Stap 2, Zorg met de eindpunten in je zender dat in de GUI de minimale en maximale waarde op 1050 en 1950 komt te liggen.
    Dit doe je voor ALLE KANALEN.

    Dan ga je je ESC's throttle range calibreren. Procedure hoort in de handleiding te staan.

    Als je dit in deze volgorde doet zou ie toch echt moeten vliegen.
     
  18. nawikre

    nawikre

    Lid geworden:
    23 jul 2013
    Berichten:
    66
    Bedankt Mark voor het toe spitsen van het probleem...ik ga hier morgen gelijk mee aan de slag. Eerst eten koken etc.

    je hoort van me.....
     
  19. nawikre

    nawikre

    Lid geworden:
    23 jul 2013
    Berichten:
    66
    Alles getrimt met zoals beschreven. gecontroleerd met missionplanner. Deze waardes komen er nu uit.
    [​IMG]

    Motoren individueel gecalibreert......maar hij blijft piepen als ik hem puur op de accu heb...Maar wanneer ik hem aan de accu EN aan de usb heb gekoppeld werkt het wel gewoon zoals het hoort. Dus armed hij hem gewoon en reageren de props.

    *aanvulling*
    de quad is gekoppeld aan usb en accu. Missionplanner geeft netjes de status weer 'armed'...ik kan de props bedienen.
    ik 'disarm' de quad. Ik trek de usb kabel eruit maar laat de accu eraan. Ik kan nu ook de quad 'armen' en vliegen.
    Ik trek de accu los en koppel deze weer aan....en nu werkt het niet meer. De quad begint na een 5 seconde weer te piepen.

    Ik wordt hier echt gek van....
     
  20. nawikre

    nawikre

    Lid geworden:
    23 jul 2013
    Berichten:
    66
    Niemand een idee........ik heb echt geen flauw idee...
     

Deel Deze Pagina