ik snap het niet meer: aansluiten crius AIO, turnigy 9X8c, TBS

Discussie in 'Multicopters electronica' gestart door nawikre, 20 jan 2014.

  1. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Wat gebeurt er als je alle pre-arm checks uit zet, of staan die al uit ? Wel vreemd dat hij wel armed aan de usb kabel....dat zou eigenlijk ook niet kunnen als een pre-check een fout geeft.

    Misschien een hele stomme vraag maar krijgen je controller en ontvanger beide stroom als de usb eraf is ?

    Prearm_Safety_Check | ArduCopter
     
  2. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Klinkt alsof je FC geen stroom krijgt.
    Dubbelcheck alle bedrading tussen ESC en FC nog eens.
    Desnoods een losse BEC aansluiten en de rode draad uit de stekkers van de ESC halen.
     
  3. nawikre

    nawikre

    Lid geworden:
    23 jul 2013
    Berichten:
    66
    Beide berichten komen op hetzelfde neer lees ik......of mijn ESC stroom krijgt van mijn FC.

    Ik ga dit nakijken.....de kleine ligt nu te slapen, dus wordt hem nu niet....
     
  4. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Eigenlijk meer of je FC stroom krijgt :) bij de APM 2.6 krijgt de FC stroom van de aparte powermodule of van 1 van de esc, als je het via de esc doet moet de jumper blijven.

    Note for ArduPlane users:

    • You must remove the APM’s JP1 jumper when using the Power Module so your electronics are only powered from the Power Module’s on board regulator and not from your ESC’s built in BEC.
    • Removing the jumper allows you to use the APM’s servo output rail to distribute power from your ESC’s BEC or separate UBEC to your servos.
    • Plug a BEC or UBEC power wire and ground wire into two of the power and ground pins on the APM’s servo output rail.
    Ik weet niet of jouw bordje dat ook heeft maar volgens mij wel ?

    Input power selection

    ·One of the following way

    - Connect 5V power cable from ESC or UBEC to ESC/Servo port, the J1 jumper must be closed.

    - Connect 5V power cable to the external power port, the J1 jumper must be removed.



    Maar volgens mij zijn we dan weer bij post 3 aangeland in dit draadje en blijft de vraag krijgt je FC wel stroom :)
     
  5. nawikre

    nawikre

    Lid geworden:
    23 jul 2013
    Berichten:
    66
    Oke,

    ik weet dat mijn fc gewoon stroom krijgt, want als ik de accu aansluit gaan de lampjes op mijn fc gewoon branden. Dus ga ik er van uit dat hij stroom krijgt.
     
  6. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Niet doen!

    Meten is weten, gokken is brokken.

    Maak anders nog eens een paar duidelijke foto's waarop alle bedrading duidelijk te zien is en je kan zien hoe en waar alle stekkers zitten.
     
  7. nawikre

    nawikre

    Lid geworden:
    23 jul 2013
    Berichten:
    66
    Je hebt helemaal gelijk...meten is weten...dat zeg ik zelf ook altijd....

    Ik ga meten en foto's maken.

    Bedankt voor alle hulp...
     
  8. nawikre

    nawikre

    Lid geworden:
    23 jul 2013
    Berichten:
    66
    Gemeten....en dit meet ik.

    Bij aansluiten accu meet ik over poort 2 t/m 12 op de V en G poort 5,27 Volt.
    Zonder accu en alleen usb, meet ik niets.

    Hier een foto van hoe mijn ESC en Turnigy 9x8c v2.0 zijn aangesloten.

    Hier de afbeelding zonder accu, dus puur de bedrading.
    [​IMG]

    Hier de afbeelding van mijn accu aangesloten. Hierbij meet ik dus 5,27V over de poorten 2 t/m 12. Tevens wanneer ik mijn Turnigy ontvanger aanzet gaat ook het rode lampje branden op mijn Turnigy zender.
    Wat opvalt is wel dat bij aansluiten accu ALLEEN de 2 rode lampjes gaan branden op de Crius. verder niets. Dit in tegenstelling tot wanneer ik de usb erin stop. Zie volgende foto.
    [​IMG]

    Hier de foto wanneer mijn usb is aangesloten en mijn accu.
    De 2 rode lampjes gaan aan, en mijn groene lampje van mijn GPS gaat knipperen en de 2 lampjes er naast ook.
    [​IMG]

    Wanneer ik de usb loskoppel en de accu eraan laat, dan blijven ook de gps lampjes en de oranje lampje ernaast gewoon werken en werkt de quad zoals het hoort. Bij loskoppelen van de accu en terug eraan koppelen blijven deze 3 lampjes uit...dan branden alleen weer de 2 rode lampjes zoals te zien op middelste foto.

    nogmaals, bedankt voor de hulp zover.....
     
  9. nawikre

    nawikre

    Lid geworden:
    23 jul 2013
    Berichten:
    66
    Net nog even geprobeert om te voeden via de externe voeding poort. Maar dit geeft precies hetzelfde resultaat als voorheen.

    Accu erop, dan knipper led A 2x en stopt...doet verder niets meer. USB eraan met accu of zonder accu. Led A knippert, LED C begint te knipperen (GPS) etc. en alles werkt naar behoren.
     
  10. nawikre

    nawikre

    Lid geworden:
    23 jul 2013
    Berichten:
    66
    EUREKA!!!!!!!!

    probleem vermoedelijk gevonden...Het was niets hardwarematig, maar software.
    Ik gebruik MegaPirateNG V2.8 R3. Nu blijkt dat ik als boardtype:
    / Select your sensor board
    #define PIRATES_SENSOR_BOARD PIRATES_CRIUS_AIO_PRO_V2

    had selecteert ..omdat dat ook op het board staat etc.

    Heb dit nu veranderd in:
    / Select your sensor board
    #define PIRATES_SENSOR_BOARD PIRATES_CRIUS_AIO_PRO_V1

    Nu start hij wel op zoals gehoord en de juiste lampjes gaan branden. Ik kan de motoren 'armen' en vliegen....

    Probleem opgelost....en een HEEL stuk wijzer geworden...

    BEDANKT allemaal...
     
  11. Atchoo

    Atchoo Guest

    Ah top dat het gelukt is! Veel plezier met vliegen :D.
     
  12. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Idd mooi dat ie nu werkt!

    Hier was ik nooit op gekomen iig :)
     
  13. JaZzMaN251

    JaZzMaN251

    Lid geworden:
    25 dec 2005
    Berichten:
    941
    Locatie:
    Melsele (Oost-Vlaanderen, België)
    Raar dat je nu blijkbaar met een V1 board zit terwijl er V2 opstaat?
     
  14. nawikre

    nawikre

    Lid geworden:
    23 jul 2013
    Berichten:
    66
    Inderdaad erg raar.....maar het belangrijkste is dat hij nu werkt. Ik wilde een testvlucht doen en wat denk je.

    Alles aan gezet. Langzaam gas open, alles gaat lopen...blijf langzaam gas opvoeren. Toeren blijven stijgen, behalve de quad. De quad blijft op de grond bij volle toeren hahahahaha.
    2e poging zag ik dat 1 motor niet goed werkt, eze draait niet goed. 3e poging deed de motor niets meer.
    Morgen maar even motor vervangen, alles opnieuw calibreren en kijken we verder. Ik ben tenminste blij dat mijn grootste ergernis verholpen is.
     
  15. Frocky

    Frocky

    Lid geworden:
    5 mei 2013
    Berichten:
    590
    Locatie:
    Herzele Oost Vlaanderen
    Om goed te zijn moet ie op 50%throttle hooveren...
     

Deel Deze Pagina