Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Leuk dat je volgt! Ik neem aan dat de tekening van de Petrel ook vrij te downloaden is. Dan krijg je een goede indruk van de constructie.Mooi verslag! Ik volg het in detail, heb de Petrel schaal 1:3 op het oog van deze leverancier. Lijkt goed inelkaar te zitten nietwaar?
Tjarko
Een scherpe waarneming! De neuslijst moet volgens tekening 10 x 3 zijn. Ik had alleen 5x3 liggen. Vandaar de dubbele latjes!Ik vind de stabilo neuslijst een beetje vreemd geconstrueerd, 2 vuren latjes en balsa opvulling, en dan moet je ook nog het triplex tot nul afschuren straks?
Handiger lijkt mij om er als laatste een vuren latje op te lijmen en dan gelijk met het triplex te schuren. Zo ging dat bij mijn Moswey. En die had een doorlopende balsa " false leading edge" latje, ook veel minder werk..
Tjarko
https://www.af.nl/voorraad/plaat/vliegtuigtriplex/prijslijst.htmBekijk bijlage 342335 De staartvlakken moeten ingedekt worden met 0,4 mm triplex. Ik heb een plaat van 100 x 50 gekocht en vervolgens alle benodigde stukken uit papier geknipt. Vervolgens was het passen en meten om het materiaal zo optimaal mogelijk te benutten..En helaas... net tekort...;-(
Bedankt voor de link. Deze winkel heeft een geweldig assortiment! Ik heb echter nog maar een klein stukje nodig. Waarschijnlijk kan ik daar wel voor terecht bij een bekende winkel in Waalwijk....