Illegale drones plaag en gevaar

Discussie in 'Multicopters' gestart door Thieu, 1 mei 2013.

  1. ashikaga

    ashikaga

    Lid geworden:
    1 mrt 2009
    Berichten:
    1.010
    Locatie:
    Near EHvb
    Vooroordelen gebaseerd op het groeiend aantal idioten dat zonder ook maar enige modelvliegervaring quad en octocopters koopt en er te pas en te onpas overal mee vliegen, zonder rekening te houden metanderen.




    .
     
  2. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Zijn dat de mensen die ook "alles" uit de lucht knallen als ze iets irritant aanwezig vinden ?, Of in HUN opinie , een bedreiging vormen voor de openbare orde ?
    uitzondering: Boven mensenmassa's dan wilen ze hen sommeren naar benee te komen en een bekeuring geven ?

    Die mensen bedoel je ? ;) ;)
     
  3. ashikaga

    ashikaga

    Lid geworden:
    1 mrt 2009
    Berichten:
    1.010
    Locatie:
    Near EHvb
    Hahahahahahahaha.

    Het is heel simpel. Zonder regelgeving voor quads en octocopters met camera's die iedereen gewoon kan kopen is het wachten op problemen :)

    Ik ken een jochie van 16 die zichzelf op een T rex 450 wilde leren vliegen.
    Heb hem gewaarschuwd, maar nee, toch proberen. Gevolg, keukenraam er uit, aanrecht met kopjes naar de gallemiezen, ouders boos.

    Hoe meer "beunhazen" er dit soort "speelgoed" aanschaffen zonder te weten waar ze mee bezig zijn, hoe meer er misgaat.

    Er zijn al regels voor modelvliegtuigen, die nu onder druk staan vanwege deze nieuwe speeltjes, en ook vanwege vliegers die zich geen bal aantrekken van hoogtelimieten.

    Jammer. Maar ja, ik maak me in elk geval niet druk over de buitenlanders en stem ook geen PVV.

    Ash.
     
  4. Sadkingbilly

    Sadkingbilly

    Lid geworden:
    15 apr 2007
    Berichten:
    2.935
    Locatie:
    Groningen
    Tsja, dat heb je met scooterrijders (om maar niet te spreken van sommige idioten in die invaliden 45-km dingen), mensen die muziek luisteren op de luidspreker van hun telefoon (ooit gehoord van koptelefoons, sukkels?), mensen die menen dat 60km/u een veilige snelheid is om een snelweg op te rijden... Nou ja, je snapt waar ik heen wil.

    Idioten heb je helaas overal en altijd en zeker met een hobby die zoveel vrijheid kent (nog wel) als modelvliegen is het vrijwel onmogelijk om ze te controleren of bij te sturen. Toch lijkt het me veiliger en in ieder geval een stuk beschaafder om te proberen mensen met een goed gesprek en een beroep op hun gezond verstand tot inkeer te krijgen ;)
     
  5. Maurice2

    Maurice2

    Lid geworden:
    10 aug 2011
    Berichten:
    447
    Locatie:
    Arnhem
    Nou als ik niet wist wat daar nou boven mijn hoofd vloog, en je midden tussen protesten staat waar waterkanonnen, traangas en weet niet allemaal wat gebruikt wordt. Dan zou ik hem ook uit de lucht hebben geknalt. Wie weet of dat ding iets tegen mij wou gaan doen, komt daar straks iets levendsgevaarlijks uit dat ding naar beneden? Weet hij veel, ik zou het risico niet nemen, en wat doet die camera daar. En de bestuurder achterhalen klinkt leuk maar als er een joelende menigte voor je staat is dat misschien wel iets minder makkelijk. In ieder geval had die man daar nooit mogen gaan vliegen.

    En even over mensen die zon stuk speelgoed kopen, er gaat best wel wat geld in zitten voordat je de 300m overschrijdt. Dat is al geen simpel trainertje die vanaf de grond vliegt meer. Dat is meer iets met een fpv setje er op. Tegen de tijd dat je zoiets er in hebt liggen weet je al heus wel wat af van regels en hoe je moet vliegen. Probleem is alleen dat mensen dat "ook even willen proberen". Wat kan er nou toch mis gaan.
     
  6. Martin7182

    Martin7182

    Lid geworden:
    23 sep 2009
    Berichten:
    1.238
    Locatie:
    Bussum
  7. wilbert.v/d.berg

    wilbert.v/d.berg

    Lid geworden:
    16 mrt 2009
    Berichten:
    1.658
    Locatie:
    Barneveld
    Wel een apart geval. Het ding wordt gevangen door een soort kraan voor de landing?

    Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
     
    Laatst bewerkt: 26 jun 2013
  8. remcovl

    remcovl

    Lid geworden:
    18 sep 2011
    Berichten:
    171
    Locatie:
    geleen
    het probleem zijn niet de drones maar de piloten die denken dat ze alles kunnen en mogen doen waar ze zin in hebben zonder in achtneming van enige fatsoens of veilighijds regels en het zo voor de welwillend hobbyisten verpesten voeg daraan toe dat prof vliegers die zich aan een hoop dure regels zouden moeten houden hun opdrachten steets vaker naar een of andere beunhaas zien gaan daar naturlijk over gaan klagen en je hebt de ellende compleet


    de drones verbieden voor de hodyist is mijnsziens geen optie wand je gaat tog ook geen schroevendraiers verbieden omdat er enkele malloten bedacht hebben dat je er ook mensen mee kunt neersteken
     
  9. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Vanuit militair oogpunt wel logisch, hij wordt ook met een katapult gelanceerd. Deze dingen moeten ook op plaatsen waar vliegtuigjes niet normaal kunnen opstijgen en landen gebruikt kunnen worden.

    Groet,

    Ad Bakker
     
  10. wilbert.v/d.berg

    wilbert.v/d.berg

    Lid geworden:
    16 mrt 2009
    Berichten:
    1.658
    Locatie:
    Barneveld
    Op zee kan ik het wel indenken. Maar op het land is het veel makkelijker om te landen I.P.V een hele kraan uit te klappen?
     
  11. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    ik heb een keer zo een drone in actie gezien
    die dingen zijn vreselijk duur
    de levensduur ecter niet
    het gaat vaak mis met het landen in het net
    dat word geprobeerd met een zo laag mogelijke snelhijd
    het net word vaak net gemist waarna het model regolmatig overtrokken naar beneden duikt
    of het net word half gepakt
    maarna wij vlogen al jaren met proportionele zenders terwijl defencie de sleepdrones nog met puls zenders vlogen
    1 set vleugols van zo een dink koste toen 20,000 gulden
    maar op botgat werd een total los verklaarde vleugol meestal vooe een paar honderd gulden gerepareerd
    dat werd gedaan door modelbouwers
    met gewoon bouwmarkt aluminium en popnagols i p v klinknagols
     
  12. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Tja, je zal maar in de bergen in Afghanistan zitten, bijvoorbeeld. Geen vlak stukje alom, en veel rondzwervende rotsblokken. Dan worden het letterlijk wegwerpkisten.

    Groet,

    Ad
     
  13. MrSat

    MrSat

    Lid geworden:
    20 mei 2004
    Berichten:
    359
    Locatie:
    Brabant
    Dat is verrekte dichtbij waar de drones daan opstijgen volgens onderstaand artikel.....


    Steeds meer drones: opleiding in Rijen leert hoe je zo'n onbemand vliegtuig bestuurt

    Bron omroep brabant 25 juni 2013 Laatst gewijzigd: woensdag 26 juni 2013 - 14:51 | Auteur: Marrie Meeuwsen
    Een drone met camera. (Foto: Koen Wijn)
    GILZE EN RIJEN - De eerste particuliere Nederlandse opleiding voor het besturen van drones start in september op de luchtvaartcampus Gilze-Rijen. Drones zijn onbemande vliegtuigen. Luchtvaartbedrijf AEC Air Support en het Nationaal Lucht- en Ruimtevaartlaboratorium ondertekenden dinsdagmiddag de samenwerkingsovereenkomst.
    Naast defensie en politie werken er zo'n honderd bedrijven in Nederland met de onbemande vliegtuigjes. Tientallen belangstellenden hebben zich al gemeld voor de opleiding. In de eerste cursus is plaats voor acht deelnemers. De theorielessen worden gegeven in Gilze en Rijen, de drones zullen gaan vliegen vanaf vliegveld Seppe.

    Opleiding nog niet verplicht
    De opleiding kost 4500 euro en duurt ruim vier maanden. Een opleiding voor het besturen van een drone is op dit moment nog niet verplicht omdat de techniek harder gaat dan de wetgeving.

    Stef Have, de eigenaar van AEC Air Support en het Brabantse vliegveld Seppe, hoopt dat er snel wetgeving komt. "Het is potentieel gevaarlijk dat mensen zich zonder veel kennis in het luchtruim begeven", zegt hij. D66 pleitte in mei nog in de Tweede Kamer voor wetgeving voor de inzet van de onbemande vliegtuigjes.
     
  14. ashikaga

    ashikaga

    Lid geworden:
    1 mrt 2009
    Berichten:
    1.010
    Locatie:
    Near EHvb
    Het journaal begon in hun item over de privacy van mensen die in hun tuin of op hun balkon zaten. De soldaat zei. Nou , we kunnen met onze camera's niet zien of het pietje is aangezien de camera's niet zo scherp kunnen inzoomen.

    Handig als je moet bepalen of iemand al dan niet een wapen heeft.

    .
     
  15. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    Laat je niks wijsmaken, ze kunnen zelfs de houdbaarheidsdatum van je flesje bier nog lezen ...
     
  16. ashikaga

    ashikaga

    Lid geworden:
    1 mrt 2009
    Berichten:
    1.010
    Locatie:
    Near EHvb
    Daar was ik al van overtuigd hoor ! ;)



    .
     
  17. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    En anders lezen ze het wel in de mail die je verstuurd, hahaha
     
  18. remcovl

    remcovl

    Lid geworden:
    18 sep 2011
    Berichten:
    171
    Locatie:
    geleen
    of gewoon hier op het forum

    wedden dat de grote broer ook hier oogjes heeft om bij te houden wie er wel of niet verdachte vragen stelt of andworden geeft
     
  19. veldmuis

    veldmuis

    Lid geworden:
    22 aug 2011
    Berichten:
    1.298
    Locatie:
    wormerveer
    Ruim 30 jaar geleden was de amerikaanse DEA reeds in staat om met camerasateliet de tekst op een oliedrum met chemicaliën in het oerwoud van suriname te lezen in hun strijd tegen de illegale cocaïne laboratoria van Bouterse.

    Tegenwoordig kunnen ze met sateliet de luizen in je kruin tellen......
     
  20. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.107
    Locatie:
    Ederveen
    Remco, pas maar op dat je oude leraar Nederlands hier niet meeleest!
     

Deel Deze Pagina