Indoor 'Flying around the poles' -> EIM racer -> Gee Bee R3

Gewoon een derde cel op de neus plakken zodat je 3S gaat vliegen. En als ze er wat van zeggen dan zeg je gewoon dat het lood is om de neus te verzwaren. :? ;)

Dick heeft dat ook. 8O :rolling: ;)

eimracer7.jpg
 
Kijk, ineens wordt ook duidelijk waarom Derk bij de tryouts dan ook de rest op een lap zette.. behoudens het vliegwerk natuurlijk, had ie dus ook gewoon een sneller kistje.
 
Dus ook complimenten voor Bert die in engeland met het 9 grams motortje in zijn heat ook iedereen zoek vloog... strak gestuurd ;-)
 
Ach ja, de Engelsen.. die worden zelfs door Dennis nog zoek gevlogen :P

(NEEEEEE... niet serieus nemen!)

Wat ik begreep van Bert, is dat de Engelsen hun kistjes te zwaar maakten..
 
Gewoon een totaal losse flodder, een idee wat door mijn hoofd schoot.. je mag een 3s lipo monteren, maar voor normaal vliegen worden maar 2 cellen gebruikt. Met een timerschakelingetje is het mogelijk 3 keer 10 seconden op 3s te vliegen..

is relatief eenvoudig te ontwikkelen, en lijkt mij wel ontzettend lachen :P
 
Hoi Robin(o)

Wat mij betreft heb je gelijk en heb ik me vertikt in mijn eerste post... laten we de grens van 16 gram dan aanhouden. (Als mensen het oneens zijn dan ff melden, ben geen alleen beslisser in deze)

Tevens wordt er dus nog een motortje genoemd wat kan werken:

Eflite Park 250 (14 gram/2200kv)
 
Dus Nando en ik gaan op zoek naar een motortje met 2300kV fabrieksopgave (en liefst een die stiekum meer draait) en dan vliegen we jullie allemaal zoek :P
Ik heb een motortje gevonden die net niet 2300 is, en tegen de max van het gewicht aan... (en niet duur)

Jullie eruit vliegen heb ik trouwens geen sneller kistje voor nodig...:sleepy:

Heel wat site's bezocht al...
Niet dat ik ooit een hacker zou kopen, maar de A10 15S is 15g en 2320 kv...:nosmile:
Neu is met een 2100kv Neurtino bezig, zal het ook wel doen waarschijnlijk.
En heel veel motoren die zoon 3g te zwaar zijn...:mad: (Hyperion Z1705 2250Kv 17.5 gram, axi race 18g, en nog veel meer)

ROXXY C22-14-31 BL OUTRUNNER ROBBE
Dit mag toch, als hij thuis op de weegschaal 15,99g of minder is, gezien het up to 16g is volgens de regels.
 
Ok , ik wil kijken of ik voor Duiven zondag een testmodelletje in elkaar kan zetten. heb nog wel een 9 grams motortje liggen, en nog wel wat servo's, regelaartje enzo. Kijken of ik wat kan experimenteren met uitslagen enzo. Dan hopen dat ik nog een wat mooier motortje binnen kan krijgen voor de wedstrijd.
 
Hoi Nando

Mooi gevonden, wat doen we nu?

houden we aan:

< 16 gram (kleiner)
<= 16 gram (kleiner of gelijk)

we moeten ergens een grens trekken, denk dat de specifieke Kv en prop belangrijker is om vast te houden dan die ene gram....

Wie maakt er even een opsomming van de motoren die we gevonden hebben?

GroetW
 
Volgens mij is nando wel goed in opsommen...
oh ja, volgens mij <= 16, anders moet je op zoek gaan naar fabrikanten die motortjes verkopen van 15,9 gram bijvoorbeeld, dat doen niet veel fabrikanten.
 
lol, ik maak wel vaker lijstjes idd...

Nouja, in de regels staat up to 16g, het maakt mij niet zo veel uit hoe je dat interpreteert, 1g zal idd niet heel veel uitmaken, als de prop en kv gelijk is, en meer motorkeuze is wel prettig.

Van licht naar zwaar (en >10g, daaronder vind ik te licht),

HobbyKing Online R/C Hobby Store : 18-11 2000kv (10g) $7.99
GB | MicroDAN 2003 F3P 2300Kv (13g) 65$
HobbyKing Online R/C Hobby Store : C1822 2100kv (14g) $9.99
Topmodel - XPower XC2205/24 34,90€
Park 250 Brushless Outrunner Motor 2200Kv (EFLM1130): E-flite - Advancing Electric Flight (14g) 45$
ROBBE ROXXY C22-14-31 2280kv (16g) 19,50€
 
Laatst bewerkt:
En een 2100kV motortje zelf herwikkelen naar 2300kV? Mag dat?

(trouwens, Nando, mbt het winnen, werd jij ook niet gelapped door Derk? ;))
 
Nee, ik vloog niet tijdens het raceje, enkel mode 2 vliegers toen.

en herwikkelen is een modificatie, en dat mag niet. (GR2.2)
 
Waarom stond je dan met een zender in je hand te sturen en naar modellen te kijken?!?!

(geloof je wel hoor, maar ik zag je toch sturen haha.. brain fart)
 
Back
Top