Indoor kunstvlucht

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
He gatver, weer een kit :roll:

bouw toch liever van tekening
is nog niet af :wink:
afb409.jpg

Wie kan mij de tekening van de ultimate bezorgen? Ik wil hem eens kleiner bouwen :) 55 a 60 cm.

Hoi Joost,

Ik ben ook bezig met de Ultimate (tenminste... een eigen variant erop: ook met box-rompje, in model van een fokker 1-zitter). Welke spanwijdte maak je hem? Die van mij wordt 71,5 cm.
Motorisering wordt:
Razor 350
GWS 6,6 : 1
E-tec 3s1p 1200 mAh

Gewicht zal rond de 300 gr komen.

Hoe krijg jij die mooie belettering erop??

Ik zal nog wat fotootjes van de bouw maken.

Groetjes,

JP

spanw: 76 cm
motor : cdrom 1:5 vertraagd 9x4.7 of 10x4.7 prop
accu: 3s1p 1200 E-tec
gewicht weet ik niet.... bouw gewoon zo licht mogelijk ;)

en de belettering? :arrow: blauwe merkstift.

Crash-kopieën :wink: Het origineel weer verpakt voor later gebruik.

afb412.jpg

Mmmm iedereen is geloof ik een Ultmate aan het bouwen. Zo ook ik. Ik maak een 56cm model van de tekening die op de volgende site te vinden is. Hier ook tekeningen van een depron Spitfire, Rafale en Raptor voor speed 400 en 480.
Welke motor ik in de ultimate doe weet ik nog niet. Toch maar eens een CD-motor ombouwen???
@ Tadango kun jij me wegwijs maken in deze materie? Jij woont bij mij in de buurt!

http://aeroelectric.toutlemodelisme.com/index.php

Lijkt me geen probleem :) Ik heb er nog weinig ervaring mee maar als ik je kan helpen doe ik dat graag.

Stap 4. Het kielvlak zit er aan. Ik heb de traditionele manier van scharnieren gebruikt. Kleine gleufjes maken, reepjes glasmat er in en met styropor sekondenlijm vast zetten. (niet zelf verzonnen). Lijkt goed te gaan, ook in 3mm depron. Ik hoop hiermee een lichtere, stabielere en duurzamer scharnier te maken dan met plakband.
Het spuiten is natuurlijk helemaal mislukt. Veel te dik.......... Voor het eerst ben ik blij dat ik een kopie aan het bouwen ben en het origineel nog in de kast heb liggen. :D

afb490.jpg

Scharniertip:

Zelf knip ik reepjes van een overheadprojector-sheet. Je weet wel, die transparante vellen. Superdun, lekker buigzaam, haast nietzichtbaar en toch sterk.

@Theo. Dat is best een goed idee. Heb je geen problemen met het lijmen van dit gladde materiaal? Welke lijm gebruik je daarvoor?

Secondelijm gaat goed, en als je meer tijd hebt gaat het ook prima met Bison Konstruktietix. Vanwege het uitzettende vermogen van deze laatste lijm moet je het er wel erg dun op aanbrengen.

Stap 5. Het begint ergens op te lijken. Ik durf niet meer te wegen, dat doe ik wel aan het einde :? Het landingsgestel zit er in en de vleugels hebben een kleurtje. :D

afb504.jpg

Als je scharnieren niet goed vast blijven zitten moet je er kleine gaatjes in booren waar de lijm tussen gaat zitten. Muur vast :) En mijn plakband scharnieren werken nog steeds goed in elke vliegtuig zelfs al gaat hij over de 100 kmh.

Stap 6. Leeg gewicht precies 100 Gram, dat geeft nog hoop. Ik moet het allemaal nog zien. Vooral de vleugels lijken wat verdraait, maar ik heb alles gedaan volgens het kitje, dus misschien hoort dit wel zo. Ik ga hem wel proberen te vliegen, zal alles zo inbouwen dat het er snel en schoon uit kan. De plannen voor een tweede zijn er al......

afb586.jpg

De scharnieren van overheadsheet lukken heel goed. Ik heb de reepjes met schuurpapier wat ruw gemaakt, maar het werkt prima en lijkt ook goed te blijven zitten. Licht en sterk. Goede tip was dat.

:D

Back