Indoor kunstvlucht

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Guest, 18 aug 2003.

  1. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    He gatver, weer een kit :roll:

    bouw toch liever van tekening
    is nog niet af :wink:
    [​IMG]
     
  2. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Wie kan mij de tekening van de ultimate bezorgen? Ik wil hem eens kleiner bouwen :) 55 a 60 cm.
     
  3. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    ik heb hem van www.foamyfactory.com heb hem wel iets anders gebouwd... maar maten zijn grotendeels hetzelfde. Vooral de romp is bij mij anders
     
  4. Jeppie

    Jeppie

    Lid geworden:
    6 jan 2003
    Berichten:
    297
    Locatie:
    Amsterdam
    Hoi Joost,

    Ik ben ook bezig met de Ultimate (tenminste... een eigen variant erop: ook met box-rompje, in model van een fokker 1-zitter). Welke spanwijdte maak je hem? Die van mij wordt 71,5 cm.
    Motorisering wordt:
    Razor 350
    GWS 6,6 : 1
    E-tec 3s1p 1200 mAh

    Gewicht zal rond de 300 gr komen.

    Hoe krijg jij die mooie belettering erop??

    Ik zal nog wat fotootjes van de bouw maken.

    Groetjes,

    JP
     
  5. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    spanw: 76 cm
    motor : cdrom 1:5 vertraagd 9x4.7 of 10x4.7 prop
    accu: 3s1p 1200 E-tec
    gewicht weet ik niet.... bouw gewoon zo licht mogelijk ;)

    en de belettering? :arrow: blauwe merkstift.
     
  6. Guest

    Guest Guest

    Crash-kopieën :wink: Het origineel weer verpakt voor later gebruik.

    [​IMG]
     
  7. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    Mmmm iedereen is geloof ik een Ultmate aan het bouwen. Zo ook ik. Ik maak een 56cm model van de tekening die op de volgende site te vinden is. Hier ook tekeningen van een depron Spitfire, Rafale en Raptor voor speed 400 en 480.
    Welke motor ik in de ultimate doe weet ik nog niet. Toch maar eens een CD-motor ombouwen???
    @ Tadango kun jij me wegwijs maken in deze materie? Jij woont bij mij in de buurt!

    http://aeroelectric.toutlemodelisme.com/index.php
     
  8. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    @Theo
    Welke Materie? Depron of CD-Rom motor :)
     
  9. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    CD-rom gebeuren!!!!
     
  10. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Lijkt me geen probleem :) Ik heb er nog weinig ervaring mee maar als ik je kan helpen doe ik dat graag.
     
  11. Guest

    Guest Guest

    Stap 2
    [​IMG]
     
  12. Guest

    Guest Guest

    Stap 3. 38 Gram waarvan 4 voor het cockpitkapje.

    [​IMG]
     
  13. Guest

    Guest Guest

    Stap 4. Het kielvlak zit er aan. Ik heb de traditionele manier van scharnieren gebruikt. Kleine gleufjes maken, reepjes glasmat er in en met styropor sekondenlijm vast zetten. (niet zelf verzonnen). Lijkt goed te gaan, ook in 3mm depron. Ik hoop hiermee een lichtere, stabielere en duurzamer scharnier te maken dan met plakband.
    Het spuiten is natuurlijk helemaal mislukt. Veel te dik.......... Voor het eerst ben ik blij dat ik een kopie aan het bouwen ben en het origineel nog in de kast heb liggen. :D

    [​IMG]
     
  14. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    Scharniertip:

    Zelf knip ik reepjes van een overheadprojector-sheet. Je weet wel, die transparante vellen. Superdun, lekker buigzaam, haast nietzichtbaar en toch sterk.
     
  15. Guest

    Guest Guest

    @Theo. Dat is best een goed idee. Heb je geen problemen met het lijmen van dit gladde materiaal? Welke lijm gebruik je daarvoor?
     
  16. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    Secondelijm gaat goed, en als je meer tijd hebt gaat het ook prima met Bison Konstruktietix. Vanwege het uitzettende vermogen van deze laatste lijm moet je het er wel erg dun op aanbrengen.
     
  17. Guest

    Guest Guest

    Stap 5. Het begint ergens op te lijken. Ik durf niet meer te wegen, dat doe ik wel aan het einde :? Het landingsgestel zit er in en de vleugels hebben een kleurtje. :D

    [​IMG]
     
  18. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.473
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    hoog hoog hoog hoog hoog
    warneer vliegt hij :?:
     
  19. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Als je scharnieren niet goed vast blijven zitten moet je er kleine gaatjes in booren waar de lijm tussen gaat zitten. Muur vast :) En mijn plakband scharnieren werken nog steeds goed in elke vliegtuig zelfs al gaat hij over de 100 kmh.
     
  20. Guest

    Guest Guest

    Stap 6. Leeg gewicht precies 100 Gram, dat geeft nog hoop. Ik moet het allemaal nog zien. Vooral de vleugels lijken wat verdraait, maar ik heb alles gedaan volgens het kitje, dus misschien hoort dit wel zo. Ik ga hem wel proberen te vliegen, zal alles zo inbouwen dat het er snel en schoon uit kan. De plannen voor een tweede zijn er al......

    [​IMG]

    De scharnieren van overheadsheet lukken heel goed. Ik heb de reepjes met schuurpapier wat ruw gemaakt, maar het werkt prima en lijkt ook goed te blijven zitten. Licht en sterk. Goede tip was dat.

    :D
     

Deel Deze Pagina