[inrijden] De WOT-methode voor brandstofmotoren uitgelegd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oi, ik heb gisteren mijn eerste auto gekocht.
En ga hem vandaag of morgen ook beginnen in te rijden via de WOT methode.
Mijn hoofdsproeier staat standaard al 4 slagen open is dit zo goed, of moet ik hem nog bijdraaien zoals beschreven in de tutorial?
Ik heb 20% nitro brandstof en afterrun olie.
Ik heb deze auto, Traxxas Nitro Sport
 
Lees het hele topic even, is al meerdere keren gevraagd.....

(ik weet het, niet wat je wilt horen maar je zult meer info vinden wat de motor moet doen)
 
Lees het hele topic even, is al meerdere keren gevraagd.....

(ik weet het, niet wat je wilt horen maar je zult meer info vinden wat de motor moet doen)
Ok, zal ik doen.
Heb je misschien een nieuwe link naar het filmpje van in de tutorial? want deze link doet het niet meer.
 
Het kan misschien een domme vraag zijn, maar moet het inrijden in 1 keer gebeuren
of mag dat ook in meerdere keren gebeuren?
Als ik de uitleg lees, lijkt het me dat het in 1 keer moet, maar vraag het toch liever even na voor de zekerheid ;)
 
Dan heb je nog steeds dit hele topic niet gelezen.... is namelijk ook al meerdere keren gevraagd.
 
milow had ook het topic door kunnen lezen (wat hij ook zou gaan doen), dan had hij de vraag niet hoeven stellen. Wat dat betreft had Roelof al een vooruitziende blik:
(ik weet het, niet wat je wilt horen maar je zult meer info vinden wat de motor moet doen)

We kunnen natuurlijk ook duizenden keren dezelfde vraag stellen en er dan telkens weer hetzelfde antwoord op geven, maar dan kan Robert net zo goed iedere avond de database wissen i.p.v. backuppen (scheelt wel een hele hoop geld, dat dan weer wel...)
 
Ik vind het ook niet leuk om steeds de zelfde vragen voorbij tezien komen,maar dit is een forum.Zo vindt ik het ook niet leuk om steeds de zelfde antwoorden voorbij tezien komen.
Je mag hier dingen vragen.
Je mag antwoord geven.
Je moet niks.
 
Je mag hier dingen vragen.
Je mag antwoord geven.
Je moet niks.
Dus mag je ook tegen iemand zeggen dat hij een bepaald topic eens moet doorlezen, omdat daar het antwoord op zijn vraag (en waarschijnlijk ook toekomstige vragen) is te vinden, toch?

Ik vind het ook niet leuk om steeds de zelfde vragen voorbij tezien komen,maar dit is een forum.Zo vindt ik het ook niet leuk om steeds de zelfde antwoorden voorbij tezien komen.
Ah, dus we zijn het eens!
 
Je moet niets, je mag alles.
Iedereen mag hier posten, allemaal waar

Maar mensen worden ook erg geirriteerd en boos als er domweg niet op hun vragen wordt geantwoord.
De heren hier duwen deze mensen dan de goede kant op, maar het punt is een beetje dat veel mensen hetzelfde verhaal graag nogmaals verteld willen hebben

En dat is een beetje waar de schoen wringt
als je ff dit topic doorleest, al pak je de eerste 5 pagina's maar, zullen 3/4 van de mensen hun oplossing al gevonden hebben

Dit is nu eenmaal een technische hobby, waar vaak gewoon geen kant en klare antwoorden te geven zijn
daarnaast zit je ook nog met dat stomme beeldscherm tussen jou en het probleemgeval in, dus je moet alles op de gok een beetje constateren
Als mensen eerst "ff" in dit topic zouden neuzen, weet je in ieder geval dat het om een "echt" probleem gaat, en niet alleen maar een verkeerde carb instelling

En als je gewoon niet uit het afstellen zelf komt, zelfs na alles gelezen te hebben, kun je een gerichte vraag stellen.
Maar dan word er wel van uit gegaan dat je alles al een beetje doorgelezen hebt..
Als je een paar 100 eur neerlegd voor een auto, is een kwartier/half uur lezen toch niet zoveel gevraagd?
Je kan hier wel een topic openen met een standaard vraag, maar voor we hier het probleem boven tafel hebben zijn we toch al snel een week vragen aan het stellen...
Dan is een half uurtje lezen toch niet zoveel?
Er worden eisen aan ons gesteld door een beginner, maar wij mogen toch ook iets van de beginner vragen?
 
Als milow aangeeft het topic te gaan lezen moet hij natuurlijk niet met die 2e vraag komen...

Dit is waarschijnlijk zo'n vraagsteller die na 2 dagen geen antwoord een reactie met "iemand?" geeft om zijn vraag weer eens te benadrukken zonder al die tijd gebruikt te hebben om er zelf achter te komen.

Daarom mijn motto: vragen is goed, eigen onderzoek is beter!
Want daar leer je meer van dan alleen maar voorkauwen.
 
je kan de methode wel uitleggen, maar als je de techniek erachter niet snapt, zul je ook nooit de methode 100% in de vingers krijgen

Met een beetje logica kom je er achter dat al die 101 verschillende afstelmethodes voor nitro en de 101 verschillende inloopprocedures eigenlijk allemaal op 1 principe berusten
Hou je die in ere, kan alles..

Je kan iemand in een post ff snel van zijn probleem af helpen, maar de eerstvolgende koude dag/vochtige dag/warme dag loopt de motor WEER slecht, en komt hij met dezelfde vraag alleen in een ander jasje
Of de motor loopt gewoon finaal in elkaar omdat de eigenaar de techniek niet doorheeft, en niet doorheeft dat er wel eens naar gekeken moet worden

Techniek is zo leuk
als je er maar een beetje goede wil in frommelt, zul je zien dat het allemaal niet zo extreem ingewikkeld is
 
Het is alleen zo dat dit soort antwoorden steeds vaker wordt gegeven en dat stoort me.
Als iedereen de zoekfunctie zou gebruiken zal het erg stil worden hier aangezien al heel veel onderwerpen al eens behandelt zijn.

Roger
 
Is het niet mogelijk om over het inlopen en afstellen een workshop teorganiseren,zodat je het zelf eens ziet en hoort hoe een motor afgesteld dient teworden.
Ik weet niet of dit al eens gedaan is of er animo voor is,maar mij lijkt het voor heel veel mensen intressant.

Roger
 
Er zijn inderdaad zo workshops geweest, de nitro rookie dagen op Purmerend...
Was inderdaad heel leerzaam!!!

Nu begin volgend seizoen is de eerste wedstrijd van de truggycup meer een meeting/rookie dag waar deze dingen ook wel aan bod zullen komen ;)
 
Het is alleen zo dat dit soort antwoorden steeds vaker wordt gegeven en dat stoort me.
Als iedereen de zoekfunctie zou gebruiken zal het erg stil worden hier aangezien al heel veel onderwerpen al eens behandelt zijn.

Roger

Het stoort mij dat 10 jaar lang aan kennis op dit forum verzameld totaal genegeerd wordt omdat men te lui is om iets te zoeken en te lezen. Met name nieuwkomers hebben hier een handje van. En nee, stil zal het niet worden want met nieuwe modellen en nieuwe technologiën zullen er ook nieuwe vragen komen.

Is het niet mogelijk om over het inlopen en afstellen een workshop teorganiseren,zodat je het zelf eens ziet en hoort hoe een motor afgesteld dient teworden.
Ik weet niet of dit al eens gedaan is of er animo voor is,maar mij lijkt het voor heel veel mensen intressant.

Roger

Workshops over afstellen wordt soms al gedaan met bv. de RC-Junkies evenementen. Ook ben je altijd vrij om een meeting te bezoeken of gewoon een club te benaderen voor wat text en uitleg. Probleem is dat men er op uit moet en dat is lastig vandaag de dag....

Naast dat zal de discussies over het inlopen altijd bestaan en het grappige is is dat een manual daar ook heel duidelijk in is maar blijkbaar weinig mensen gebruik van maken. Alleen al in dit topic zijn er al velen geweest die de 1e tank stationaire loop betwijfelen zonder uberhaupt de ervaring te hebben.
Deze uitgelegde WOT methode is vandaag de dag nog steeds een goed beproefde methode waarbij echt geen discussie nodig is....

O ja, het filmpje in de topicstart:
[URL="
[/URL]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er zijn inderdaad zo workshops geweest, de nitro rookie dagen op Purmerend...
Was inderdaad heel leerzaam!!!

Klopt, was geweldig. Maar niets belet u om effectief naar een club te gaan.
Op trainingsdagen ben ik zeer zeker dat je altijd geholpen wordt, Kurt en ik helpen ook mensen indien die er om vragen of we zien dat ze aan het sukkelen zijn.

En zo zijn ze praktisch allemaal hoor. Op een wedstrijddag kan je dat beter niet doen, dan is daar absoluut geen tijd voor.
 
Dat is net wat veel mensen niet durven/willen naar een club gaan.Hulp vragen is voor veel mensen moeilijk,en dan is een forum waar je relatief anoniem bent wel makkelijk.
En dan krijg je dus hier 10 keer per week dezelfde vragen en de zelfde antwoordenen dat is wel frustrerend.
Mvg Roger
 
Roger, je bent een beetje wispelturig...

Eigenlijk geef je de vaste garde gelijk, maar je bent het er niet mee eens
Clubs moeten meer organiseren, maar je weet ook dat mensen niet naar clubs toegaan

Wat wil je nu?

Als je goed door de beginnerstopics gaat lezen, zal je opvallen dat mensen die echt zelf wat doen, zelf wat lezen en het proberen te begrijpen zo worden geholpen met hun problemen (ook al staat het letterlijk in een sticky)

Maar de heren die hun topic beginnen met iets als "he gasten ik heb een probleem mijn motor stopt na twee tellen reiden wat denken jullie wat moet ik doen auto is nieuw maar toch niet heb aan wat dingen gedraait snap er niets van help"

En dan in het vervolg van het topic ben je twee pagina's verder voor de ts een keer de moeite heeft genomen te kijken wat voor merk/type auto hij heeft...
En dan moet je nog gaan proberen hem de werking van zijn motor bij te brengen, zonder dat hij iets doet (=trekken aan een dood paard)

Die gasten zie je veel voorbij schieten
En die gasten krijgen "standaard sticky antwoorden"
Je krijgt wat je zaait, als je in je berichten al weinig moeite stopt, oogst je dus ook niet veel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top