Inschrijving Arnhem 5april

Da's lekker.

Da's lekker. Ik heb zo ongeveer de helft van alle olievoorraden op de wereld gebruikt de laatste 2 weken om te trainen op het Roosendaalse veld. Vandaag zelfs 2 uur met mijn coach.
En nu moet ik weer leren thermieken op de uitstoot (methaangas) van de koeienvlaaien die te vinden zijn op 51”57’43.39 Noord, 6”03’34.17 Oost.

Loet

Dat is nog helemaal niets!!!
Heb ik 4 weken lang de 15 seconden oplopende taak staan oefenen terwijl de rest lekker all-up last-down aan het vliegen was, gaan we de Poker taak vliegen!!!

Laatst bewerkt:
Dat is nog helemaal niets!!!
Heb ik 4 weken lang de 15 seconden oplopende taak staan oefenen terwijl de rest lekker all-up last-down aan het vliegen was, gaan we de Poker taak vliegen!!!

Kunnen we ons leed bespreken bij de Chinees of doen we dat als we bij de "next to last and last" taak staan te wachten? (Mijn favoriet, niet dus)

Loet

Pokertaak

Theo,

het reglementenboek vermeld het volgende voor de Pokertaak:

Deze taak mag alleen dan toegevoegd worden aan het programma van de wedstrijd indien de organisator een voldoende aantal officiële tijdopnemers ter beschikking kan stellen, zodat iedere deelnemer in de ronde een officiële tijdopnemer heeft.

Er moeten dus bij de 1.5 meter klasse 9 officiele tijdopnemers beschikbaar zijn. Is hier rekening mee gehouden?

P.s.Zoals je weet heb ik niets tegen pokeren.

Bas

Wat is de definitie van een officiele tijdopnemer? Iemand die kan klokkijken? :mrgreen:

5.7.1.1 Tijdopnemers
De organisator moet voor een voldoende aantal officiële tijdopnemers zorgen om te allen tijden genoeg gelijktijdige vluchten mogelijk te maken. De officiële tijdopnemer mag op geen enkele wijze een deelnemer of zijn helper assisteren. De deelnemer en zijn helper zijn gerechtig om tijdens de werktijd hun resultaat af te lezen van het scoreformulier

Er moeten in ieder geval per piloot twee personen aanwezig zijn. Een helper en een "officiele" tijdwaarnemer. Soms is het al lastig om een helper te vinden.......

Ik heb laatst voor de club een aantal kitjes gemaakt om een mimi mee te maken. Ik heb nog één kitje over. Iemand interesse? In het kitje zit alles om de basis mimi mee te maken (al het hout, koolstof pennetjes, stuurlijnen, verenstaal voor torsieveren, skyshark staartboom, gefreesde schuurmallen, tekening). Kitje is 18 euro, evt 2 servootjes erbij voor 7 euro, Corona synth ontvanger en 240 mAh 1s lipo voor 20,-. De vleugelplanken bestaan uit een niet superlichte 15 mm (ca 150 gram) en een wel lichte 8 mm (ca 67 gram) plank. Elektronica gaat alleen met kitje mee, anders hou ik het zelf wel.
Kitje komt mee naar Arnhem, bij geen interesse gaat hij ook weer mee naar huis.

Dus kunnen we thuis blijven, begrijp ik.

Loet,
Nee, we kunnen dus de hele dag chinesen.

Theo,
de pokertaak is de enige taak waarbij de aanwezigheid van een officiele tijdwaarnemer expliciet genoemd wordt (en dan ook nog alleen bij de 1.5 meter klasse). Als iedereen het er mee eens is lijkt me het meest praktisch om af te wijken van het reglement en de helper ook de functie van officiele tijdwaarnemer te geven.

Bas

Taak E (poker, variabele richttijd)
Voor de eerste start geeft elke deelnemer een richttijd door aan zijn tijdwaarnemer. Daarna kan hij een
onbeperkt aantal starts uitvoeren om deze tijd te bereiken. Als de richttijd is bereikt of overschreden
wordt dit genoteerd en kan hij voor hij zijn model start zijn volgende richttijd aankondigen, die lager,
gelijk of hoger kan zijn. Indien de richttijd niet gehaald wordt kan de aangekondigde richttijd niet meer
gewijzigd worden. De deelnemer mag tot aan het einde van de werktijd proberen de richttijd te halen.
Naar het einde van de werktijd toe moet de deelnemer de werkelijke tijd in minuten en seconden
blijven aankondigen. Roepen van “tot het einde van de werktijd” is niet toegestaan.
De aankondiging mag tot 5 keer worden herhaald. Vijf vluchten met een bereikte richttijd kunnen
worden bijgeschreven. De bereikte richttijden worden opgeteld.
Deze taak mag alleen dan toegevoegd worden aan het programma van de wedstrijd indien de
Reglementenboek 2009def V.3.19 Sectie V.3
organisator een voldoende aantal officiële tijdopnemers ter beschikking kan stellen, zodat iedere
deelnemer in de ronde een officiële tijdopnemer heeft.
Werktijd is 10 minuten.
Voorbeeld:
Aangekondigd Vluchttijd Score
45 sec 1ste vlucht 46 sec 45 sec
50 sec 1ste vlucht 48 sec 0 sec
2de vlucht 52 sec 50 sec
47 sec 1ste vlucht 49 sec 47 sec
60 sec 1ste vlucht 57 sec 0 sec
2de vlucht 65 sec 60 sec
60 sec 1ste vlucht 65 sec 60 sec
Totaal 262 sec

Bas,

Je hebt gelijk.
Gelukkig zijn er mensen die beter in regeltjes zijn. Ik ben meer van het type "niet lullen en vliegen" Mede daarom win ik ook nooit.

Groepen,
Last minute zijn er nog aanmeldingen binnen gekomen. Hierdoor wordt er bij de mini's ook in twee groepen gevlogen.

Laatst bewerkt:
wordt nog druk, net een half uurtje geleden de nieuwe lijst uit geprint en is er nu al weer en nieuwe :(

theo,

als ik je ergens mee kan helpen moet je maar een gil geven hoor. ik wil met alle plezier helpen ;)
ik kan zelfs een beetje met excel overweg...

Theo,

Bedankt voor het vele werk dat je verricht. Kan niet genoeg gezegd worden.

Met of zonder pokeren ik kom gewoon naar Arnhem. Maakt mij niet uit wat ik moet vliegen. Op mijn niveau heb je nog niet zoiets als favoriete taken.

Groeten,

Hans

Theo,
Bedankt voor het vele werk dat je verricht. Kan niet genoeg gezegd worden.
Met of zonder pokeren ik kom gewoon naar Arnhem. Maakt mij niet uit wat ik moet vliegen. Op mijn niveau heb je nog niet zoiets als favoriete taken.
Groeten, Hans

Beide uitspraken kan ik me erg in vinden :mrgreen:

Heren wedstrijvliegers veel succes!

Ik ga paaseieren zoeken en mijn dochter zwemt vanmiddag af voor diploma B, leuke dingen vallen altijd samen ...

Back