Inschrijving Arnhem 5april

Hoi Helle & Loet,

nu maken jullie me echt nieuwsgierig. Misschien dat er na wat Googelen een uitslag is te vinden.

Prettige vakantie!!!
Bas

Gewonnen heb ik niet maar trots ben ik wel. Laten we zeggen dat een Slowaak 2 seconden meer heeft gevlogen bij de 1234. De winnaar van de wedstrijd zat niet bij mij in de groep maar anders.

Om kort te gaan.

Florian Seibel nummer 1
Ik en Helle nummer 2
Mark Werth nummer 3
Roland Border nowhere (ergens in het midden, het kan gelukkig de beste overkomen)

Loet

Loet, Helle,

Gefeliciteerd! Hoe gingen de 15 sec. oplopende taken?

Succes in Romilly.

Peter

Dan toch maar een klein verslagje zonder foto's.

Woensdag weggereden na ons werk, 250 km gereden want anders kwamen we nooit aan drinken toe.:celebrate:

Op donderdag rustig verdergegaan en in Zwitserland overnacht.

Vrijdag natuurlijk te vroeg aangekomen in Vercelli, maar rustig in het zonnetje gezeten tot we de tent mochten opbouwen in de hangaar.

Zaterdag laat (12.30) begonnen en uiteindelijk 5 taken gevlogen. De bedoeling was 4 maar met verwachting van slecht weer op zondag toch een extra gevlogen. Het slechte weer kwam uit en op zondag is niet meer gevlogen. Dus het resultaat is na 5 taken.

1e taak laatste voorlaatste, eerste vlucht na 73 afgebroken, hierna 2 x 240.

2e taak 1.2.3.4. in omgekeerde volgorde en 9 seconden verloren. Die slowaak dus 7. Wij vinden dit vreemd want hij heeft ook de taak in omgekeerde volgorde gevlogen en is na Loet gestart met de een minuut-taak.:hammer:(997 punten)

3e oplopend. Vol maar wel de 60 seconden op het nippertje gehaald met volle worp.

4e taak. 3 uit 6. Hier 2 x vol en een keer 131 sec. (909 punten)

5e taak. laatste voorlaatste. Meteen vol gevlogen en het hoogst gezeten.

Loet zijn streper was 909 punten en van Florian Seibel 771. Maar hij vloog 4 x 1000.

Dus erg dicht op elkaar. Gezellige atmosfeer. Zaterdag avond gezellig en zondag lang wachten tot de beslissing werd genomen om niet meer te vliegen. Dit was wel jammer, maar de regen was echt teveel.

Loet vindt dat dit zijn beste wedstrijd was dit jaar omdat hij alleen in de 3 uit 6 een vlucht heeft gemist.

Roland Border heeft in de eerste taak in de groep bij Loet 2 buitenlandingen gemaakt, en hierna geen mogelijkheid gezien om verder in deze taak te vliegen. Oplopend heeft hij ook gemist, 90 seconden maar gehaald.

Het was of hard stijgen of hard zakken. De rijstvelden stonden vol met water, en er moest opgelet worden met de parachutespringers, de landende helikopters en vliegtuigen.

We hebben nu een heerlijke dag bij Luzern gehad en zijn twee roodborstjes geworden.

Vrijdag rijden we naar Romilly.:-D

Helle

Helle dank je voor het verslag.

2e taak 1.2.3.4. in omgekeerde volgorde en 9 seconden verloren. Die slowaak dus 7. Wij vinden dit vreemd want hij heeft ook de taak in omgekeerde volgorde gevlogen en is na Loet gestart met de een minuut-taak.:hammer:(997 punten)

Theoretisch is het mogelijk dat je met langere vluchten een lagere score hebt. Door de omzetting naar hele seconden kan 1/10000000 sec verschil in werkelijke vliegtijd 1 seconde vliegtijd op de uitslag schelen. Als je dit 4 keer doet heb je een verschil van 4 seconden.

In de praktijk is het waarschijnlijker dat zo'n verschil veroorzaakt is door iets later of eerder indrukken van de stopwatch....

Helle en Loet.

Van harte met deze topprestatie!! :worship:
Ik was al druk op zoek naar wederom een hilarisch filmpje op Youtube maar kon niets vinden :mrgreen:

Ik ben zo vrij geweest het korte verslag van Helle over te nemen en op de site te zetten.

Helle dank je voor het verslag.

Theoretisch is het mogelijk dat je met langere vluchten een lagere score hebt. Door de omzetting naar hele seconden kan 1/10000000 sec verschil in werkelijke vliegtijd 1 seconde vliegtijd op de uitslag schelen. Als je dit 4 keer doet heb je een verschil van 4 seconden.

In de praktijk is het waarschijnlijker dat zo'n verschil veroorzaakt is door iets later of eerder indrukken van de stopwatch....

Je hebt gelijk, maar in dit geval hadden beiden 240, 180 en 120 seconden. Hierna start Loet eerder dan de Sloween. Ik weet dat ik geen optimistische tijdwaarnemer ben. Wij hebben bedacht dat het kan komen door het eindsignaal. Dat was daar erg lang. Ik stop bij het begin van het signaal, als iemand anders aan het eind van het signaal stopt, kan dat het een of ander verklaren.

Anekdote van Denemarken:

Het startsignaal ging als volgt: The working time will start at the beginning of the long tone. (Hierna hoorde je een aantal middellange biepjes en dan een lange biep) Als je niet wist hoeveel middellange biepjes er waren miste je ook een seconde of meer. (Misschien nieuwe voorstellen indienen?)

Helle

Je hebt gelijk, maar in dit geval hadden beiden 240, 180 en 120 seconden. Hierna start Loet eerder dan de Sloween.

Helle

Helle,

Ja in dat geval maakt alleen de tijd van de laatste vlucht uit en ben ik het met je eens dat het vreemd is.

Jammer, vreemd maar helaas. In ieder geval hebben jullie daar weer eens laten zien dat de Nederlanders internationaal "aardig" meedraaien.

Bas

Loet, Helle, doen jullie nog wel eens iets anders dan wedstrijden vliegen en vakantie houden? Als ik jullie op een wedstrijd zie komen jullie altijd wel uit Duitsland, Denemarken of waar dan ook vandaan. Volgens mij gaan jullie alle wedstrijden af en rusten tussendoor uit ergens in Europa. Wat een leven, heerlijk.....

Loet, Helle, doen jullie nog wel eens iets anders dan wedstrijden vliegen en vakantie houden? Als ik jullie op een wedstrijd zie komen jullie altijd wel uit Duitsland, Denemarken of waar dan ook vandaan. Volgens mij gaan jullie alle wedstrijden af en rusten tussendoor uit ergens in Europa. Wat een leven, heerlijk.....

Denk er niet te makkelijk over. Volgende week moeten we 2 dagen werken voordat we naar een lijnbesturingswedstrijd in Bitterfeld Duitsland gaan.:mrgreen:

Voor de geïnteresseerden hier de uitslagen:

contest f3j

En nu even wandelen want vliegen is er niet bij. We zitten in de aanvliegroute van een militair vliegveld.:evil: En dat voor maar 1 of 2 starts/landingen.

Loet

Tja Bas, dat is het nadeel als je al in de top zit. Dan kan je die stap niet meer maken.
Het was ook het weertype waarbij eigenlijk iedereen wel mee kan die een beetje hoog gooit. Zodra het begint te waaien waaien mijn procenten ook weg :mrgreen:

We maken allemaal stappen en vliegen stuk voor stuk beter. De jeugd, de nieuwkomers, de middenmoot en ook de toppers. Had ik drie jaar geleden gevlogen zoals ik nu vlieg had ik bij de top gezeten.

Het nadeel van beter presteren is de druk die je gaat voelen. Voor een wedstrijd ben ik altijd bloednerveus. Munchen vorig jaar..... ik wist me geen raad. Ook nu tijdens het NK ben ik op de heenweg helemaal in de stress. Arnold deed het nooit iets en was altijd relaxed totdat het ook bij hem de laatste tijd een stuk beter gaat tijdens de training. (ja Loet vooral de laatste week ;)) Ook hij verwacht dan van zichzelf die betere prestatie ook op een wedstrijd te laten zien. Dat geeft twee gestresste kippen in een auto met dakkoffer op de heenweg naar een wedstrijd. Lachuh. Je zou er haast een film van maken.
Verder best wel gezellig hoor onderweg.

Toch fijn hoor zo'n compliment. Doet me goed. Ik hoop het jullie ooit nog eens moeilijk te kunnen maken.

Theo,

dat is je dan gisteren in Odoorn ERG goed gelukt onder moeilijke omstandigheden!
Complimenten!

Bas

Back